بستن

شهدا قهرمان شد، ولی جام را نگرفت

هفت‌برکه – گریشنا: باشگاه شهدا بعد از قهرمانی در مسابقات فوتسال جام رمضان در لیگ فوتبال گراش نیز به مقام قهرمانی رسید.

محرومیت‌های سنگین بازیکنان، شکست در هفته ماقبل پایانی و باران سیل‌آسا در بازی آخر هیچ‌کدام نتوانست جلو قهرمانی تیم فوتبال شهدا را بگیرید. شهدا در بازی هفته آخر ۳-۱ گراش‌جوان را شکست داد ولی ترجیح داد به نشانه اعتراض از دریافت جام خودداری کند.

دو بازی سرنوشت‌ساز

مسابقات فوتبال شهرستان گراش در سال ۱۳۹۸ با حضور ۱۰ تیم از ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ آغاز شد که پس از ۹ هفته رقابت مهیج با انجام ۴۵ بازی ۱۴ مهرماه سرنوشت تیم قهرمان مشخص شد. تیم‌های شهدا، جوشن و هلال احمر به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند و تیم‌های گراش جوان، شاهین، اتحاد، ستاره آبی، پرسپولیس نوین، انقلاب و استقلال رتبه‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

شرایط جدول از هفته هشتم با شکست شهدا حساس‌ شد. در بازی شهدا – هلال‌احمر، شهدا با یک پیروزی می‌توانست قهرمان زودهنگام باشد ولی شهدا که در این بازی چهار بازیکن خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت نتوانست از برتری خود محافظت کند و در نهایت هلال‌احمر با نتیجه ۳-۲ پیروز شد تا تکلیف قهرمانی به هفته آخر بکشد.

در نخستین بازی هفته پایانی شاهین در یک بازی پرگل با نتیجه ۵-۴ ستاره‌آبی را شکست داد تا رده پنجم را به دست آورد. روز پنجشنبه اتحاد نیز ۳-۱ انقلاب را شکست داد. استقلال قعرنشین مسابقات در بازی هفته آخر حاضر نشد تا جوشن با نتیجه ۳-۰ برنده اعلام شود. جوشن برای تعیین جایگاه خود در جدول منتظر بازی دیگر صدرنشیان بود.

حساس‌ترین بازی هفته را شهدا و گراش جوان برگزار می‌کردند. شهدا از همان ابتدا بازی با زدن سه گل بار خود را برای قهرمانی بست. اما شادی بازیکنان شهدا به تعویق افتاد. بارش شدید باران این بازی را در دقیقه ۲۶ ناتمام گذاشت. ادامه بازی به روز شنبه موکول شد که در نهایت گراش‌جوان تنها توانست یک گل خورده را جبران کند و قهرمانی شهدا قطعی شد. 

آخرین بازی فصل روز یکشنبه ۱۵ مهرماه برگزار شد. هلال‌احمر که از تیم پرسپولیس‌نوین پیش بود در پایان به تساوی ۳-۳ رضایت داد تا جایگاه دوم را تقدیم تیم جوشن کند. 

فیلم خلاصه این دو بازی را می‌توان در کانال اکوان فیلم ببنید:

 

چرا شهدا جام را تحویل نگرفت؟

با پایان بازی‌ها از تیم‌ها و بازیکنان برتر تقدیر شد. کاپ قهرمانی به تیم شهدا رسید اما این تیم از دریافت کاپ خودداری کرد. جوشن و هلال‌احمر جام تیم‌های دوم و سوم را دریافت کند. جایزه تیم اخلاق مشترکا به تیم‌های پرسپولیس نوین و شاهین رسید. عنوانآقای گلی مسابقات نیز سهم تیم شهدا بود سید مصطفی موسوی با ۱۲ گل این عنوان را به دست آورد. 

خلیلی عظیمی مدیر باشگاه شهدا عدم حضور این تیم برای دریافت جام را نوعی اعتراض دانست: «باشگاه شهدا به صورت هیات مدیره‌ای اداره می‌شود و این یک تصمیم گروهی بود. از هیچ کانال رسمی به ما اطلاع داده نشد که مراسم برگزار می‌شود. خبر را ما از بیرون شنیدیم. وقتی بازیکنان دیدند که این یک مراسم آبکی است و از هیچ کدام از مسئولین دعوت نشده و تماشاگری هم حضور ندارد به نشانه اعتراض در مراسم شرکت نکردند.»

احسان جوکار رییس هیات فوتبال گراش این مساله را رد می‌کند: « روز قبل از برگزاری بازی آخر و مراسم پایانی دبیر هیات آقای احمد غلامی به اقای خیر خواه از تیم شهدا خبر داده است و روز بازی نیز دوباره هماهنگ کرده‌اند. در ضمن کل دنیا مرسوم است که توزیع جوایز روز بازی آخر مسابقات برگزار می‌شود.»

عظیمی به مشکل تیم خود با هیات فوتبال نیز اشاره می‌کند: «ما مشکلاتی با هیات فوتبال داشتیم. دور قبل آقای حسن‌نژاد مراسم مجلل برگزار کرد و رییس هیات فوتبال فارس و سرمربی تیم ملی فوتیال در مراسم حضور داشتند اما امسال اصلا برای مراسم اطلاع رسانی نشده بود و شاهد صحبت ما ورزشگاه خالی از تماشاگر بود. فقط ما تنها اعتراض نکردیم بلکه تیم هلال احمر هم نماینده رسمی برای دریافت جام نفرستاد.»

شهدا بعد از چند سال حضور در لیگ برتر فتسال فارس امسال در لیگ دسته اول فوتبال فارس حضور خواهد داشت. خلیل عظیمی می‌گوید:‌«سال‌های گذشته در فوتسال جزو مدعیان قهرمانی فوتسال بودیم ولی در شهر هیچ توجه‌ای به ما نداشتند و حتی هزینه سالن را از ما می‌گرفتند. ورزش پر هزینه است و در هیات مدیره تصمیم گرفتیم که امسال در مسابقات فوتبال شرکت کنیم باید ببنیم که مسئولین به عنوان نماینده فوتبال گراش چقدر با ما همکاری می‌کنند؟»

علی یحیی پور به عنوان کاپیتان. علی یحیایی. فرهاد شمسی. سلمان القایی. سعید ارژنده. مجید استوار. علیرضا عظیمی. حمید عالی‌پور. سید مصطفی موسوی. ذکریا عظیمی. احمد کوزلی. ابوالفضل ملایی. خلیل اسماعیلی. محمد امین اکبری. حمید پزشک. محمد عظیمی. مرتضی نجاتی. حامد فروزش. محمد سلمان. احمدرضا غلامی. آرمین جمالی بازیکنان تیم قهرمان بودند. در کادر فنی این تیم ابوالحسن جاوید به عنوان سرمربی، خلیل عظیمی به عنوان سرپرست و احمد خیرخواه. غلامرضا خوشبخت. مسعود شمسی. محمد خسروی و فرهاد رضوی را حضور داشتند. 

تقدیرها در مراسم پایانی

در مراسم پایانی ابتدا جوکار مسول هیات فوتبال شهرستان گراش طی پیامی از زحمات دبیر هیات، کمیته مسابقات، کمیته انضباطی، کمیته داوران، کمیته قراردادها، کمیته مربیان، کمیته تبلیغات و روابط عمومی هیات و تیم‌های شرکت کننده تقدیر و تشکر کرد. همچنین از اداره ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، امدادگران هلال احمر و نیز مدیریت شرکت جک وستر علی اسعدی حامی مسابقات که در طول مسابقات هیات را یاری کردند نیز تشکر شد.

ثابت سروستانی رییس اداره ورزش جوانان، احسان جوکار رییس هیات فوتبال، رضا آذرائین، فاضل آشفته، احمد خیرخواه و محمد خسروی برای اهدای جوایز برگزیدگان حضو داشتند. ابتدا از اسماعیل بلبلی. مرتضی آشفته. حامد بابا احمدی. و محمدکاظم عابد چهار داور بازی آخر و س از علی آشفته، حمید واحدی، علیرضا عظیمی، رضا اعتمادی، علی مقتدری، محمد حسین جوشن، هادی افشار، عبدالحمید عبدالی، احمد غلامی، محمد صحراگرد، یاسر پورشمسی، جعفر سعیدی، علی داوری فرد. سجاد دبیری، احسان جوکار، احمدرضا محمودی، علیرضا ساکنی و مجید افشار دیگر داوران این دوره از مسابقات با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.

رضا آذرائین از مربیانی که بیشترین همکاری را با هیات فوتبال داشته‌اند، مهدی شکاری امدادگر مسابقات، مجید رستم‌پور مسول چمن ورزشگاه، حامد بابا احمدی مسول کمیته قراردادها و مجید افشار مسول کمیته داوران دیگر تقدیرشدگان بودند.

 

دو هفته مانده به پایان بازی‌ها به سراغ مربیان تیم‌های حاضر در لیگ برتر رفتیم و نظر آن‌ها را در مورد کیفیت مسابقات پرسیدیم:

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

13 نظر

  1. بنده کم و بیش در جریان مسابقات بودم .باید عرض کنم اقای جوکار اصلا به درد ریاست هیات فوتبال نمیخوره با همه کینه و کدورت داره تمام اعضا هیات انصراف دادن اول اقای محسن افشار که به عنوان رییس کمیته استعداد یابی بود استعفا داد بعد از اون اقای سعید انصاری که عضو کمیته فوتسال بود از هیات رفت بیرون و بعد از اون بازوی اصلی هیات و کاری هیات اقای علیرضا حسن نژاد استعفا داد و الانم اقای احمد غلامی خب وقتی توی مدت چند ماه این همه اعضا از رییس هیات گله مند باشن توقع داریم سرپرست و مربی و بازیکن راضی باشن؟؟؟در دوره های قبل اصلا اینجور نبود هرچند با حواشی همرا بود ولی همه راضی بود.

  2. از موقعی که حسن نژاد از ورزش گراش رفتند ضعف مدیریت در ورزش گراش غوغا میکنه خدا به داد ورزش گراش برسه مگه ما نیروی بومی نداریم مگه ما نیروی دلسوز نداریم چرا ما رچنه بر و دریم و اعتماد به نفس نداریم یکی بیاد یک تغییری تو ورزش بندازه به خدا حیفه این همه استعداد هدر بده یکی داد ما را به مسولین برسونه من گراش نیستم ولی وقتی اخبار را رصد میکنم دلم داره برای برادرانم میسوزه

  3. عظیمی به مشکل تیم خود با هیات فوتبال نیز اشاره می‌کند: «ما مشکلاتی با هیات فوتبال داشتیم. دور قبل آقای حسن‌نژاد مراسم مجلل برگزار کرد و رییس هیات فوتبال فارس و سرمربی تیم ملی فوتیال در مراسم حضور داشتند اما امسال اصلا برای مراسم اطلاع رسانی نشده بود و شاهد صحبت ما ورزشگاه خالی از تماشاگر بود. فقط ما تنها اعتراض نکردیم بلکه تیم هلال احمر هم نماینده رسمی برای دریافت جام نفرستاد 😩😬واقعا با یک حقیقت تلخی در فوتبال و ورزش گراش روبرو هستیم حاج خلیل دمت گرم اگر شما واقعیت تلخ ورزش گراش را بگوئید

  4. با سلام و خسته نباشید
    فوتبال گراش یکی از بدترین سال های خود را پشت سر گذاشت.از همون اول قانونی رو اجرا کردن که بهتر بود اجرا نشود تا تیم ها اینقدر به هم ریخته نمی شدند و هدف از این کارشان قطعا میخواستند به بعضی تیم ها آسیب بزنند.
    و دوم می شود به داور ها اشاره کرد که تعداد آنها کم بود و به مراتب ضعیف تر که این خود باعث درگیری تیم ها با داور می شد و دلیل اینکه تعدادشان کم بود را باید از خودشان پرسید.
    و افتضاح تر از همه ی این ها روز آخر مسابقات و نحوه اختتامیه بود که به بدترین شکل ممکن در سال های اخیر انجام شد.
    گناه تیمهای دوم و سوم و کلیه کسانی که ازشان تقدیر شد چه بود که باید اینطور مراسمی در پایان بازی ها برگذار می شد. غیر از این بود که همه ی آن ها پای قهرمانی تیم شهدا سوختند چون تیمی قهرمان شد که بر خلاف میل رئیس هیات فوتبال آقای جوکار بود .
    اگر فوتبال گراش را دوست دارید بگذارید آدم های دلسوز و کار بلد در راس کار باشند به قول علی کریمی تا شماها و امثال شما در این هیات فوتبال هستید فوتبال در گراش روی خوش نخواهد دید.

  5. سلام
    خدمت دوستان باید بگم که آقای احمدغلامی استغفا دادن ولی مورد قبول واقع نشده و هم اکنون به کارشون در هیات فوتبال با قدرت ادامه میدن./

  6. من واقعا در تعجبم که این همه زحمات اقای جوکار نادیده گرفته شد و همه سعی بر تخریب ایشون داشتند بله کم و کاستی در هر مجموعه ای وجود داره و قطعا هر کس دیگه ای هم بیاد قطعا همه چی عالی پیش نمیره و متاسفانه هرباشگاه و هرفرد یه توقعی داره و دوست مطابق میل اون ها کارها پیش بره . واقعا این همه انتقاد بیشتر بنظرم جنبه شخصی داره تا دلسوزی برای فوتبال گراش .واقعا نادیده گرفتن این همه زحماتی که کشیدن ک مسابقات به بهترین نحو انجام بشه بی انصافی است

  7. جناب گراشی شما اگه واقعا اگه زحمات آقای جوکار نمیبینید عینک بد بینی رو بردارید.ترمیم وبازسازی نور ورزشگاه به مبلغ۱۸ملیون.احیای زمین چمن به مبلغ ۸ملیون.تعویض تیرک دروازه به مبلغ ۳ملیون .اینها بخشی از عملکرد ۶ماهه ایشون هستش درضمن کارهای زیر بنایی دیگر هم انجام دادن که اگه لازمه عرض کنم.لطفا هرکی هستی دست از تخریب و کینهارید المساعده وردارین تا کارشون انجام بدن.

  8. سلام خدمت عزیزان همیشه منتقد و غیر فوتبالی، باید عرض کنم آقای جوکار ۶ ماه بیشتر نمیشه که ریاست هیات فوتبال رو بر عهده گرفتن ولی بد نیست یه نگاهی به فعالیت ایشون بیندازیم..
    ۱.برگزاری مسابقات فوتسال جام مرحوم ناصر پرونده
    ۲.برگزاری مسابقات فوتسال نوجوانان
    ۳.برگزاری مسابقات باشگاهی
    ۴.برگزاری مسابقات زیر ده سال
    ۵.مرمت نور ورزشگاه با هزینه ۱۸ ملیون
    ۶.ترمیم زمین چمن ۹ملیون تومان
    ۷.خرید دستگاه رنگ زنی چمن
    ۸.تعمیر دستگاه چمن زنی ۳ملیون تومان
    ۹.تعویض تیر دروازه دوملیون
    ۱۰.کلاس دانش افزایی مربیگری فوتبال
    ۱۱.مجوز برگزاری کلاس مربیگری فوتبال و فوتسال در نیمه دوم آبان ماه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top