بستن

مقابله با زلزله با تکرار وعده

هفت‌برکه – گریشنا: نتیجه‌ی چندین دیدار با مسئولین ارشد استان در خصوص زلزله‌های دهستان خلیلی را می‌توان اینگونه خلاصه کرد: اختصاص وام سه میلیون تومانی بدون بهره، دعوت دوباره به دریافت وام مقاوم‌سازی ۴۰ میلیون تومانی، اختصاص چادر به منازل آسیب‌دیده به صورت محدود، و وعده‌ی پیگیری بیشتر در آینده به صورت نامحدود.

ماه‌هاست که داد مردم خلیلی از زلزله‌های پیاپی در این روستا در آمده است (گزارش در گریشنا). جلسات متعدد و پیگیری‌های زیادی نیز در این خصوص صورت گرفته، که به وعده‌های زیادی منجر شده است. در ادامه همین روند، در هفته‌های گذشته، هیاتی شامل بخشدار مرکزی گراش، معاون عمرانی فرماندار گراش، برخی از اعضای شورای روستا و معتمدین روستای خلیلی، برای پیگیری علل تداوم این زمین لرزه‌ها به مرکز استان سفر کردند و چندین دیدار با مسئولین ارشد استانی داشتند. عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی، گزارشی از این جلسات به گریشنا ارائه کرده است.

در دیدار با مدیر کل بحران استانداری فارس، مسئولین شهرستان و شورای روستا نگرانی و دغدغه‌های مردم خلیلی را ارائه دادند. مدیر کل نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در این مورد را ارائه داد. مهم‌ترین نتیجه این جلسه و گزارش‌های دوطرفه، اختصاص و ابلاغ تسهیلات سه میلیون تومانی در قالب وام پنج‌ساله‌ی بدون بهره به ١۵١ نفر از خانوارهای آسیب‌پذیر این روستا بود.

دیدار دوم این هیات با مدیر کل بنیاد مسکن استان و معاون پشتیبانی او صورت گرفت. مدیر کل بنیاد مسکن بر ضرورتِ نگاهِ بلندمدت به مقوله‌ی مقاوم‌سازی منازل روستا به عنوان بهترین و قطعی‌ترین راه حل در مقابله با زلزله تاکید کرد. در نتیجه، او آمادگی خود را برای پرداخت وام‌های مقاوم‌سازی ۴٠ میلیون تومانی تکرار کرد و وعده داد که اختصاص سهمیه تسهیلاتی جدید را پیگیری خواهد کرد.

در دیدار این هیات با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، مدیر عامل اعلام کرد این جمعیت برای اختصاص چادر به منازل آسیب‌دیده به صورت محدود آمادگی دارد، و وعده داد که تعداد بیشتر را در جلسه هفته‌ی آتی در تهران پیگیری خواهد کرد. اما به گفته‌ی فضلی، «آیا تخصیص چادر به صورت محدود، علاوه بر مشکلات قطعی در چگونگی توزیع آنها، کارایی و استفاده‌ای برای مردم در این فصل سال دارد؟»

ملاقات آخر این هیات نیز با معاون عمرانی استاندار فارس بود. معاون عمرانی استاندار نیز قول داد موضوع زمین‌لرزه‌ها را بیشتر پیگیری خواهد کرد. او همچنین قول داد که این موضوع را دوباره به استاندار انعکاس خواهد داد.

 

گزارش تصویری این جلسات را در ادامه ببینید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

2 نظر

  1. تنها راهش این هست که جاده منطقه حفاری را ببندند تا حفاری نشه و چهار روز زلزله نیومد از اونجاست.باید با هماهنگی کار را پیش برد.از چه تاریخی شروع شده و معمولا هرچاهی تاریخ حفاری دارد .بعدش طبق قانون باید هر منطقه چاه حفاری نزدیکش هست سالن ورزشی و امکانات برای روستا فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top