بستن

دو عضو شورای شهر گراش نامزدی مجلس را مزه‌مزه می‌کنند

هفت‌برکه – گریشنا: با اعلام رسمی آغاز فرآیند انتخابات مجلس یازدهم، نمایندگان شورای شهر برای حضور در این انتخابات باید تا ۱۶ خرداد استعفا بدهند. حداقل دو عضو شورای شهر گمانه‌زنی در مورد احتمال نامزدی خود را تایید کردند. 

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، افراد مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات باید از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ خردادماه، یعنی شش ماه پیش از زمان ثبت‌نام برای انتخابات، استعفای خود را قطعی کنند. اعضای شورای شهر برای نامزدی مجلس در هر یک از حوزه‌های انتخابیه کشور باید استعفا دهند، ولی اعضای شورای روستاها تنها برای نامزدی در حوزه انتخابیه مرتبط نیاز به استعفا دارند.

یکی از گزینه‌های اصلی نامزدی گراشی‌ها برای انتخابات حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش، اعضای شورای شهر هستند. 

یکی از اعضای شورای شهر در گفتگو با گریشنا در مورد احتمال نامزدی خود گفت: «هنوز در حال بررسی هستم ولی به احتمال خیلی زیاد نامزد می‌شوم.»

یک عضو دیگر شورای شهر در یک گفتگوی غیر رسمی گفت: «برای حضور در انتخابات تصمیم قطعی گرفته‌ام، اما باید تکلیف شورای شهر مشخص شود. به خاطر همین اول با مردم صحبت می‌کنم.»

دو عضو دیگر شورای شهر گراش حضور خود را قطعا رد کردند و عضو پنجم شورای شهر نیز گفت اعلام نظر در این مورد زود است.

احتمال انحلال شورا

یکی از موانع در راه نامزدی اعضای شورای شهر، احتمال انحلال شوراست. انتخابات شورای شهر با معرفی ۵ عضو اصلی و ۳ عضو علی‌البدل به پایان رسید. با خروج حبیب مهرابی و عدم ورود عبدالرضا هرمزی، تنها یک عضو علی‌البدل شورا باقی مانده است. هر چند محمد ناصری مرداد سال گذشته یک استعفای پیش‌دستانه داشت (خبر در گریشنا) اما بعد اعلام شد این استعفا پس گرفته شده است.

البته ممکن است با استعفای یک عضو، تصمیم عضو دیگر شورا نیز تغییر کند. اگر دو عضو شورا برای مجلس استعفا بدهند. شورای شهر با وضعیت شکننده‌ی چهار عضو، دو سال دیگر را پیش‌ رو دارد. سرنوشت شورای شهر پنجم با معادلات پیچیده‌تر انتخابات مجلس گره خورده است.

هشت نامزد احتمالی

به جز اعضا شورای پنجم، گمانه‌زنی در مورد احتمال نامزدی دو عضو شورای چهارم نیز وجود دارد. البته این افراد چون با سد استعفا روبه‌رو نیستند می‌توانند تا ۱۶ آذرماه تصمیم‌گیری را به تاخیر بیاندازد. 

به جز این چهار نفر، دو تن از نامزدهای دوره گذشته و دو نفر از مجموعه علوم پزشکی از دیگر گزینه‌های مطرح شده برای نامزدی انتخابات مجلس یازدهم هستند. به دلیل اتفاقات رخ داده پس از تشکیل کارگروه انتخابات در دوره گذشته، تاکنون گروهی برای مدیریت انتخابات و مذاکره با نامزدهای محتمل این انتخابات تشکیل نشده است. مساله‌ای که بیش از گذشته بر ابهام انتخابات اسفند ۹۸ در گراش اضافه می‌کند.

برنامه انتخابات دوم اسفند ۱۳۹۸را بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مرور می‌کنیم.

🚫۹۸/۳/۱۰ تا ۹۸/۳/۱۶: مهلت استعفای داوطلبان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات

🔷۹۸/۹/۱۰ تا ۹۸/۹/۱۶: دستور شروع انتخابات و ثبت نام از داوطلبان

🔶۹۸/۹/۱۰ تا ۹۸/۹/۱۵: تشکیل هیأت‌های اجرایی

🔺۹۸/۹/۱۰ تا ۹۸/۹/۲۱: بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه

🔷۹۸/۹/۱۷ تا ۹۸/۹/۲۶: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های اجرایی

♦۹۸/۹/۲۷: ابلاغ مراتب رد صلاحیت به داوطلبان توسط فرماندار مرکز حوزه انتخابی

🔶۹۸/۹/۲۸ تا ۹۸/۱۰/۱: شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده به هیأت نظارت استان

⭕۹۸/۱۰/۲ تا ۹۸/۱۰/۲۱: رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیأت نظارت استان و اظهار نظر در خصوص صلاحیت کلیه داوطلبان پس از کسب نظر هیأت مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار مربوطه

🔷۹۸/۱۰/۲۲ تا ۹۸/۱۱/۱۱: ابلاغ مراتب تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان توسط فرماندار مرکز حوزه انتخابیه و دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص کلیه داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور

🔶۹۸/۱۱/۱۲ تا ۹۸/۱۱/۱۴: دریافت شکایت از داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأیید شده‌اند لیکن شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد.

♦۹۸/۱۱/۱۵ تا ۹۸/۱۱/۲۱: رسیدگی به شکایات داوطلبان توسط شورای نگهبان و اعلام آن به وزارت کشور

🔷۹۸/۱۱/۲۲: اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور

⭕۹۸/۱۱/۲۳: انتشار آگهی اسامی نامزدهای تأیید شده

🔶۹۸/۱۱/۲۳: جمع‌بندی، تهیه، تنظیم و انتشار آگهی انتخابات

🌀۹۸/۱۱/۲۳ تا ۹۸/۱۱/۳۰: تبلیغات انتخاباتی نامزدها

⛔۹۸/۱۲/۱: ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی

🗳۹۸/۱۲/۲: اخذ رأی از واجدین شرایط🗳

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

16 نظر

  1. واقعا اگر همشون هم کاندید شوند خدمت بزرگی به مردم گراش کرده اند انحلال شوری برابر است با بزرگترین خدمت به مردم و من که بعنوان یک گراشی هر کدام ازاعضا که استعفا دهند که موجب انحلال مجمع شود دعاشون میکنم

  2. با احترام به کاندیداها هیچکدام از کاندیداهای گراشی که نام آنها مطرح شده در تراز نمایندگی مجلس نیستند که ضعیف ترین آنها کسی است که از مجموعه علوم پزشکی قصد کاندید شدن دارد. اگر به وحدت برسند حسین زاده و حبیب مهرابی یک سروگردن از بقیه بالاتر هستند ولی مشخص نیست اقبال منطقه ای داشته باشند یا نه

  3. به نظر من آقای مهندس حسین حسین زاده واقعا از بقیه کاندیدا که در گراش هستند جایگاه بهتری را دارند .ایشان صرفنظر از نفوذ منطقه ای و سرشناس بودن در منطقه مان و سابقه مدیریتی موفق خود در تهران و شیراز واقعا فرد دلسوز و کارآمدی می باشند.

  4. در جواب م باید بگم افرادی که برای منافع شخصی خودشان در دوره های قبل از شورای شهر استعفا دادند دیگر در بین مردم گراش جایگاهی ندارند و صلاحیت کاندیدا شدن مجلس را ندارند.
    هم آقای مهرابی و هم آقای حسین زاده

  5. افرادی که در گراش حضور نداشته اند و فقط ایام انتخابات دلسوز شهر و منطقه می شوند، اولویت پایین تری نسبت به باقی افرادی که در شهر حضور داشته اند دارند.
    انتخابات محل آزمودن یک عمر خدمت است.

  6. بهترین راهکار اینه که فقط یک عضو از شورا ثبت نام کنه و خارج از شورا هم همه توانمندیها بیان جلو در نهایت عضو شورا مثل دوره های قبل رد صلاحیت بشه و بقیه کاندیداها به نفع مهندس حسین زاده و حسین شیری و مهرابی کناره گیری کنند با این شرایط هم شورا پابرجا میمونه و همچنان سوار بر موج نارصایتیهای مردم ادامه راه رو میره هم با رد صلاحیت ریس باب تمسخر رقبا میشیم و هم با عدم اتحاد اون ۳ نفر دیگه شهر به قهقرا میریم اینجوری فشارهای تورم اقتصادی رو فراموش میکنیم خوبه

  7. خب اینا که میخواستن برن مجلس حداقل واسه شورا کاندید نمیشدن که الان بخوان استعفا بدن
    چن تا آدم بیکار دیگه میفرستادیم واسه شورا😐
    این‌همه خرج نوسازی ساختمان شورا هم نمیشد

  8. دو عضو شورای شهر لطفا بیش از این به رای مردم با انصرافشون بی احترامی نکنند و باعث انحلال ان نشوند.چون یکی از ان ها قطعا رد صلاحیت می شود و ان دیگری هم با ان احساسات وافرشان حدااکثر بدرد کارهای فرهنگی می خورد،نه نماینده ی مجلس.
    از بین گزینه های موجود حسین شیری با توجه به سوابق مدیریتی میتواند گزینه خوبی باشد.مهندس حسین زاده هم جوان خوش فکر و فهیمی است و از بین این دو باید روی یک نفر اجماع شود.البته حبیب مهرابی هم مدیر قابلی است ولی بنظر نمی اید کل شهرستان روی ایشان اجماع کنند با توجه به اختلاف نظرهایی که در شورا با عده ای پیدا کرده بودند.نیروی علوم پزشکی هم قربونش برم اگر به کار رسانه ای خود بپردازد بهتر است و خود و مردم گراش را بی دلیل به زحمت نیندازد.
    امیدوارم هر کسی برای بولد کردن خودش به صحنه انتخابات ورود نکند و الکی کار را برای گراشی ها سخت نکنند.
    اما یادی کنیم از ان کارگروه که ظلمی بزرگ به مردم گراش کرد و با ان شیرین کاری شان در را به روی هر کمیته و تشکلی که قصد ایجاد هماهنگی را داشته باشد بسته است و مسببان ان باید پاسخگو باشند که چه کردند ؟
    و در اخر لطفا بحث گرایش های سیاسی را در انتخابات مجلس وارد نکنید چون مهم رای اوردن یک فرد قابل از گراش است و نشود چهار سال قبل که عده ای بخاطر رای نیاوردن یک نیروی معتدل و نزدیک به دولت به لاری رای دادند یا رای سفید دادند.(تاسف بر انان)

    1. نظرات شما بیشتر به یک جوک شبیه است…
      اولا آزموده را آزمودن خطاست، حسین شیری که دوره قبل با تمام توان وارد صحنه شده بود نتوانست حتی درصد ناچیزی از آرای منطقه را به سمت خود بکشاند و اگر صرفا رای گراش که هر شخص گراشی کاندید شود این سبد رای را دارد نبود، نتیجه انتخابات برای ایشان فضاحت بار بود.
      دوما شما کجا شنیده اید و این گمانه‌زنی از کجا نشات گرفته که مهرابی قرار است کاندید شود!؟ قضاوت زود هنگام نفرمائید…
      سوما بر خلاف نظر شما کارگروه از اعتبار خود خرج کرد تا گراش به یک وحدت رویه برسد اما اقدام نابخردانه و خودخواهانه حسین شیری این فرصت را که شهر به یک شیوه برای انسجام برسد نابود کرد…
      لطفا دقت بیشتری در تحلیل هایتان بفرمائید!!

      1. با سلام
        ضمن احترام به جناب محسن وتشکر از نظریه ایشان
        اینکه به حسین شیری می فرمایید اقدام نابخردانه توهین به مردم شریف گراش هست چون ۷۳ درصد به این نابخرد رای دادند و کارگروه که متشکل از خواص و معتمدین و اقشار مختلف بودند همچنین اعضای محترم شورای شهر به کاندیداتوری اقای دکتر بهمنی رای و اعلام حمایت کردند ولی متاسفانه مردم عزیز شهرستان گراش بویژه شهروندان گراشی بر خلاف نظر کارگروه و تلاش کسترده انها در تخریب کاندید دیگر به اقای دکتر حسین شیری رای دادند .سول تمکین نکردن مردم به نظر کارگروه غیر از وجاهت ضعیف و یا تصمیم اشتباه کارگروه می دانید یا تصمیم اشتباه مردم .تبلیغات گسترده و هزینه های کاندید و تبلیغات گسترده کارگروه مخصوصا اعضای محترم شورای شهر علیه اقای حسین شیری مبنی بر عدم حمایت از وی و اجماع گراش به نفع بهمنی و وقت کشی و بی انگیزگی و اختلاف …عامل عدم جذب ارای ایشان گردید .همچنین بعضی از اعضای شورای شهر ادعای رای۹۵ درصدی کردند اما مردم ۷۳ درصد به حسین شیری دادند و در انتخابات شورای اخیر این دو عضو شو را به ۳۵ و ۴۳ درصد ارای انها تقلیل یافت سول اخر من از اقا محسن این است که کاندیدی که در زادگاه خود با این همه حمایت بزرگان ارای حداقلی را جذب نموده میتواند ذی نفوذ باشد یا کارا در نهایت تصمیم اقای حسین شیری کاملا خردمندانه بوده چون انرژی خود را برای اثبات جایگاه و میزان رای اوری در شهر نمود که نتیجه گرفت ولی کارگروه انرژی خود در جهت حمایت از کاندید رقیب و همراهی ایشان در مناطق ولی نتوانست جایگاه خود و حیثیت شورا را به اثبات برساند و ریزش رای انها همانا که خانم ناصری و اقای خورشیدی با رای خیلی بالا و متفاوت محبوبیت خود را در ان مقطع به نمایش گذاشتند در پایان احترام به همه خواهران و برادران همشهری وظیفه من و شما است هرچند مخالف نظر و شخصیت ایشان باشیم

  9. اقای محسن حضور اقای مهرابی صرفا گمانه زنی برای دیدن پاسخ های مخاطب بود .لطفا یاد بگیرید با ارامش پاسخ بدید.گمانه زنی در دوران انتخابات اجتناب ناپذیر است.

    و ان دوستی که گفته بودن برای دیگران نسخه نپیچ،باید عرض کنم بنده نظر شخصی دادم و هر کسی میتواند ان را قبول نداشته باشد.ولی بر همگان عملکرد افتضاح کارگروه در دور قبل مشخص شد و اجماع ان ها روی اقای بهمنی که از پس یک نطق هم بر نمی امد اشتباه بزرگی بود.بنده در ابتدا نظرم روی اقای بهمنی بود ولی صحبت های ایشان که شنیدم نظر از ایشان برگشت.

    در دوران انتخابات یاد بگیریم با سعه صدر نظرات مخالف را بشنویم و با لحن تند پاسخ ندیم.

    برای انتخاب کاندیدای اصلح باید به سوابق مدیریتی انان نگاه کرد.کسی که در شورا موفق بوده لزوما نمی تواند برای عرصه انتخابات مجلس موفق باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 نظر
scroll to top