بستن

نجات معجزه‌آسا از سقوط ۵۰ متری در چاه آب

هفت‌برکه: جوان ۳۱ ساله‌ای که در جستجوی عسل داخل چاه آب افتاده بود، بعد از یک شبانه‌روز نجات پیدا کرد.

محمد شکاری، مسئول عملیات و نجات هلال‌احمر گراش، در مورد این حادثه به هفت‌برکه گفت: «حدود ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۱ اردیبهشت یکی از همشهریان به نام مراد جعفری با مراجعه به هلال‌احمر برای پیدا کردن پسرش درخواست کمک کرد. طبق گفته او، پسرش جعفر دیروز صبح زود برای رفتن به کوه خانه را ترک کرده است و با گذشت یک شبانه‌روز هنوز برنگشته است.»

 

جعفر برای طبیعت‌گردی و پیدا کردن عسل طبیعی و گیاهان دارویی معمولا به مناطق مختلف گراش می‌رفته است و همین کار امدادگران را برای یافتن او سخت می‌کرد.

شکاری گفت: «ما به دنبال گرفتن مجوز برای پرواز پهباد و پایش هوایی بودیم که برادرش زنگ زد و گفت که یکی از دوستان می‌گوید جعفر در منطقه اناغ داخل چاه افتاده است و نمی‌دانم زنده یا مرده است.»

شکاری گفت: «با اعلام محل حادثه، دو تیم عملیاتی از هلال‌احمر به سرعت اعزام شدند و جعفر بعد از ۲۴ ساعت ماندن در چاه آب با علائم سرمازدگی و کمی خراشیدگی از چاه بیرون کشیده شد و در کل آسیب جدی ندیده بود.»

جعفر به طمع عسل سعی داشته وارد چاه آب شود که پایش لیز می‌خورد و با وجود چنگ انداختن به لوله، در چاه سقوط می‌کند. عمق چاه حدود ۱۵۰ متر است اما ارتفاع دهانه تا عمق آبگیر ۵۰ متر است. این اتفاق دیروز صبح رخ داده است و در شبانه‌روز گذشته، جعفر در عمق چاه در آب شناور بوده است.

با وجود کم رفت و آمد بودن منطقه، از بخت خوش جعفر، یکی دیگر از افرادی که در جستجوی عسل بوده است از همان منطقه عبور می‌کند و صدای کمک او را می‌شنود. با دیدن شلوار و موبایل در کنار چاه مطمئن می‌شود که کسی در چاه افتاده است.

شکاری در توصیه‌ای به همشهریان گفت:‌ «افراد در زمان طبیعت‌گردی سعی کنند به صورت انفرادی به گردش نروند و حتما یک همراه داشته باشند که در صورت حادثه بتوان به سرعت از نیروهای امدادی کمک خواست. در این مورد هم اگر کسی از آنجا عبور نمی‌کرد و صدای جعفر را نمی‌شنید معلوم نبود به چه سرنوشتی گرفتار می‌شد.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top