بستن

دانش‌آموزان گراش میزبان یک روز قرآنی

هفت‌برکه – گریشنا: دانش‌آموزان گراش، لار، اوز، خنج و بیرم در سی‌ و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در گراش توانایی خود را محک زدند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش، ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۸ گراش میزبان اولین دوره از مسابقات چهارده‌گانه‌ی قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در سال ۹۸ بود. بانشی، معاون پرورشی و سخایی، رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش فارس، در این برنامه حضور داشتند.

این مسابقات به صورت رسمی از ساعت ۹ آغاز و تا ساعت ۱۴ ادامه داشت. اختتامیه مسابقات با حضور حدود ۵۰۰ دانش‌آموز شرکت کننده، مهمانان و امام جمعه گراش از ساعت ۱۵ در سالن اجتماعات شوری برگزار شد.

دانش‌آموزان دختر و پسر در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، تفسیر قرآن، صحیفه‌ی سجادیه، نهج‌البلاغه، احکام و انشا با هم رقابت کردند توانایی پسران همچنین در دو رشته‌ی اذان و مداحی نیز سنجیده شد. محل برگزاری مسابقه دختران در مدارس سلیمی و قمری و محل استراحت و پذیرایی آن‌ها مدرسه‌ی محبی بود و مسابقه پسران در مدارس شاهد و امام حسن عسگری(ع) برگزار شد و محل استراحت و پذیرایی آن‌ها مدرسه‌ی کریمیان بود.

۹۰ داور و سرداور از هر پنج منطقه رقابت بین دانش‌آموزان را داوری کردند. نفر برگزیده از میان دانش‌آموزان پنج منطقه انتخاب و در ۱۱ رشته‌ی مورد مسابقه در شش پایه‌ی تحصیلی به مرحله‌ی استانی راه پیدا می‌کنند. نتایج مسابقه بعد از تایید نهایی از سوی اداره کل آموزش و پرورش فارس اعلام خواهد شد. مرحله‌ی بعدی مسابقات قرآن، عترت و نماز بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مدیریت آموزش و پرورش گراش امسال میزبان این مسابقات بود. مهرداد بدیع‌زادگان به عنوان دبیر اجرایی مسابقات، علی‌اکبر شامحمدی به عنوان مسئول کمیته‌ی اجرایی، امیر جهانسوزی به عنوان مسئول کمیته‌ی تبلیغات و محمد‌ پاک‌سرشت به عنوان مسئول کمیته‌ی پشتیبانی مسئولیت برگزاری این مسابقه در گراش را بر عهده داشتند.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

9 نظر

  1. خیلی هم مرتب ایستادن 😊
    شما اگه دقت کنی اون سه تا بزرگا وسط واستادن
    اون جلوییشون که جلو تر از همه ایستاده تک خونه
    بقیه هم از دو طرف کم کم میان پایین

  2. به عنوان یکی از میهمانان مراسم ضمن سپاس از اداره آموزش و پرورش گراش باید بگویم متاسفانه برنامه نظم خاصی نداشت. خیلی از حوزه های برگزاری مراسم با تاخیر زیاد شروع شد. خیلی از مسوولیت ها مشخص نبود. یعنی کسی برای آن مسوولیت تعیین نشده بود. پذیرایی فوق العاده ضعیف بود. که آن هم صبح و در حد یک سیب بود. به نظر می رسید برای این برنامه مهم زیاد برنامه ریزی و کار تیمی صورت نگرفته بود . در صورتی که می شد برنامه منظم تر و دقیق تر برگزار شود.

  3. سلام آقا یا خانم‌محمدی که از پذیرایی نام می برید نمیدانم شما چه ساعتی به مراسم رسیدید هنگام مراسم استقبال در ورووی شهر از حدود ۶۰۰ دانش آموز و سرپرست پذیرایی شد سپسبه صوزت همزمان‌ در دو مدرسه مجزا به صورت پک صبحانه(کلوچه محلی و پنیر و مربا و خیارسبز) پذیرایی به عمل آمد. بعد دانش آموزان به مدارسی که محل برگزاری بودند هدایت شدند، سیب که میفرمایید میان وعده بود. بعد از اقامه نماز جماعت از شرکت کنندگان به طور همزمان پذیرایی ناهار برنج و خورش سنتی گراش پذیرایی شد بعد از اتمام‌مراسم اختتامیه هنگام خروج نیز باز پذیرایی انجام شد.تمام داوران هم در اتاق های مربوطه مستقر بودند و مسابقات با نظم کامل اجرا می شد.

    1. کاملاااااااا موافقم…..
      بعضیا انگار درک نمی کنن…..
      والا ما نمی گیم کلوچه میگیم تفتون!!……
      بله فقطم سیب نبود…….سیب و خیار بود….
      به خوبی یادمه که حتی بعد مسابقه بهمون یه کوزه هم دادن ….ساخت خود منطقه جنوب فارس….
      و البته تقویم..
      و البته داورا کاملا مجرب بودن

  4. واقعا میگم شما قدر نمی دونید!!…..
    از بقیه دوستان در بقیه شهرستان ها شنیدم که همچین پذیرایی خوبی نداشتن گرچه ایشون اعتراضی ندارن معمولا….

    باید بگم گراش به بهترین نجو بذیرایی کرد….
    پذیرایی رو که جناب مطلع فرمودن..
    مراسم اختتامیه هم عالی بود….
    در ظاهر شاید خوب نبود مراسم (دخترا) وقتی شروع شد..
    اما گراش سنگ تموم گذاشته بود…
    کادویی که دادن خودش حدودا ۱۰۰ هزار تومن ارزش داشت..
    اگه کسی برنده نمی شدم عالی بود!!…..
    بهش کلی خوش گذشته بود….

    دارم از ته دل میگم و اصلا اغراق نمی کنم…..
    در ضمن مراسم اختتامیه با اینکه خسته بودیم و زمان خیلی مناسبی نبود اما واقعاااا بهمون خوش گذشت با این شور و هیجان بیرمیا….

    سرودشونم فوق العاده زیبا بود…..
    از همه بهتر بخش قرائت قرآن بود که قاری عزیز آدمو غرق لذت کرد!!…

    من واقعا یه تشکر واقعی به مسئولان گراش مدیونم….
    امیدوارم همیشه موفق باشن…
    من با وجود استرسم لذت بردم..
    داوری هم به بهترین نحو بود…..

    یه هفتمی……(از لار)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top