بستن

پاسبان خلیج فارس در بستر بیماری

هفت‌برکه – گریشنا: دکتر احمد اقتداری، پژوهشگر نامدار گراشی، در پی یک عمل جراحی، در منزلش در تهران بستری است.

به گزارش هفت‌برکه، خبر درگذشت احمدخان اقتداری صبح امروز ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ در کانال تلگرامی مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامى (اینجا) منتشر شد، اما پس از مدت کوتاهی این خبر حذف گردید. در تماس خبرنگاران گریشنا با خانواده‌ی اقتداری، مشخص شد او که هفته گذشته در پی افتادن و شکستگی لگن، تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، اکنون در منزلش بستری است.

دکتر اقتداری متولد ۱۳۰۴ در گراش است. او به خاطر تحقیقات وسیع و ارزشمندش درباره‌ی تاریخ و جغرافیای خلیج فارس و دریای عمان، لقب «پدر مطالعات خلیج فارس» و «پاسبان خلیج فارس» گرفته است. از اقتداری بیش از ۴۰ کتاب و ۱۰۰ مقاله علمی منتشر شده است.

احمدخان اقتداری برای آخرین بار در سال ۱۳۹۲ به گراش سفر کرد. او در وصیت‌نامه‌ای که سال ۱۳۸۷ منتشر کرد، خواسته است که در صورت مرگ در ایران، به گراش منتقل و در قبرستان خوانین گراش در کنار مسجد آل دهباشی در نزدیکی برکه حاج اسدالله به خاک سپرده شود.

درباره‌ی دکتر احمد اقتداری در گریشنا بیشتر بخوانید (اینجا).

خبر تکمیلی: به گفته امید، دختر احمدخان، دکتر اقتداری که به علت وخامت احوال و عفونت ریه و کلیه، دیروز عصر به اورژانس بیمارستان لبافی‌نژاد تهران منتقل شده بود، دیشب به بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان آسیا منتقل شد.

 

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

3 نظر

  1. آقای خواجه پور لطف کنید لیست کتاب های منتشر شده و مطالب ایشان را بنویسید تا ارزش این آقای گراشی مشخص شود تا در آینده اگر واقعا فرد ارزشمندی بوده مقبره و بارگاه در شان ایشان مانند بزرگان ساخته شود.الان از لار یاد باید گرفت که مجسمه نماینده اشان آقای نخبه و آیت الله لاری را در میادین ساخته اند .ما باید به چه بنازیم .از شهردار می خواهیم در یکی از میادین ساخته شده حداقل مجسمه ای از شیدای گراشی ساخته شود و چند بیت از سروده هایش نوشته شود .یا ایشان هم نسخه کتاب هایش در گراش و جایی نگاهداری شود تا به ایشان و عظمتتش پی ببریم.

    1. دوست عزیز همین که شما ایشون رو تا الان نمیشناسین ، همینجوری بهتره ، بعد مرگشون ( خدا سایشون رو کم نکنه) نیازی به ساخت بارگاه و مقبره ندارن، خیلی جالبه؛ شما میخواهید به کسی که نمیشناسی بنازی ؟ ! کتابهای ایشون هم در حد و اندازه شما نیست که در کتابخانه های با عظمت “گراش و یا جایی دیگه” نگهداری بشه که شما هم مطمئنم برای خوندنش خودت رو به زحمت میندازی، همونجوری نخونده ادامه بدین برین جلو، شما به اندازه یه جستجو اینترنتی هم خودت رو تو زحمت نمیندازی ، چه برسه به خوندن اشعار شیدای گراشی یا کتابها و مطالب ایشان که به عنوان دایره المعارف کامل جنوب و خلیج فارس و دریای عمان در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به زباهای مختلف و در دانشگاههای معتبر خارجی تدریس میشه به عنوان یک اثر ملی ثبت شده است،
      “تا در آینده اگر فرد ارزشمندی بوده…. ” !!!!!؟؟؟؟
      تف بر من که با تو همشهری ام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top