بستن

افتتاح دو خیابان در دو سمت گراش

هفت‌برکه – گریشنا: افتتاح بلوار شهیدان نام‌آور در شرق و خیابان کربلا در غرب گراش و کلنگ‌زنی خیابان عاشورا و پیست دوچرخه‌سواری پارک بانوان، سهم شهرداری گراش در چهارمین روز از هفته دولت بود.

به گزارش هفت‌برکه، صبح امروز پنجم مردادماه ۹۸ در چهارمین روز از هفته دولت، بلوار شهیدان نام‌آور و خیابان کربلا افتتاح و کلنگ خیابان عاشورا و پیست دوچرخه‌سواری پارک بانوان گراش با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، اکبر باقرزاده، رئیس شورای پنجم، و ابراهیم خداشناس، شهردار گراش، به زمین زده شد.

بلوار شهیدان نام‌آور، آغاز راهی تا صحرای باغ

پروژه جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت بلوار شهیدان نام‌آور (بلوار آزادی سابق) به طول یک کیلومتر با هزینه یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان افتتاح شد. این بلوار خیابان بسیج را به بلوار خلیج فارس متصل می‌کند. طول جدول‌گذاری و رفوژ در این بلوار ۳۶۰۰ متر و ۱۸ هزار متر مربع مساحت و زیرسازی آسفالت است.

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، با اشاره به اهمیت بلوار شهیدان نام‌آور گفت: «بلوار شهیدان نام‌آور بار ترافیکی مرکز شهر را کاهش می‌دهد. یکی از سیاست‌های ما در شورای ترافیک و شورای برنامه‌ریزی این بود که حجم ترافیک مرکز شهر را کاهش دهیم که یکی از راه‌های مهم تکمیل خیابان‌های اطراف بود که با همت شورا و شهردار به سرعت انجام شد. این پروژه در آینده به تونلی که قرار است به صحرای باغ متصل شود می‌رسد، در واقع این بلوار قدمی برای شروع تونل است.»

افتتاح خیابان کربلا

خیابان کربلا واقع در بلوار شهدا با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح شد. طول این خیابان ۴۰۰ متر است که محل اتصال بلوار پیامبر اعظم به بلوار شهدا است. مساحت زیرسازی و آسفالت خیابان کربلا هفت هزار متر مربع، طول جدول و کانیوا هزار متر، دیوار سیل بند به ۱۷۰ متر به حجم ۵۱۰ متر مکعب است.

آسفالت خیابان مرصاد واقع در بلوار شهدا، دیوار سیل‌بند در انتهای خیابان آبیاری، محوطه سازی هفت‌برکه، کاشت بیش از ۱۶۰ نفر نخل در بلوار خلیج فارس و کاشت بیش از ۱۰۰ اصله زیتون در بلوار ورودی اوز، آسفالت و کانیواگذاری ۳۴ کوچه سطح شهر، افتتاح یک کیلومتر از بلوار حافظ و بلوار خدیجه کبری از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح شهرداری گراش در هفته دولت بود. مجموع  اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح شهرداری در هفته دولت ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود.

اکبر باقرزاده، رئیس شورای پنجم گراش گفت: «این پروژه یکی از معضلات شهر بود، از سال ۷۵ شروع شده و هیچوقت در هیچ دوره‌ای از شورا به سرانجام نرسید. با پیگیری مجدانه شهرداری و مردم و زحمت شبانه‌روزی به سرانجام رسید. فاز دوم این خیابان هم به محض اینکه بودجه تامین شود و مشکل درآمد شهرداری حل شود شروع خواهد شد.»

کلنگ‌زنی پیست دوچرخه‌سواری پارک بانوان گراش

اکبر باقرزاده، رئیس شورای پنجم شهر گراش، با بیان اینکه پیست دوچرخه‌سواری فاز اول پارک بانوان است گفت: «پارک بانوان پروژه عظیمی است و امروز فاز اول آن که مربوط به پیست دوچرخه‌سواری بانوان به طول یک کیلومتر با عرض ۵ متر در دو باند رفت و برگشت با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی خواهد شد. در اطراف محوطه پارک بانوان در ضلع شمالی پارک شهر احداث می‌شود که شامل محوطه‌سازی، لبه‌گذاری، فرش با بتن رنگی با عایق نانو، فرش با کفپوش بتنی پرسی می‌باشد.»

علی اصغر حسنی، نایب رئیس شورای پنجم، در خصوص پارک بانوان گفت: «این پارک در ابتدای شورای چهارم مطرح شد که مشکل جانمایی و مشکل زمین را داشت که امسال مکان ساخت آن در پارک شهر قطعی شد. این پارک ۴ هکتار است و تمام مجموعه‌های ورزشی مثل پیست دوچرخه‌سواری، اسکیت، سالن آمفی‌تئاتر، استخر و آبنما و مهد کودک است و کل محوطه این پارک دیوار ۳ متری کشیده و رنگ آمیزی می‌شود که بانوان به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای به ورزش بپردازند. کل این مجموعه ۵ میلیارد تومان برآورد شده است.»

کلنگ‌زنی خیابان عاشورا واقع در مسکن مهر

زیرسازی، تک‌لبه رفوژ وسط و لوله‌گذاری و آسفالت خیابان ۴۵ متری مجاور مسکن مهر کلنگ‌زنی شد. این پروژه ۶۰۰ میلیون تومان برای لوله‌گذاری و لبه‌گذاری و ۷۵۰ میلیون تومان برای زیرسازی و آسفالت هزینه خواهد داشت.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

8 نظر

  1. روشنایی خیابان نام آور و بلوار به سمت اوز هنوز تکمیل نشده هست .کلا بلوار سمت اوز و جاده اوز بسیار تاریک و دلگیر هست کاش شهردار برای آبادانی این بلوار کاری می کرد .میدان سمت اوز هم با المان زیبا تکمیل می شد که در زیبایی گراش نقش پر رنگی دارد .

  2. واقعا سیاستمدار تر از آقای باقرزاده هرگز در ایران وجود ندارد و قطعا در آینده با این سیاستی که دارد رئیس جمهور هم خواهد شد مدرک نداشت در سن بالا رفت دانشگاه آزاد و هر طور شد مدرک لیسانس گرفت حالا درس خواند یا نخواند نمیدونم بلافاصله کاندید شورا شد بعنوان علی البدل سوم انتخاب شد با سیاستی که داشت و از کانال‌های مختلف بسیار خاموش حرکت کرد و همه را کنار زد وارد شورا شد به محض ورود به شورا اختلافات در شورا به اوج رسید و با زرنگی شخصی مثل خورشیدی و خانم ناصری و دکتر فتحی را از اسم و رسم انداخت و سخنگوی شورا شد یواش یواش قدرت شورا تق یبا دستش اومد همه را کنار زد و دکتر فتحی مجبور به استعفا کرد شورا تقریبا منحل است ولی خودش به تنهایی در شورا تصمیم می‌گرفت چرا که آقای حسنی گرفتار مشکلات خودش بود الان هم حسنی را کنار زد و خودش شد رئیس شورا بنظر شما نباید به چنین سیاستمداری لوح تقدیر داد

  3. باسلام
    حالا یکی بدرد بخور برای شهرمون باشه اشکالی نداره سیاستمدار باشه
    خب اگه سیاست هم تواین دور زمون نداشته باشی کلاه ت پس معرکه هست
    ولی کلا ادمی زرنگی هست این باقرزاده شنیدم هیچ کی حریف ش نمیشه و
    مردم هم ازش راضی هستن بری سراغش برای هر کاری کارت راه میندازه
    نه نمیگه
    من یبار موتورم گرفته بودن با یه تماس برام ازادش کرد
    دستش هم درد نکنه

  4. آقای باقرپور کار شاخی انجام نداده هست .شاید زمین دار بزرگی باشد و وضعش توپ ولی گراش هرچی دارد از اول شیخ احمد انصاری و بعدش بخاطر اون حسنی قابل احترام هست وگرنه الان هیچکدوم کاری برای قشر مستضعف نمی کنند .کمربندی گر اش که هیچ و خاموشی بلوارها هم که هیچ و به نظرم بعضی ها بیهوده تعریف می کنند.

  5. فرهاد عزیز یا با مهندس باقرزاده دشمنی داری یا برخوردی با ایشون نداشتی لطف کن یه بار برو تو دفترش که درش به روی همه بازه ببین برخوردشو من کاری به مدرکش ندارم من با چشمهای خودم دیدم که واسه گراش چه زحماتی که ایشون نکشیدن باور کن اگه چهار نفر دیگه مثل ایشون بودن الان گراش بهتر از این بود درضمن اگر ایشون به شورا راه پیدا کرده با رای مردم بوده و اگر هم سخنگو شد با رای اعضا بوده و الانم که رییس شورا شده با رای خود اعضا بوده نه کسی رو کنار زده و نه با خاموشی اومده و اینو بدون سیاست حرف اول و توی هر جایی میزنه

  6. ود جواب حقیقت هم بگم ادم خوب جای تعریف داره به خداوندی خدا من نه نسبتی باهوش دارم و نه رفت و امدی فقط میدونم مرد تر از خودش نیست

  7. علیرضا جان بنده که از آقای باقرزاده تعریف کردم گفتم انشاءالله با سیاستی که دارد رئیس جمهور خواهد شد نه دشنم با ایشان و هم خوب ایشان را می‌شناسم این زرنگی و سیاست ایشان است که عضو دوم و یا سوم علی البدل باشد و به ریاست برسد موفق باشند و باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top