بستن

سید عباس جهانبانی: با پیش‌نهاد جمعی از معتمدین شهر ثبت‌نام کردم

هفت‌برکه – گریشنا: سیدعباس جهانبانی از معتمدین گراش که سابقه دو بار نامزدی انتخابات مجلس را دارد برای انتخابات مجلس یازدهم نیز ثبت‌نام کرد.

جهانبانی را می‌توان پیشکسوت نامزدهای انتخاباتی گراش در این دوره دانست. جهانبانی با ۶۴ سال سن پیش از این دو بار در دوره هفتم و دهم نامزد انتخابات بود و در هر دوره نام او به عنوان نامزد احتمالی شنیده می‌شود. امسال هم بعد از گمانه‌زنی‌ها سرانجام ۱۴ آذرماه در پنجمین روز ثبت‌نام نامزدها به همراه چند نفر از همشهریان خود و کارکنان حوزه علمیه گراش برای ثبت‌نام مراجعه کرد. 

جهانبانی از سال ۶۸ تا ۷۱ رییس آموزش و پرورش گراش بود و پیش از آن به دلیل چهار سال مدیریت دانشسرای تربیت معلم گراش، چهره‌ای شناخته شده بین فرهنگیان منطقه است. او بعد از بازنشستگی در حال حاضر در صندوق قرض‌الحسنه حوزه علمیه باقرالعلوم مشغول است. ریاست ستاد نماز جمعه گراش و عضویت در شورای حل اختلاف از دیگر سمت‌های این چهره شناخته‌شده گراشی است. 

جهانبانی در مورد دلیل ثبت‌نام خود گفت: «در جهل سال اخیر در سمت‌های مختلف انجام وظیفه کرده‌ام. از آنجایی که در دوره هفتم و دهم هم در این عرصه گام برداشتم با این نیت که بتوانم به مردم خوب و فهیم شهرهای لارستان، گراش، اوز و خنج خدمت کنم. اگر مردم به من اعتماد کنند ان شاالله بتوانم با توکل بر خدا خدمتی به مردم داشته باشم.»

   

حضور چهارم با نظر عقلای شهر

مهمترین حضور جهانبانی در انتخابات مربوط به دوره هفتم بود که با یوسف محبی رقابت جدی داشت که در نهایت با ده درصد کمتر از محبی در جایگاه دوم ایستاد. در دوره هشتم هم جهانبانی از گزینه‌های گراش بود اما سرانجام حسنی از گراش آمد و رای آورد. دوره دهم جهانبانی ثبت‌نام کرد ولی با تصمیم خودش و درخواست کارگروه کناره‌گیری کرد.

حهانبانی اعلام برنامه را به آینده موکول کرد: «نمی‌خواهم اشاره‌ای به برنامه‌ها داشته باشم تا ان شاالله زمان تبلیغات رسمی که شروع شود در میان مردم در کل شهرها و بخش‌ها اعلام خواهم کرد. به یکی از برنامه‌ها برای نمونه اشاره می‌کنم. نماینده در کل کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، نقش نماینده در به کارگیری نیروهای کارآمد در سطح حوزه انتخابیه تاثیر دارد. نماینده خوب باید نیروهای کارآمد و پرتوان کل حوزه انتخابیه را شناسایی و از وجود آن‌ها در کارهای کلیدی شهرستان و استان استفاده کند. در گذشته این کار کمتر اتفاق افتاده است و اولویت اول برنامه‌های من است.»

جهانبانی در مورد گرایش سیاسی خود گفت: «جناح سیاسی من مستقل و تابع ولایت فقیه هستم.»

با همان اهداف دوره‌های قبل آمده‌ام

جهانبانی در مورد هدف خود از ثبت‌نام برای بار سوم گفت: «با همان اهدافی که در دوره‌های قبل آمده‌ام مجدد با همان اهداف شرکت کردم.سابقه خدمت در محدوده کوچک‌تری را دارم و الان می‌خواهم در محدوده بزرگتری خدمت کنم.»

جهانبانی دوره گذشته در جهت وحدت کناره‌گیری کرد. آیا او امسال هم به سمت اجماع در گراش می‌رود. او در پاسخ به گریشنا گفت:‌ «این دوره من با پیشنهاد و اصرار جمعی از معتمدین شهر مجدد ثبت نام کردم. این کار را باید بسپاریم به عقلای شهر، اگر عقلای شهر تصمیم گرفتند که من به عنوان نفر اول باشم و بقیه پذیرفتند خوب در خدمتشان هستم و اگر عقلای شهر به ابن نتیجه برسند که من نفر دوم باشم باز هم تابع هستم.»

جهانبانی ۶۴ سال سن دارد. او در مورد سن خود گفت: «از نظر سنی این توان را در خودم می‌بینم، من از هفت صبح سرکارم تا ظهر، مجدد تا عصر شورای حل اختلاف هستم. در روز ۱۲ تا ۱۳ ساعت مشغول هستم.»

سوال دیگر در مورد منبع مالی برای تبلیغات بود. جهانبانی در پاسخ گفت: «مشت نمونه خروار است، دوره هفتم حضور داشتم هزینه تبلیغات من پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کل تبلیغات من شد. با حداقل هزینه‌ها کار کردم. الان هم با توجه به وضعیت معیشتی مردم اگر ستاد انتخاباتی اصراف کاری داشته باشد کار بیهوده‌ای کرده است. اگر آمدم به میدان و نفر اول شدم با حداقل هزینه ستاد انتخابی خود را انتخاب و مدیریت کنم.»

جهانبانی در مورد راه‌های ارتباط با مردم بعد از انتخاب احتمالی گفت:‌ «در هر چهار شهرستان دفتر خواهم داشت و در بخش و روستاها هم رابطی می‌گذارم تا مردم مراجعه کنند و نمایندگانم پاسخگوی مردم باشند. در وقت هایی که مجلس تعطیل است و به منطقه آمدم، رفتن به مناطق باید با رعایت عدالت و نوبت باشد.»

استان لارستان نیاز به زیرساخت دارد

جهانبانی در مورد استان لارستان گفت: «استان لارستان از آرزوهای دیرینه حوزه انتخابیه بوده که امیدوارم به زودی تحقق پیدا کند. اگر بحث استانی شدن لار باشد باید زیر ساخت‌ها فراهم باشد که این در کل متاسفانه معدود است، بایستی برای راه‌اندازی این زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی کرد. می‌شود با کمک خیرین منطقه که زبانزد کشور هستند برنامه‌ریزی کرد و زیر ساخت‌ها فراهم شود.»

جهانبانی در پاسخ به میلاد لارستان در مورد توسعه دانشگاهی گفت: «هر چیزی که به بالارفتن فرهنگ جامعه کمک کند خوب است و شنیدم دانشگاه علمی کاربردی لار تعطیل می‌شود، باید با جدیت پیگیری کرد که رونق بگیرد نه تعطیل شود. تا جایی که در توان نماینده است باید امتیاز بگیرد نه از دست بدهد.»

جهانبانی در مورد توسعه متوازن در منطقه گفت: «باید بین شهرستان‌ها، روستاها، شهرها باید همه را به یک چشم دید و رسیدگی کرد. توسعه متوازن یعنی کل حوزه انتخابی را دید. نه اینکه چون من گراشی هستم به گراش بیشتر رسیدگی کنم و این توسعه نامتوازن است.»

آفتاب لارستان در مورد چند شخصیت مختلف از جهانبانی پرسید و جهانبانی بیشتر آن‌ها را قابل احترام دانست: 

علی اصغر حسنی: دوست و همشهری من و مورد احترام است.

اصغر فرودی: مورد احترام است.

حسن روحانی: مورد احترام

سید محمد خاتمی: عموزاده و مورد احترام است ولی با دیدگاه من همخوانی ندارد.

خلاصه:

با پیشنهاد و اصرار جمعی از معتمدین شهر مجدد ثبت نام کردم.

برای اجماع تابع نظر عقلای شهر هستم.

نماینده خوب باید نیروهای کارآمد و پرتوان کل حوزه انتخابیه را شناسایی و به کار بگیرد.

جناح سیاسی من مستقل و تابع ولایت فقیه هستم.

دوره هفتم فقط ۵/۵ میلیون تومان هزینه تبلیغات داشتم.

برای استان لارستان باید به زیرساخت‌ها توجه شود.

تا جایی که در توان نماینده است باید امتیاز بگیرد نه از دست بدهد.

امیدوارم استان لارستان محقق شود.

علی‌اصغر حسنی، حسن روحانی، سید محمد خاتمی و اصغر فرودی همگی قابل احنرام هستند.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

16 نظر

  1. شنیده ها حاکی از اینه که آقای جهانبانی نه به درخواست جمعی از معتمدین، که به درخواست آقای باقرزاده وارد کار زار شده. البته همراهی برادر رئیس شورا هم تا حدودی میتونه این گمانه زنی رو به واقعیت نزدیک کنه

  2. دور قبل آقای بهمنی با ۵٧ سال سن اومد، امسال آقای جهانبانی با ۶۴ سال. ای کاش ایشان به جای کاندیداتوری، در جهت تحقق آرزوی هشت ساله مردم یعنی “اجماع” تلاش می‌کردند و مجالی به جوانان می‌دادند ، نه اینکه خودشان بخشی از انتخابات بشوند.

    1. مشکل اصلی ما صرفا جوان بودن یا پیر بودن نیست.
      جناب آقای جهانبانی مطمئنا از کسانی بوده که تا کنون آزمون وفاداریشون رو به مردم گراش و منطقه نشون دادن
      مساله اینه که اگر جوانی اومده و ثبت نام کرد اولا خوش اومد ثانیا هدف از اومدنش کسب امتیاز از کاندیداهای دیگه نباشه. متاسفانه عده ای با اسم جوان گرایی ولی با اهداف خراب کردن آرا میان و متاسفانه در به انحراف کشوندن مطالبات کل منطقه موفق هم بودن

  3. بعد مدتها یه سری به سایتتون زدم مقاله در مرود داماد حسنی خوندم
    ….
    اگر کار شون درست بوده که خدا خیرشون بده وگرنه جهت اطلاع نه فرماندار نه ریس صنعت و معدن هیچکدوم لاری نیستند ….. نه اینکه شما عادت دارید همه چی به لار بچسبونید!!!!!!!!!!!!

  4. معاون فرماندار لار که الان شد فرماندار اوز ایشون هم که دیدید اردی بودند…ما مشکل نداریم ….. ما میگیم اگر مشکلی است شهر لار و مردم لار مقصز نیستند بگردید ریشه یابی کنید
    مدیر کل راه لار هم لاری نیست
    معاونین اداره راه هم لامردی هستند
    ولی شما دوست دارید همیشه لار رو مقصر بدونید
    رئیس فرودگاه هم زمانی که انصاری لاری بود خیلی بهتر بود و پیشرفت بیشتری داشت

  5. استانی شدن انتخابات برای نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی ایران اشتباه محض است چون با این طرح فقط مردم مراکز استانها درمجلس شورای اسلامی ایران نماینده خواهند داشت و مردم بقیه شهرستان های غیر از مردم ساکن در مراکز استان ها در کشور نماینده درمجلس شورای اسلامی ایران نخواهند داشت البته تاکنون نیز فقط مردم شهرستان لار در مجلس شورای اسلامی ایران نماینده داشته اند و مردم شهرستان های خنج و اوز و گراش فاقد نماینده ای در مجلس شورای اسلامی بوده اند کار صحیح این است که بدون توجه به جمعیت و مذهب و دین اکثریت مردم ساکن در هر شهرستان به مردم هر شهرستان یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ایران اختصاص دهند تا مردم هر شهرستانی در کشور نماینده ای واقعی در مجلس شورای اسلامی ایران داشته باشند.

  6. بنده مدت ها قبل همکار ایشون بودم. الحق و الانصاف انسان متواضع ، کار بلد و با تقوایی هستند

  7. سلام علیکم
    همه انشالله به مردی مقید به قوانین و تحت امر ولایت فقیه و متدین سید عباس رای میدهییم ایشان از افرادی دلسوز و مردمی میباشند و در انتخاب مان دقت کنیم

  8. سلام
    این بحث ها همش باعث تفرقه میشه گراشی و لاری وخنجی و فلان جا نداریم همه دوست و برادریم و اختیار یک رای داریم همه هم ازادند به هرکس که میخواهند رای دهند بجای این که کسی رو خراب.کنید تحقیق کنید هر کس که به نظر خودتون لایق تره به اون رای بدید تا کی میخواهیم بگیم گراشی و لاری و اردی بابا این صحبت ها قدیمی شد نسل امروز نباید فکر خودشو مشغول این حرفها کند باید به فکر پیشرفت منطقه بود ولی به اعتقاد بنده همه امورات رو باید به نسل جوان سپرد حتی نمایندگی مجلس شورای اسلامی نسل جوان نسل خلاق و باسواد هستند پیشکسوتان در همه امور باید کنار روند و به جوانان فرصت بدن البته باید جوانان هم از تجربه انان استفاده کنند

    1. ما هم مشکلی نداریم … ولی بعضی ها دوست دارن بگن لاری ها فلان هستند … لاری ها نمی زارن … لاری ها ….
      در صورتیکه چند نمونه بیان شد که لاری ها با هیچکس مشکل ندارند ببینید مسئول وقت که اون تصمیم رو میگره کیه …درست یا غلط مربوط به اون مسئول میشه نه به لاری ها
      گفتم اگر مجوز داماد حسنی از نظر بعضی ها مشکل داره میبینید که هیچکدوم از مسئولین ذکر شده لاری نبودند!!!!
      اگر هم درست مجوز دادند که خدا خیرشون بده اشتغال زایی کردند
      در مورد بقیه قضایا هم همینطور ببینید در گذشته کی مسئول بوده؟ تاریخ کیه؟ آیا اون موقع با شرایط قانونی مطابقت داشته یا نه؟مثلا جمعیت ۲۰ سال قبل با اکنون قابل قیاس نیست … اون موقع نمی شده الان میشه

  9. مگه میخوان برن مجلس کانتینر خالی کنن که دنبال نیروی جوان میگردین . یکی رو انتخاب کنین که فهم و شعور داشته باشه ، کیاست داشته باشه و از همه مهمتر دزد نباشه

  10. فرمودن معتمدین!
    حالا چنتاشو نام ببرن!

    چنتاشو که میدونیم مثلا همین هایی که در کار زمین […]

    سیدجان قربانت گردم، قربانی این جماعت نشو!

  11. اقای جهانبانی، خطتون از اکبر باقرزاده و اصغر حسنی جدا کنید
    ان شاالله که از مخالفان اجماع و بروجردی و جعفرپور هم جدا باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 نظر
scroll to top