بستن

آهنگ موسیقی گراش روی آینده کوک است

هفت‌برکه – گریشنا: جوانان و نوجوانان نوازنده، حاصل چند سال آموزش خود را روبه‌روی خانواده و همشهریان اجرا کردند. شبی که سینمای فرهنگ برای این همه پویایی کوچک بود.

به گزارش گریشنا، دومین جشنواره موسیقی هنرجویان خانه فرهنگ گراش پنجشنبه ۱۵ آذرماه در سالن سینما فرهنگ گراش اجرا شد. نوازندگان و خوانندگان در سازهای گیتارپاپ، گیتارکلاسیک، ویولن، تنبک و فلوت با همراهی اساتید خود به روی صحنه رفتند.

سالن سینما فرهنگ کاملا پر بود و به جز صندلی‌های اضافه و افرادی که روی زمین نشسته بودند، برخی تماشاگران تا روی صحنه نیز حضور داشتند. نازنین قزلی، مجری برنامه، با دعوت از مسئولین برنامه را آغاز کرد. سخنرانی‌های کوتاه مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش؛ و ابوالحسن حسینی، رییس انجمن موسیقی؛ فرصت بیشتری را برای اجرا در اختیار هنرجویان قرار داد.

در آغاز برنامه، افروز مربی رشته گیتار کلاسیک، قطعه ناتالیا اثر موستاکیدومینرا اجرا کرد. سینا عبدالهی و مریم ناصری تک‌نوازی ویولن داشتند. سینا عبداللهی «جان مریم» اثر فریبرز لاچینی و مریم ناصری «شب عشقه» از منوچهر چشم‌آذر را اجرا کردند.

در ادامه برنامه یک پدر و پسر به روی صحنه رفتند. محمد سادگی و مصطفی سادگی با ویولن و تنبک دونوازی کردند. محمد با ویولن قطعه «دنیا دنیا» را نواخت و پدرش مصطفی هم قطعه «هدیه» اثر استاد انوشیروان روحانی را با تنبک اجرا کرد.

اجرای بعد گیتار کلاسیک بود. شبنم آیینه‌افروز، دختر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، قطعه‌های «سلطان قلب‌ها» اثر انوشیروان روحانی، «تل وی میت اگن» اثر استاد جمال ظهوریان، «پدرخوانده» اثر نینوروتا و قطعه «عزیزجون» را نواخت.

با اضافه شدن صندلی‌ها، گروه هنرجویان عباس امانی قطعه «بازی» را اجرا کردند. در این گروه عمران حسین‌شیری خواننده بود و علیرضا زاهدی، کاخن؛ و بنفشه بهبین از اوز، کیبورد نواختند. صدف غفوری، میترا دیانت، نسترن انصاری، زهرا فتوحی، فایزه آزاد، امیرحسین باقرزاده، سیدیحیی مجلسی، امیرعلی دلاور و علیرضا شوری هم‌نوازان گیتار گروه بودند.

دف‌نوازان گروه ایراهستان مهمانان ویژه این شب بودند. اعضای ایراهستان از لار در این برنامه حضور داشتند و قطعه‌های حیران و شهران را اجرا کردند. اردشیری سرپرست گروه ایراهستان مدرس دف در خانه فرهنگ گراش است.

دوباره نوبت به خردسالان رسید. ابوالفضل ناصری و نگین سادگی با ساز فلوت و ثنا فرهادی با ساز تنبوری با همراهی گیتار امیرحسین باقرزاده و کیبورد بنفشه بهبین قطعه‌های بویراحمدی و پدرخوانده را اجرا کردند.

در اجرای دوم گروه هنرجویان عباس امانی، افراد کمتری حضور داشتند. این گروه آهنگ «دیوونه‌جان» را اجرا کردند. عمران حسین‌شیری خواننده با هم‌خوانی زهرا فتوحی و بنفشه بهبین کار را اجرا کردند. علیرضا زاهدی با کاخن و امیرحسین باقرزاده و امیرعلی دلاور با گیتار نوازندگان این کار بودند.

در بخش پایانی، عباس امانی نیز به گروه هنرجویان خود اضافه شد تا  قطعه «باران» از گروه چارتار را اجرا کنند. عباس امانی، خواننده و نوازنده گیتار پاپ، بنفشه بهبین گیتار پاپ، امیرحسین باقرزاده گیتار پاپ، علیرضا زاهدی نوازنده کاخن و زهرا فتوحی به عنوان همخوان در این اجرا حضور داشتند.

اخرین قطعه شب پرشور موسیقی‌دوستان گراش، آهنگ بی‌کلام «هیاهو» از عباس امانی بود.

راضیه غلامی، دبیر جشنواره، در گفتگو با گریشنا گفت: «استقبال مردم همانند جشنواره اول خیلی عالی و بیش از حد انتظار ما بود. امیدواریم جشنواره‌های بعدی را بتوانیم در سالنی بزرگ‌تر برگزار کنیم که شرمنده هنرمندان عزیر نباشیم.»

غلامی در مورد کلاس‌های موسیقی خانه فرهنگ گراش گفت: «در خانه فرهنگ سعی می‌کنیم رشته‌های مختلف موسیقی را آموزش دهیم. مهدی افروز، عباس امانی، بنفشه بهبین و محمد اردشیری از اساتید خانه فرهنگ هستند که در جشنواره دوم حضور پررنگی داشتند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. انشالله که ادامه داشته باشه، جا داره یه تشکری کنم از استاد عزیزم آقای عباس امانی که بدون هیچ منتی و دستمزدی واسمون زحمت میکشن !

  2. خواهش میکنم برادرمون در نحوه نواختن دقت کنند که به آلات باطل و حرام تبدیل نشود ما انقلاب کردیم که شاهد چیزای حرام و مبطلات نباشیم.اسم ناتالیا یک اسم زن اسراییلی هنر پیشه هست خواهش میکنم در نامگذاری دقت کنین ناتالیا پورتمن.کریشنا نظرم بچاپ تا آگاه باشند

    1. برادر یا خواهر گراشی

      ناتالیا یک اسم مسیحی است با ریشه لاتین به معنی روز کریسمس. این اسم به صورت گسترده در تمام کشورهای مسیحی استفاده می شه.
      اون خانم اسرائیلی هنرپیشه اسمش ناتالی هست. و اسم این آهنگ ناتالیا. و این سالها قبل از تولد این هنرپیشه ساخته شده و اجرا شده و این موضوع هیچ ربطی به خانم اسرائیلی نداره.

  3. یه کم از لاری ها یاد بگیرین تمام رشته های پیام نور اور را دریک ساختمان کوچیک داره.الان پیام نور مثل دبیرستان شده و باید همه جا داشته باشه.بیرم و خیلی جاها داره.چند تا از رشته های پر طرفدار را دریکی از مدرسه های گراش تاسیس کنین .بخدا زشته گرایش ها به لار و اوز و …بزند.یه مدرسه آموزش و پرورش خالی کنه چند رشته بیاره.الان دیگه شهرستان شدیم باید راحت اینجور مسایل حل بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top