بستن

آب شیرین صلواتی فقط ساعت ۱۳ تا ۲۴

هفت‌برکه – گریشنا: به علت برداشت زیاد آب، استفاده از آب‌شیرین‌کن پارک شهر گراش به ۱۱ ساعت در شبانه‌روز محدود شد.

به گزارش هفت‌برکه با ناموفق بودن تامین آب آب‌شیرین‌کن صلواتی پارک شهر گراش از چاه شهرداری، آب این ذستگاه از طریق آب شرب شهری تامین می‌شود. اما مصرف بالای آب و فشار به دستگاه باعث شد که شهرداری تصمیم به محدود کردن ساعت‌های استفاده از آب شیرین‌کن بگیرد.

این آب‌شیرین‌کن محل تامین آب بسیاری از خانواده‌ها است که با ظروف پلاستیکی آب را منتقل می‌کردند. شهروندان از این به بعد فقط ساعت ۱۳ تا نیمه شب می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. 

حاج غلامحسین غفاری این آب‌ شیرین‌کن صلواتی را سال ۱۳۹۳ اهدا کرد اما موضوع تامین هزینه آب بین شهرداری، اوقاف و آبفا چالش برانگیز شده بود. سال ۱۳۹۵ به علت بدهی زیاد، آب این دستگاه قطع شد. گریشنا در آن زمان گزارشی در مورد این موضوع منتشر کرد.

با عدم همکاری اداره اوقاف و اصرار آبفا به پرداخت آب‌بها در نهایت شهرداری تصمیم گرفت آب این دستگاه از طریق چاهی که در اختیار شهرداری است تامین شود. اما استفاده از این آب  فشار زیادی به دستگاه وارد کرد و در نهایت باعث استفاده مجدد از آب شرب شهری شد.

نادر پورغلام روابط عمومی اداره آبفا گراش در مورد آخرین وضعیت آب این دستگاه گفت: «در حال حاضر آب این دستگاه از یکی از کنتورهای شهرداری تامین می‌شود و معمولا هزینه آب‌ها را آخر سال به صورت تهاتری در برابر هزینه آسفالت با شهرداری حساب می‌کنیم.»

به گفته یکی از کارکنان شهرداری به جز افرادی که برای نیاز خانوادگی از این آب استفاده می‌کنند برخی افراد اقدام به برداشتن آب و فروش آن می‌کنند. این مساله یکی از دلایل زیاد شدن مصرف آب است و از نظر شرعی و اخلاقی نیز اشکال دارد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. خاک عالم بر سرتون که یک ابشیرین کن نمی‌تونید کنترل کنید بعد میگن میخان آب از دریای خزر لوله کشی کنن برای شرب شما مسئولان فقط بلدین اختلاس انجام بدین به درد هیچ دیگه نمی خورین

  2. حالا ببنم کاری میکنید که مردم برای آب خوردن برن تو صف بایستن ازشما مسئولان بعید نیست متاسفم براتون خیلی بی لیاقتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top