بستن

گریش‌بانگ: رقابت هنرجویان دوبله و گویندگی فارس

هفت‌برکه: بعد از دو روز پخش آثار بخش استانی دوبله و گویندگی و بخش کشوری تولیدات رادیویی رضوی در جشنواره گریش‌بانگ، ۹ برگزیده این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش هفت‌برکه، ششم و هفتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ چهارمین جشنواره گریش بانگ به میزبانی شهرستان گراش با حضور هنرمندان، هنرجویان و داورانی از استان فارس و نقاط دیگر کشور در سینما فرهنگ گراش برگزار شد. هنرجویان دوبله و گویندگی فارس در سه بخش رقابتی نزدیک داشتند در مراسم اختتامیه که ۸ بهمن‌ماه برگزار شد نفرات برتر هر بخش معرفی شدند جالب این که هر ۹ جایزه این دوره از جشنواره به خانم‌ها رسید.

۱۱۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور آثارشان را برای چهارمین جشنواره گریش بانگ ارسال کردند که در مجموع، ۱۶۷ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه رسید. در مرحله‌ی بازبینی و بازشنوی، هیات گزینش در نهایت ۱۱۹ اثر از ۹۳ شرکت‌کننده را برای شرکت در جشنواره چهارم پذیرفت.

مجتبی زارعی مجری شبکه فارس، مسعود فرخ‌زاده از تهیه‌کنندگان رادیو زیارت و حمیدرضا یدملت از گویندگان صدا و سیمای خراسان رضوی که هر سه از مجریان توانمند و کارشناسان صدا و سیما هستند داوری این دوره از جشنواره را برعهده داشتند. این داوران صبح پنجشنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ نیز سه کارگاه جداگانه برای هنرجویان حاضر در جشنواره برگزار کرده بودند. (خبر در هفت‌برکه)

در شب پایانی با حضور دانشور رییس شورای اسلامی شهر گراش، مهدی آیینه‌افروز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، داوران و هیات اجرایی جشنواره آثار برگزیده معرفی شدند.

در بخش تولیدات رادیویی رضوی که به صورت ملی برگزار شد ۳۳ شرکت کننده آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند که در نهایت با نظر هیات داوران در این بخش فرناز قالیباف از تبریز، بتول نادرپور از گراش و مریم نامور شیراز به ترتیب مقام‌های اول تا سوم جشنواره را کسب کردند.

در بخش گویندگی که بیشترین آثار ارسالی به جشنواره را تشکیل می‌داد ۸۰ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره گریش بانگ ارسال شده بود که در پایان سحر تندرو از شیراز مقام اول، فاطمه بارانی از شیراز مقام دوم و فاطمه ابراهیمی از گراش مقام سوم این بخش را کسب کردند.

در بخش دوبله از بین ۴۷ اثر ارسالی در نهایت مریم سرخی از گراش مقام اول، حدیث نکوئیان از فسا مقام دوم و زهرا فربودنیا از لار مقام سوم را از آن خود کردند.

در چهارمین جشنواره گریش بانگ در هر بخش به نفرات برتر تندیس جشنواره و به نفر اول جایزه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی، نفر دوم جایزه یک میلیون تومانی و نفر سوم جایزه ۸۰۰ هزار تومانی است.

طبق آیین‌نامه چهارمین جشنواره گریش بانگ در بخش اجرای صحنه و نمایش‌نامه رادیویی باتوجه به حد نصاب نرسیدن آثار ارسالی شرکت کنندگان، داوری در این بخش صورت نگرفت.

انجمن دوبله و گویندگی صدای ماندگار گراش جشنواره گریش‌بانگ را از سال ۱۳۹۷ با همکاری موسسه فرهنگی و هنری هفت‌برکه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌کند. بعد از برگزاری سومین دوره جشنواره به صورت مجازی، برای چهارمین دوره بیش از ۴۰ نفر از علاقه‌مندان دوبله و گویندگی برای حضور در جشنواره به گراش آمده بودند.

عکس‌های هادی افشار از چهارمین جشنواره گریش‌بانگ را می‌بینیم.

عکس‌های مجید افشار را باهم به تماشا بنشینیم.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top