بستن

۷ ساعت قطعی همه ارتباطات گراش

هفت‌برکه: صبح سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ با مدت نزدیک به ۷ ساعت تلفن‌های ثابت، همراه، دستگاه‌های پرداخت مالی در دسترس نبود.

در مراجعه خبرنگار هفت‌برکه به مخابرات گراش اعلام شد: به دلیل سوختن یکی از فیوزهای داخلی مخابرات برق بخش‌های مربوط به تلفن ثابت و همراه قطع شده است. سه اکیپ در حال بررسی موضوع هستند و سعی می‌کنیم تا پیش از پایان وقت اداری مشکل را بر طرف کنیم.

قطع اینترنت فقط از دسترس شدن خارج شدن واتساپ و اینستاگرام نیست بلکه با قطع همزمان تلفن‌های ثابت و همراه هیچ کدام از فروشگاه‌ها قادر به انجام تراکنش‌های مالی نبودند و عملا بازار گراش تعطیل بود.

این برای نخستین‌بار نیست که اشکالاتی فنی در مخابرات گراش باعث قطعی چند ساعته اینترنت و ارتباطات در شهرستان می‌شود اما تاکنون این انتقادات هیچ کدام نتیجه‌بخش نبوده است.

بررسی انتقال داده‌ها نشان می‌دهد از ساعت ۴ صبح اینترنت در گراش دچار اختلال بوده است و از حدود ساعت ۹ تا ۱۱ صبح سه‌شنبه هیچ از خطوط تلفن ثابت و همراه و دستگاه‌های پرداخت در دسترس نبود. از ساعت ۱۱ صبح به تدریج این ارتباطات به حالت عادی برگشت.

اورژانس: جان حادثه‌دیدگان در خطر است

شاید بخش‌های دیگر دچار آسیب‌های اقتصادی شده باشد اما در مورد برخی ارگان‌های قطع ارتباطات تلفنی با جان افراد سر و کار دارد.

ساعت ۱۰:۳۰ خبرنگار هفت‌برکه به اورژانس ۱۱۵ گراش سر زد. اپراتور اورژانس گراش در مورد تعداد تماس‌های با این مرکز گفت: روزانه ما به طور متوسط ۸ تماس اعزام به محل و حدود ۲۰ تماس داریم که با مشاوره حل می‌شود. ممکن است در این چند ساعت ۶ یا ۷ تماس اورژانسی نیاز بوده که افراد موفق به تماس با اورژانس نشده‌اند.

ناصر دلخوش رییس اورژانس ۱۱۵ گراش نیز گفت: بحث اورژانس، برای ما حتی چند ثانیه هم در امدادرسانی مهم است اما قطعی چند ساعته ارتباطات یک فاجعه است. این مشکل برای چندمین بار است که رخ می‌دهد و در این مورد با مراجع مربوطه مکاتبه کرده‌ایم ولی به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم.

دلخوش گفت: حتی در صورت قطع ارتباط تلفن‌های سه رقمی ۱۱۵ باید فعال باشد اما در این چند ساعت حتی شماره ۱۱۵ نیز برای شهروندان در دسترس نبود تا عملا در صورت بروز حوادث جان همهشریان به خطر بیافتد. با وصل شدن خطوط تلفن همراه هم همچنان تلفن ۱۱۵ در دسترس نبود که این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست.

با قطع شدن شماره‌های سه رقمی اضطراری اورژانس و آتش‌نشانی شماره ثابت جایگیزین را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

همه چیز تعطیل

با سامانه‌ای شدن خدمات در ادارات و حتی بسیاری از فروشگاه، با قطع اینترنت دسترسی به این سامانه‌ها قطع می‌شود و عملا کارها تعطیل می‌شود.

جعفر خواجه‌پور مدیر جایگاه خلیج‌فارس گفت: در مورد سامانه سوخت مشکلی نداشتیم اما برای پرداخت‌ها مجبور بودیم که به صورت نقدی از مشتریان دریافت کنیم که مشکلات زیادی را به وجود آورده بود.

در این ساعت‌ها امکان برداشت نقدی از خودپرداز بانک‌ها نیز وجود داشت تا عملا چرخه اقتصادی شهر قفل شود.

باید منتظر ماند و دید آیا مشکل قطعی متوالی خطوط تلفن و اینترنت این بار در دستور کار پدافند غیرعامل قرار می‌گیرد یا همچنان فکر می‌کنیم اینترنت فقط برای سرگرمی است.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top