بستن

صرفه‌جویی در مصرف آب همچنان ضروری است

هفت‌برکه: هفته‌اول تیرماه، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده است. با توجه به بارش های اخیر ابتدای سال و سیل بی سابقه، آیا کم آبی درایران برطرف شده است؟

به گزارش روابط عمومی اداره آبفا گراش شاید در باور مردم با بارندگی‌های بی سابقه ابتدای سال ۹۸ که بحران سیل را نیز به همراه داشت موضوع صرفه جویی و مصرف بهینه آب عملا منتفی یا کم رنگ شده باشد و با خود بگویند که امسال دیگر کمبود آب نداریم، اما باید بگویم اینطور نیست و مشکل همچنان پا برجاست.

درست است که در این چند ماه نخست سال آسمان سخاوتمندانه و حتی بیشتر از آنچه که انتظار داشتیم بارید تا زمین تشنه را سیراب کند اما با توجه به ظرفیت مشخص و محدود سدها، اگر مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آب را نهادینه و در دستور کار خود قرار ندهیم تبدیل به تهدید بزرگی خواهد شد، معلوم نیست آیا آسمان دوباره با ما سخاوت‌مندانه رفتار می کند یا نه؟

گرمای شدید و در نتیجه مصرف بالای آب باعث افت فشار در برخی از مناطق شهر گراش می‌شود. با توجه به تابستان گرم پیش‌رو ما برای مدیریت فشار آب در تابستان نیازمند همکاری و همدلی تمامی شهروندان عزیز هستیم.

مقام معظم رهبری در این خصوص میفرمایند: «من همه را به رعایت منابع مالی کشور توصیه می‌کنم … اسراف در ثروت عمومی و موجودی‌های این کشور و منابع طبیعی و نیز در آنچه که با زحمت زیاد به دست می‌آید و اسراف در نان و آب و انرژی و نیروی انسانی بد است.»

 

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top