بستن

مرگ تلخ کودک بشیرآبادی، زیر آوار کومه

هفت برکه (گریشنا): مرگ، هم‌بازی کودکان بشیرآبادی شد. در یک حادثه‌ی تلخ، خانواده‌ی بشیرآبادی عزادار کودک یک و نیم ساله‌ی خود شدند و دو کودک دیگر نیز مصدوم شدند.

به گزارش هفت برکه ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه‌ی عصر روز جمعه، پانزدهم آذر ماه، محمد‌حسین به همراه خواهرش معصومه و دختر دایی‌اش منصوره برای بازی وارد کومه‌‌ای که پدربزرگ آن‌ها ساخته بود، می‌شوند که ناگهان سقف کومه در مقابل چشم مادر بچه‌ها فرو می‌ریزد. در این حادثه محمد حسین یک و نیم ساله جان خود را از دست می‌دهد، معصومه خواهر او که دو سال و نیم دارد از ناحیه‌ی ساق پای چپ دچار شکستگی می‌شود و منصوره دو سال و نیمه از ناحیه‌ی سر آسیب می‌بیند.

کیخسرو سهیلی، عضو شورای حسین‌آباد و یکی از اقوام نزدیک این کودکان حادثه را این‌طور شرح می‌دهد: پدربزرگ بچه‌ها اتاقک نیمه‌ تمامی را با مصالح بلوک، آجر و گج برای نزدیک بودن به محل نگهداری دام ساخته بود. دختر او به همراه بچه‌ها برای دیدن اتاقک، به سمت کومه می‌روند. سه کودک برای بازی وارد کومه می‌شوند. در حالی که مادر بچه‌ها از پنجره‌ی کومه در حال تماشای بازی بچه‌ها بود، صداهایی را از سقف کومه می‌شنود و در همان لحظه، اتاقک فرو می‌ریزد.

مادر بهت‌زده تقاضای کمک می‌کند یکی از کارگران شرکت نفت که در آن حوالی مشغول به کار بود با شنیدن صدای مادر به محل حادثه می‌آید و با همکاری اهالی محل حادثه‌دیدگان از زیر آوار بیرون کشیده می‌شوند.

سهیلی  در مورد ادامه ماجرا می‌گوید: «بلافاصله بعد از این اتفاق حوالی ساعت ۱۴:۴۰ برای درخواست دو آمبولانس با اورژانس گراش و هلال‌احمر تماس گرفته شد. اما به دلیل دوری مسیر و وخامت حال کودکان، خانواده‌ی آن‌ها به همراه مصدومین با خودرو شخصی به سمت فداغ حرکت کردند و در یک کیلومتری مرکز دهستان فداغ آمبولانس اول به آن‌ها رسید و دو مصدوم به آن‌ها تحویل داده شد و بعد از معاینه‌ی اولیه به سمت گراش اعزام شدند. اما محمد‌حسین که از ناحیه‌ی سر آسیب جدی‌تری دیده بود با خودرو شخصی به درمانگاه فداغ انتقال یافت اما همراهان او با در بسته‌ی درمانگاه مواجه شدند. بعد از حدود ۴۰ دقیقه معطلی پشت در درمانگاه و ناله و ضجه‌ی و درخواست کمک همراهان مصدوم نگهبان، در درمانگاه را باز می‌کند و تنها دکتر درمانگاه مصدوم را معاینه می‌کند اما این‌بار وسایل مورد نیاز و اولیه‌ی برای احیای مصدوم در دسترس نبود و کپسول اکسیژن نیز خالی بود تا این که اورژانس دوم که به دستور فرماندار گراش اعزام شده بود بعد از یک ساعت از وقوع حادثه به محل درمانگاه رسید اما پس از ده دقیقه  انجام احیا، مرگ قطعی محمد‌حسین به خانواده‌ی او اعلام شد.»

کیخسرو سهیلی، عضو شورای اسلامی روستای حسین‌آباد و کارمند اداره‌ی بهزیستی گراش بعد از تشریح این حادثه می‌گوید:«من در زمان وقوع حادثه در محل بودم، تمام تلاش خودم را برای نجات محمد‌حسین انجام می‌دادم. با چندین مسئول شهرستان و استان برای اعزام اورژانس و درخواست کمک تماس تلفنی داشتم، نمی‌دانستم باید آن لحظه چه کاری انجام بدهم و به هر دری می‌زدم تا این کودک معصوم نجات پیدا کند. اما این حادثه‌ی تلخ اتفاق افتاد. تقاضایی که از مسئولین دارم این است که درمانگاه‌ روستاها را مجهز‌تر کنند و امکانات و نیروی متخصص بیشتری برای روستاها در نظر بگیرند تا دیگر شاهد این حوادث تلخ نباشیم.»

سهیلی در  ادامه گفت: «روستای بشیرآباد در ۶ کیلومتری روستای خلیلی قرار دارد و در چند روز اخیر شاهد لرزش‌هایی در این روستا بودیم. نمی‌توان گفت این حادثه به طور مستقیم به این لرزش‌ها ربط داشته است اما این اتفاق لزوم استفاده از مصالح مناسب و افراد متخصص و همچنین تسریع در رسیدگی و حل مشکلات این مناطق زلزله‌خیز و آسیب‌زا را نشان می‌دهد.»

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

6 نظر

  1. بازهم کم کاری مسولین
    مردم خودتان مواظب خودتان باشید از مسولین هیچ انتظاری نداشته باشید.
    چرا درمانگاه باید تعطیل باشد؟
    چرا کپسول اکسیژن خالی باشد؟
    اگر خدایی نکرده بجای این طفل معصوم یکی از فرزندان مسولین بود ببین چکار میکردن اسمون را به زمین میدوختن.
    از خداوند صبر برای پدر و مادر این طفل خاستارم.

  2. مگه ارد یا فداغ آمبولانس نداشتن؟
    به عنوان یک گراشی واقعا متاسفم برای مسئولین شهرستان
    درمانگاه تعطیل!!!!
    کپسول اکسیژن خالی!!!!
    خون این طفل معصوم بر گردن مسئولین بی کفایت شهرستان است.
    واقعا متاسفم بر شما

  3. اگر جاده چک چک بودجه براش گرفته شده بود اگر فداغ بخش شده بود اگر به روستاها بیشتر توجه میکردن شاید امروز این بچه زنده بود‌.
    چرا مسئولین شهرستان به روستاها و بخش ها و خود گراش توجه نمیکنند چرت به راه ارتباطی گراش توجه نمیکنند؟
    اصلا شهرستان شدیم چه امتیازی به غیر گذاشتن هزینه بر روی دست مردم به شهرستان گراش و بخش روستاها زیر نظر گراش دادن؟
    اینم بزارید پای شعار انتخاباتی.
    هیچ روستاهای از بخش مرکز گراش دلخوش نیستن چرا باید بی مسئولیتی مسئولین رو پای مردم با شرف گراش نوشته بشه؟
    اگر قیامتی وجود داشته باشه همه مسئولین باید پاسخگو باشن

  4. جوابیه و مستندات این حادثه از سوی علوم پزشکی به گریشنا ارسال شده.
    بهتر است جوابیه را به دقت مطالعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top