بستن

مُسکنی برای مَسکن: شهرک‌های جدید در لار، گراش و اوز

هفت‌برکه: مجوز ایجاد شهرک‌های جدید در شهرستان‌های لارستان، گراش و اوز صادر شده است و ایحاد این شهرک‌ها در مرحله مکان‌یابی و مطالعات اولیه است.

به گزارش روابط عمومى اداره کل راه و شهرسازى لارستان ، محمدرضا باقرى فرد مدیرکل راه و شهرسازى لارستان گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌هاى قانونى مبنى بر ایجاد شهرک‌هاى اقمارى به عنوان یکى از ابرازهاى پاسخگویى به تقاضاى مسکن و نیز بخشنامه مقام عالى وزارت در خصوص «شناسایى و اعلام زمین مناسب دولتى براى احداث شهرک‌هاى مسکونى» ایجاد این شهرک‌ها در سه شهرستان لارستان ، گراش و اوز در دستور کار اداره کل راه و شهرسازى لارستان قرار گرفت.

باقری‌فرد گفت: هدف از این اقدام رفع مشکل کمبود مسکن در این سه شهر با توجه به عدم امکان دستیابى به زمین مناسب دولتى در داخل محدوده شهرهاى لار، گراش و اوز بود.

مدیرکل راه و شهرسازى لارستان تصریح کرد: على‌رغم تمایل سرمایه‌گذاران بخش خصوصى براى ورود به ساخت و ساز و تولید مسکن بستر لازم در این خصوص وجود نداشت و نیز محدودیت براى اراضى ملى داخل محدوده شهر که قابلیت بارگذارى مسکونى داشته باشد، موجب شد این اداره کل براى پاسخ به نیازهاى مسکن، طى دو سال اخیر با مطالعات و پیگیرى‌هاى انجام شده مجوز ایجاد شهرک‌هاى جدید مسکونى را اخذ کند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی لارستان در مورد مراحل انجام کار گفت: اقدامات لازم جهت معرفى مشاور براى انجام مطالعات امکان‌سنجى و مکان‌یابى و طراحى شهرک به زودی انجام خواهد شد.

هنوز موقعیت این شهرک‌ها مشخص نشده است اما این شهرک‌ها طبق ضوابط خارج از حریم فعلی شهرها ساخته خواهد شد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top