بستن

تعظیمی به احترام هنرمندان شهرمان

هفت‌برکه: حسن غفوری، نوازنده‌ی تار، در این یادداشت کوتاه از مجید رایگان، مسئول آموزشگاه موسیقی گراش، حمایت و قدردانی می‌کند. گفت‌وگوی مجید رایگان با هفت برکه در پستی با عنوان «آموزش موسیقی در گراش: گام‌های ناموزون» منتشر شد. او در بخشی از این گفت‌وگو گفته بود: «از سال ۶۳ موسیقی در گراش چیز غریبی نبود. استقبال زیادی از آن می‌شد و حمایت مسئولین، آن زمان خیلی بهتر بود. دست تنها ماندم. از لحاظ اقتصادی نتوانستم تشکیلاتی برای آموزشگاه جمع و جور کنم که جلب توجه کند.»

حسن غفوری: 

قلندران حقیقت به نیم جو نخرند / قبای اطلس آنکس که از هنر خالیست

درود بر استاد رایگان. درود بر مردی که در عرصه موسیقی و هنر همیشه از بهترین‌ها بوده است. مردی که در خدمت به موسیقی اصیل این مرز و بوم هرگز کوتاهی نکرده است و نخواهد کرد. اهالی فرهنگ و ادب در برابر این هنرمند فرهیخته و نام‌آشنای شهرمان سر تعظیم فرود می‌آورند. کسی که علاوه بر دغدغه‌های زندگی شخصی‌اش بی هیچ چشمداشتی هر آنچه داشته و دارد را در طبق اخلاص نهاده و به هنرجویانش تقدیم می‌دارد. آری…

دوست بزرگوارم را خوب می‌شناسم. داشتنش موهبتی برای زادگاهم و تاج افتخاری برای دوستان اهل دلش خواهد بود و نیک می‌دانم بسیاری از همین مسئولان در گذشته‌ای نه چندان دور در گروه‌های سرود این بزرگوار در مناسبت‌های مختلف بودند و بعید می‌دانم از خاطرشان رفته باشد. اگر امروز به هر دلیلی به موسیقی و هنر کم‌لطف شده‌اند، حداقل با بی‌مهری‌های مکرر باعث تشویش و دل‌آزردگی  اساتید نشوند و طبع لطیف این سرمایه‌های اهل هنر را مکدر ننمایند.

گر در سرت هوای وصال است حافظا / باید که خاک درگه اهل هنر شوی

حمایت از این قشر بی‌مدعا، حمایت از تاریخ و فرهنگ کهن دیارمان خواهد بود. یکی از اساتید سخن زیبایی دارد که ممکن است کسی ده سیاستمدار پنجاه سال اخیر را اصلاً نشناسد، ولی امکان ندارد ده‌ها هنرمند همان پنجاه سال  را به نام نشناسد.

نام و یاد اهل هنر بر تارک تاریخ بشر همیشه درخشان است. من به عنوان کوچکترین عضو خانواده موسیقی برای ایشان و برای دیگر بزرگان این عرصه آرزوی بهترین‌ها خواهم کرد.

غیر از هنر که تاج سر آفرینش است / دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست.

3 نظر

  1. تو این شهر به تنها چیزی که اهمیت نمیدهند هنر ‌ و هنرمندان است
    همین شهر همسایه که ای بدش میخاییم نگاه کنید اگه افرادی مثل استاد رایگان داشتن رو سر خودشون میزاشتنش
    گراش فقط بلدن پشت مداح و آخوند بگیرن

  2. یعنی عقب افتاده ترین شهر از لحاظ فرهنگی توی منطقه همین گراشه، نه از کنسرت خبریه نه از جشن خبریه نه از یک فرهنگ سرای درست خبریه نه از هنر خبریه،فقط و فقط مسجد بسازن که دو تا پیرمرد توش نماز بخونن،دانشگاه قرآنی بزنن( که آخرش هم جمع بشه)،برن دنبال مداح و آخوند،جالبه فکر میکنن با این کارهاشون یه شهر مذهبی ساختن خبر ندارن ملت رو دین زده کردن،خب ندارن از تعداد کارگاه های مشروب سازی شهر

  3. درود بر شما
    وظیفه جوانان اینست که نگذارند گرد فراموشی آیینه هنر را تار کند
    حمایت کنید از هنرمندان با قلمی و قدمی و درمی
    به امید مسئولین نباشید
    سکوت در برابر کارهای غیر مسئولانه آنها را گستاختر میکند
    یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top