بستن

کودک ۳ ساله در استخر صحرا غرق شد

هفت‌برکه: کودک سه‌ساله اردی نخستین قربانی گرمای تابستان شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گراش، چهارشنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۹ با اعلام حادثه غرق‌شدگی پسربچه‌ی سه‌ساله در استخر به واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ گراش، سریعا یک دستگاه آمبولانس اورژانس از پایگاه ارد به محل اعزام شد.

در این حادثه کودک سه‌ساله که در یکی از صحرای بخش ارد به دلیل افتادن در استخر غرق شده بود، به وسیله خانواده از استخر خارج و با وسیله شخصی قبل از رسیدن اورژانس ۱۱۵ به درمانگاه ارد انتقال داده می‌شود. به دلیل مشخص نبودن مدت زمان غرق شدن، تکنسین‌های اورژانس با حضور در درمانگاه مصدوم را بدون هیچ گونه علایم حیاتی مشاهده می‌کند که پس از احیای قلبی-ریوی (CPR) و دارودرمانی به مدت ۴۵ دقیقه با حضور پزشک، متاسفانه به دلیل گذشت مدت زمان زیاد، موفق به احیا نمی‌شوند و کودک فوت می‌کند.

ناصر دلخوش، رئیس‌ اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی گراش، با توجه به فرا رسیدن فصل گرما در توصیه‌ای به همشهریان گفت: یکی از نکات بسیار حیاتی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در این گروه سنی این است که هرگز نوزادان یا کودکانِ درون آب (یا در اطراف آب) را حتی برای یک ثانیه تنها نگذارید، این موضوع حتی در مواردی که کودک مهارت‌های شنا را آموخته باشد یا آب بسیار آرام، کوچک یا بسیار کم‌عمق حتی کمتر از یک متر باشد نیز مصداق دارد.

دلخوش گفت: همچنین در این موارد به سرعت با ۱۱۵ تماس بگیرید تا هم آمبولانس به سرعت به محل اعزام شود و هم با مشاوره تلفنی نحوه امدادرسانی اعلام شود. 

1 نظر

  1. عجیب است در سالیکه که هی نگران فاجعه کمبود جمعیت جوان هستند و تبلیغ فرزندآوری به تعداد زیادتر می‌کنند ، عزرائیل فعالیت و کارش را زیادتر کرده است و هی از هر طریقی جمعیت مردم را به کام مرگ می‌کشد.
    کاش در این بلوای گرانی و سخت‌کوشی بی‌نتیجه ، فرشته‌ی روزی نیز دست از زیر چانه‌‌ی بی‌خیالیش پایین بیاورد فعالیتش را هزاران برابر کند و از آسمانش میلیارد میلیارد پول و روزی حلال به مردم بی‌نوا و کم‌نوا بپردازد تا مردم زیر خط فقر و فلاکت و حتی قشر متوسط شامل این حدیث نشوند که
    گفته‌اند:
    ” اِن ذهب‌ الفقر الی بلدتاََ قال له‌الکفر اروح معک” و نیز گفته‌اند :
    “از دری که فقر وارد شود ؛ از درب دیگر ایمان خارج می‌شود. ”
    و نیز گفته‌اند : “کاد الفقر ان یکون کفرا ”
    پس ای مسلمانان و مومنان میلیاردر و مرفهین بی‌درد کاری که در راه رفع فقر و بدبختی از دستتان برمی‌آید برای مردمتان انجام دهید و اگر جنمش را ندارید حق ندارید آنها را به کفرگویی متهم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top