بستن

نمایش کل: «آخرین گره»، عروسک‌گردانی از یک گروه نوجوان

هفت‌برکه: «آخرین گره» در دو سانس در روزهای اول سومین جشنواره نمایش کل گراش به روی صحنه رفت: جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۹ و شنبه ۲۱ اسفند ساعت ۱۷. گروه نوجوان «ماهک» از گراش، وابسته به گروه هنری صبا، این نمایش ۳۰ دقیقه‌ای را اجرا می‌کرد و دیدن آن را برای همگان رایگان اعلام کرده بود.

کارگردانی این نمایش را ماشاالله بلبلی به عهده دارد، و علی مقتدری برای طراحی صحنه و محمدکاظم محمودی برای مشاوره‌ی هنری با او همکاری کرده‌اند. فاطمه زمانی، ثنا عباسپور، ملیکا حاجی‌پور بازیگران این نمایش هستند، و ثنا عباسی نقش راوی را به عهده دارد. موسیقی زنده نمایش را نیز هادی نیکخو و آریا جباری اجرا می‌کنند.

«آخرین گره» یک نمایش عروسک‌گردانی نوجوان است که حسین دشتبان نمایش‌نامه‌اش را نوشته است: داستان دختری که نذر بافتن یک قالی را کرده است تا باران ببارد و خشکسالی از روستایشان برود. این در حالی است که بقیه‌ی مردم روستا به اندازه‌ی او توکل و امیدواری ندارند. عشق به وطن و امیدواری به روزهای روشن از مفاهیمی هستند که در قالب این نمایش عروسکی به کودکان و نوجوانان عرضه می‌شد.

در جلسه‌ی نقد و بررسی این نمایش که بعد از اجرای دوم در جشنواره برگزار شد، به مباحثی همچون تناسب عروسک‌ها با اجرای نمایش، موفقیت نمایش در رساندن موضوع به گروه هدف، و استفاده از تمهیدات مختلف برای جذاب کردن نمایش پرداخته شد. این جلسه را می‌توانید از صفحه اینستاگرام هفت‌برکه (اینجا) ببینید.

قرار است «آخرین گره» بعد از تعطیلات نوروزی یک بار دیگر به اجرای عمومی گذاشته شود. برنامه‌ی اجرای بعدی از طرف گروه اعلام خواهد شد. 

 

فیلم این نمایش را نیز می‌توانید در آپارات و یوتیوب با کیفیت عالی تماشا کنید:

در آپارات ببینید:
https://www.aparat.com/v/vQiFB

در یوتیوب:

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top