بستن

تصمیم شورا در سال اول: دانشور رییس، خورشیدی نایب‌رییس

هفت‌برکه: در اولین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر گراش، علیرضا دانشور، نفر اول آرای مردمی در انتخابات، با رای هر ۵ نفر اعضای شورا به ریاست شورا انتخاب شد. مصطفی خورشیدی، نایب رییس؛ سعید جعفری، سخنگو؛ و ناصر دلخوش و علی بیضایی منشی اول و دوم شورا شدند.

به گزارش هفت‌برکه، پنجشنبه چهاردهم مردادماه ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور، جلسه‌ی تحلیف اعضای شورای شهر گراش با حضور مجید غلام‌پور، فرماندار شهرستان گراش در ساختمان شورا برگزار شد. پنج عضو شورای شهر پیش از این جلسه با برگزاری جلسات متعدد از جمله جلسه در دفتر مهندس حسین‌زاده به توافق رسیده بودند که ریاست شورا را به صورت چرخشی و به ترتیب آرای مردم هر سال بر عهده یک نفر بگذارند. سمت‌های نایب رئیسی و سخنگویی نیز به همین ترتیب تقسیم شده بود، و در اولین جلسه، رای‌گیری به صورت نمادین انجام شد.

سعید جعفری، سخنگوی شورای ششم، در این خصوص توضیح داد: «بر اساس طرح آقای خورشیدی، برای انتخابات هیات رئیسه طرح چرخشی را در پیش داریم که بر اساس آرای مردمی هر سال هیات رئیسه را انتخاب می‌کنیم. این موضوع با توافق تمام اعضا و با حضور نماینده محترم بوده است. قرار شد علیرضا دانشور، سعید جعفری، ناصر دلخوش و مصطفی خورشیدی به ترتیب بر اساس آرای مردمی در این چهار سال ریاست شورا را بر عهده داشته باشند. برای سال آخر، به پیشنهاد آقای خورشیدی، از آقای بیضایی برای ریاست دعوت شد که ایشان قبول نکردند.»

سخنگوی شورا در مورد تصمیم مهم دیگر شورا یعنی انتخاب شهردار نیز گفت: «برای انتخاب شهردار با بزرگان و معتمدین شهر و از جمله آقای فیروزی، عضو علی‌البدل شورای ششم و عضو نظام مهندسی گراش، مشورت شد. تصمیم گفتیم آقای مهروری را به مدت یک سال در سمت شهردار ابقا کنیم تا ان شاء الله در طول این یک سال بتوانیم گزینه‌های بومی و غیر بومی را بررسی کنیم.»

فرماندار: اختلافات داخلی شورا نباید به بیرون کشیده شود

غلام‌پور، فرماندار شهرستان گراش، روز ۲۴ خردادماه را یک رویداد مهم سیاسی در کشور دانست و گفت: «۲۴ خرداد یک رویداد مهم سیاسی در کشور رقم خورد. در شهرستان گراش هم شاهد یک انتخابات سالم و قانون‌مند بودیم که مردم به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفتند و حضور پیدا کردند و همکاری خوبی بین همه‌ی دستگاه‌ها صورت گرفت. مردم فهیم و بصیر گراش در پای صندوق‌های رای نشان دادند که علی‌رغم همه سختی‌ها و کاستی‌ها پای نظام ایستاده‌اند.»

فرماندار با اشاره به مراسم تحلیف گفت: «امروز مراسم تحلیف و انتخاب هیات رئیسه شورا است. مردم با رای خود به شما منتخبین اعتماد کردند و انتظاراتی هم دارند. بعد از انتخاب هیات رئیسه، باید آستین‌ها بالا زده شود تا کارهای مردم انجام شود. زمان برای خدمت به مردم اندک است و باید غنیمت شمرد. علی‌رغم همه مشکلات و کاستی‌ها، مردم پای کار هستند.»

مجید غلام‌پور با بیان اینکه اختلافات داخلی شورا نباید به بیرون برسد اظهار داشت: «شورایی موفق است که اگر اختلاف و مشکلی دارد، در خود شورا حل شود و به بیرون نکشد. شورای ششم ترکیب جوان و انگیزه‌ی بالایی دارد که نیازمند تجربه است. اگر عقب‌ماندگی در شورای گذشته وجود داشته، باید از پیشکسوتان و نخبگان فکری در راستای خدمت کردن به مردم استفاده شود. خدمت زمانی موفقیت‌آمیز است که از ظرفیت همه مسئولان و خاصه نماینده محترم استفاده گردد، که انصافا هم شبانه‌روز در حال تلاش هستند. در اولین جلسه شورای اداری به همه مسئولین دستگاه‌ها تاکید بر همکاری خواهم داشت.»

فرماندار ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: «پیشاپیش ۱۷ مرداد روز خبرنگار را تبریک عرض می‌کنم که بدون هیچ چشم‌داشتی خبرها را اطلاع‌رسانی می‌کنند. من به شدت روی نظم و قانون حساس هستم و هر چیزی بیان می‌کنیم در چهارچوب قانون است. دیروز پیشنهاد دادیم که به دلیل فضای کوچک و شرایط کرونا قرار بود جلسه بدون حضور خبرنگاران و فقط با حضور روابط عمومی فرمانداری برگزار شود، ولی می‌بینم که همه اصحاب رسانه حضور دارند.»

 

رییس شورا: مشکلات شهر تقسیم‌بندی شده است.

علیرضا دانشور، رئیس شورای ششم، در این جلسه گفت: «مشکلات شهری در حوزه‌های مختلف تقسیم‌بندی شده است، از جمله فضای پارک‌ها را بازنگری می‌کنیم، فرهنگسراهای فرهنگی مختلف، تقویت فضای ورزشی پارک‌ها، تصفیه‌خانه و مشکل حاشیه‌نشینی که به معضلی تبدیل شده است. با جلساتی که با نماینده محترم داشتیم، ان شاء لله در طرح‌های کلان از بودجه‌های ملی کمک بگیریم تا سریع‌تر مشکلات مرتفع شود.»

مصطفی خورشیدی، نایب رئیس شورای ششم، گفت: «یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که جوانان با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، بحث مسکن و اشتغال است. سه سال و نیم است که من بحث مسکن را دنبال می‌کنم. نامه‌نگاری‌ها از سطح شهرستان و استان عبور کرده و الان در حال پیگیری در دفتر وزارت‌خانه و ریاست جمهوری است و به محض تغییر رویکرد در دولت، اولین شهری خواهیم بود که مسکن را راه‌اندازی خواهیم کرد. دربحث اشتغال‌زایی، یکی از مشکلات، کمبود و اجاره بهای سنگین مغازه‌هاست برای رفع این مشکل، پیشنهاد احداث یک بازار بزرگ ( چهارسوبازار) دادیم که طرح اولیه و مکان آن در شورای پنجم تحویل دادم و در این شورا تلاش خواهیم کرد که تقریبا ۲۰۰ باب مغازه در این بازار درنظر گرفته شود که هم درآمد پایداری برای شهرداری و هم فرصتی برای اشتغال جوانان بادتوجه به اجاره بهای کمتر خواهدبود. »

سعید جعفری، سخنگوی شورا، گفت: «تمام مشکلات شهر را لیست کرده‌ایم که در اولین فرصت بررسی و بر اساس اولویت شروع به کار خواهیم کرد. من بر شعار انتخاباتی خود که بیان راستین، خرد جمعی، پیگیری مجددانه و صداقت و شفافیت بود پایبند هستم و ان شاء الله در این چهار سال به نتیجه خوبی در شورای ششم خواهیم رسید.»

ناصر دلخوش، منشی اول شورای ششم، گفت: «در وهله اول اولویت ما این است که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کامل را داشته باشیم. ابتدا باید طرح‌های نیمه‌تمام را پیگیری کنیم. از ظرفیت فرمانداری، نماینده مجلس و شورا، این مثلث را برای افزایش هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها تشکیل خواهیم داد. من عضو شورای شهرستان هم هستم و مسائل کلان شهرستان را از جمله مرکز معاینه فنی خودرو، استقرار گواهینامه موتورسیکلت و مرکز پلاک‌گذاری خودرو که از مهم‌ترین مسائل است پیگیری خواهم کرد.»

علی بیضایی، منشی دوم شورای ششم، نیز گفت: «به عنوان یکی از اعضای شورای ششم باید بگویم که رابطه شورا و شهروند یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت شهر است و وظیفه شورا هم این است که بستر مناسب را برای مشارکت مردم در امور شهری فراهم و تسهیل کند تا مشارکت مردم در امور شهری هر چه بیشتر باشد.»

اعضای شورا بعد از نخستین جلسه در گلزاری شهدای گراش حاضر شدند.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top