بستن

پیگیری خبر: تخریب بخشی از آسفالت کوچه ۲۱ بسیج قانونی است

هفت‌برکه: آسفالت کوچه ۲۱ خیابان بسیج با رعایت عقب‌نشینی از سوی مالک تخریب شده است.

به گزارش هفت‌برکه، یکی از مخاطبین هفت‌برکه که ساکن کوچه ۲۱ خیابان بسیج است با ارسال عکس تخریب آسفالت این کوچه از هفت‌برکه خواست که پیگیر علت تخریب شود. بررسی‌های خبرنگار هفت‌برکه نشان می‌دهد که محدوده تخریب شده متعلق به مالک زمین است و با رعایت عقب‌نشینی و مجوز ساخت از شهرداری اقدام به تخریب کرده است.

محمد امانی ساکن کوچه ۲۱ خیابان بسیج در پیام خود می‌گوید: «قریب به سه سال پیگیر آسفالت کوچه بودیم، با جمع‌آوری هزینه و پیگیری‌ها بالاخره کوچه ما آسفالت شد، حالا آقای غفاری اقدام به تخریب آسفالت کرده و ادعا دارد که زمین مال خودش است و سند دارد. شهرداری به جای بررسی سند و پیگیری ادعای مالکیت از تخریب هم جلوگیری نکرد. ابتدا که شروع به تخریب کرد با شهرداری تماس گرفتیم و جلو کار گرفته شد و قرار شد تا مشخص نشدن مالکیت تخریب نشود ولی باز هم از روز شنبه تخریب آغاز شد.»

مهدی غفاری نماینده مالک زمین کوچه ۲۱ خیابان بسیج در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «زمین در سال ۱۳۵۵ خریداری شده است و متلعق به ورثه‌های آقای رحمانی بوده که بعدا یکی از خواهران ایشان زمین را خریداری کرده است و در حال حاضر زمین متعلق به خاله من خانم حکیمه رحمانی است. چند سال پیش شهرداری اقدام به آسفالت آن منطقه کرد و ما اعتراض کردیم که زمین مالک دارد نباید آسفالت می‌شد و اگر فردا ما برای ساخت و ساز اقدامی کردیم آسفالت تخریب می‌شود که گفتند حالا آن موقع موضوع را بررسی و حل می‌کنیم.»

غفاری در ادامه افزود: «بعد از گذشت حدود ۵ سال ما مجوز ساخت گرفته‌ایم، زمین حدود ۶۰۰ متر بوده که ۲۱۰ متر عقب نشینی شده و حتی هیچ مبلغی هم برای عقب نشینی دریافت نکرده‌ایم. در واقع ما مابقی زمین را تعیین محدوده کرده‌ایم که بخشی از آسفالت که چندسال پیش بدون هماهنگی انجام شده بود تخریب شده است. هیچ کار غیرقانونی انجام نشده و کاملا طبق سند و مدرک ما اقدام به تعیین محدوده زمین کرده‌ایم. مسئولین شهرداری کامل در جریان هستند و در مورد این موضوع و تخریبی که انجام شده قانع هستند ولی یکی از هسایه‌ها اعتراض دارد که باید توجیه شود، من هیچ کار غیرقانونی انجام نداده‌ام و با در نظر گرفتن ۸ متر کوچه و میزان عقب نشینی اقدام به تعیین محدوده زمین کرده‌ام.»

غلامی، معاون فنی شهرداری گراش در پاسخ به هفت‌برکه گفت: «یک زمینی در خیابان بسیج کوچه ۲۱ بوده که با توجه به آن زمان و وضع موجود آسفالت شده است، طبق طرح مصوب شهری در آنجا معبری دیده نشده و فرد بعدا مدعی شد که مالک زمین است،  برای پروانه ساخت مراجعه کرد و یک عقب‌نشینی اولیه به او دادیم، شهرداری بعدا خودش به مالک پیشنهاد داد که با توجه به شکل منطقه و در صورت موافقت شورا در آنجا پارک محله ساخته شود. این پروسه طولانی شد و عملا اتفاق نیفتاد و چون مالک هم عجله داشت مجوز ساخت گرفته است.»

نماینده شهرداری می‌گوید عقب‌نشینی قانونی انجام شده است: «طبق بازدید و عکس‌هایی که دیدم کاملا عقب‌نشینی رعایت و بعدا اقدام به تخریب آسفالت شده است. هیچ خللی در عبور و مرور هم پیش نیامده است و در طرح جامع هم چیزی برای آن منطقه در نظر گرفته نشده است. اهالی می‌گویند که کوچه باید مسقیم و حالت چهارراهی باشد که از نظر شهرسازی هر چه تعداد چهارراه کمتر باشد احتمال حوادث هم کمتر است. کمی همسایه‌ها عجله و زود قضاوت کردند.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top