بستن

کرونا پرده را کشید: تعویق موقت جشنواره نمایش کل

هفت‌برکه: به دلیل خیز مجدد کرونا در شهرستان، سومین جشنواره نمایش کل گراش یک ماه به تعویق افتاد.

به گزارش هفت‌برکه، جشنواره نمایش کل که قرار بود از دهم تا چهاردهم بهمن‌ماه در سینما فرهنگ گراش برگزار شود، به دلیل نارنجی شدن وضعیت کرونا در شهرستان گراش و احتمال قرمز شدن آن، با تعویقی اجباری مواجه شد.

مهدی آینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، در گفت‌وگو با هفت‌برکه در مورد این تصمیم گفت: «از زمان نارنجی شدن وضعیت کرونا در گراش، با ستاد کرونای شهرستان در تماس هستیم تا در مورد برنامه‌های پیش‌ رو تصمیم‌گیری نماییم. تا همین امروز نیز با مسئولان بهداشتی شهرستان رایزنی می‌کردیم. اما متاسفانه نه تنها امیدی به بهبود وضعیت نیست، بلکه گفتند احتمال بالا رفتن تعداد افراد بستری در بخش کرونا و قرمز شدن وضعیت شهرستان بسیار بالاست. به همین خاطر، صلاح را بر این دیدیم که تا بهتر شدن وضعیت کرونا، جشنواره نمایش کل را به تعویق بیندازیم.»

محمدعلی شامحمدی، رییس انجمن نمایش گراش و دبیر جشنواره، نیز در مورد این تعلیق ناخواسته گفت: «ما از روز پنج‌شنبه درگیر نهایی کردن برنامه‌ی اجراهای جشنواره بودیم و امروز صبح با گروه‌های نمایشی زمان اجراها را بررسی و تعیین کرده بودیم. اما برای انتشار برنامه منتظر مجوز ستاد کرونای شهرستان بودیم، که در نهایت متاسفانه به دلیل احتمال وخیم شدن وضعیت کرونا در منطقه، موفق به اخذ این مجوز نشدیم.»

شامحمدی در مورد تاریخ پیشنهادی بعدی برای اجرای جشنواره نیز گفت: «ما دهه‌ی اول اسفند را برای برگزاری جشنواره پیشنهاد داده‌ایم، البته به شرط این که تا آن موقع، شیوع کرونا فروکش کرده و وضعیت آبی شده باشد.»

شامحمدی اظهار امیدواری کرد که این وقفه، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای گروه‌های نمایشی نشود: «می‌دانیم که با این تعویق ناخواسته، برنامه‌ی گروه‌های نمایشی به هم می‌ریزد؛ و سعی‌مان بر این بود که حتی با نصف ظرفیت سالن نمایش، جشنواره را برگزار کنیم. اما از طرفی دیگر، باید همچنان به گفته‌های مسئولان بهداشتی شهرستان احترام بگذاریم و به فکر سلامتی مردم هم باشیم. امیدواریم گروه‌های نمایشی که در این دو سال شیوع کرونا با سختی‌های زیاد ساخته‌اند و همچنان شمع هنر تئاتر را در منطقه روشن نگه داشته‌اند، این تعویق را نیز تحمل کنند و تا بهتر شدن وضعیت کرونا، منتظر برگزاری جشنواره نمایش کل باشند.»

در سومین جشنواره نمایش کل گراش، قرار بود ۱۰ نمایش از شهرستان‌های گراش، اوز و لار به روی صحنه بروند؛ شش نمایش از گراش، دو نمایش از اوز و دو نمایش از لار. این نمایش‌ها عبارتند از: «آخرین نامه» (به کارگردانی علی فخری)؛ آی. سی. یو. (احسان‌ شامحمدی)؛ گُرمو (مجتبی حسینی قیری)؛ آخرین گره (ملیکا حاجی‌پور)؛ کلاس ‌در ‌پیک‌نیک (سعید قربانی)؛ خانم م. رحیمی (فاطمه ‌ابراهیمی)؛ شغال (یاسمن عطایی)؛ گل یاس (علیرضا سقائیان)؛ هفت دقیقه (علیرضا خادم‌پور)؛ سخنرانی دلقک (جعفر کمالی).

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top