بستن

قول می‌دهیم تا پایان شورای ششم، بیدله و خیابان بسیج پارک داشته باشد

هفت‌برکه: شورای ششم برای ساخت پارک در دو محله‌ی بیدله و خیابان بسیج قول داد.

به گزارش هفت‌برکه، محله بیدله و خیابان بسیج دو منطقه از شهر گراش هستند که ساکنان آنها همیشه از نبود پارک محله‌ای برای کودکان خود از مسئولین به خصوص شورای شهر در هر دوره گله می‌کنند؛ اما هیچوقت اقدام عملی برای این موضوع از سوی شوراهای شهر و شهرداری انجام نشده است.

اما موضوع از آنجایی دوباره مطرح شد که شب گذشته ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ در یک گروه واتساپی یکی از اهالی محله بیدله به این موضوع اشاره کرد. مصطفی خورشیدی، نایب رئیس شورای شهر، در پاسخ به این درخواست به پیگیری موضوع و تخصیص زمین اشاره کرد. هفت‌برکه نیز این خبر را پیگیری کرد.

رئیس شورای شهر: هیچ جانمایی قطعی برای پارک مشخص نیست

علیرضا دانشور، رئیس شورای ششم شهر گراش، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «پارک محله‌ای حق اهالی بیدله و محله بسیج است و در شورای ششم با جدیت در حال پیگیری هستیم. هیچ مکان قطعی و دقیقی برای پارک بیدله مشخص نشده است. تمامی موارد مطرح شده در فضای مجازی در مرحله رایزنی است.»

رییس شورای ششم گراش در ادامه گفت: «به مردم بیدله و خیابان بسیج قول می‌دهم تا پایان شورای ششم این دو محله صاحب پارک شوند. رایزنی‌های زیادی شده است، چند مکان را هم بازدید کرده‌ایم ولی هیچکدام قطعی نیست و باید در صورت قطعی شدن هر کدام، در وهله اول محل تامین بودجه برای خرید این زمین‌ها مشخص شود تا بعد برویم سراغ احداث پارک.»

علیرضا دانشور با اشاره به اینکه رویاپردازی برای پارک محله‌ای نداریم، گفت: «حتما دنبال یک پارک با وسعت بزرگ نیستم. در اولین فرصت، حتی اگر یک زمین کوچک هم قطعی شد، ما پارک را احداث می‌کنیم. نه زمین‌های بازدید شده و نه زمین ۲۰ هزار متر مربعی که آقای خورشیدی پیشنهاد داده‌اند، هیچکدام قطعی نیست و در مرحله بازدید و صحبت با مالکین است و اعتقاد هم دارم تا چیزی قطعی و وارد فاز اجرایی نشده است صحبت کردن در خصوص آن و قول دادن به مردم اشتباه است.»

دانشور در پایان اظهار داشت: «نبود پارک محله‌ای فقط برای محله بیدله هم نیست، همین مشکل را مردم عزیز خیابان بسیج هم دارند و من این قول را می‌دهم تا پایان شورای ششم هر دو محله حداقل یک پارک محله‌ای داشته باشند.»

نایب رئیس شورای شهر: اگر شورا با برنامه پیش برود، احداث پارک بیدله در یک سال شدنی است

مصطفی خورشیدی، نایب رئیس شورای ششم، در این گروه واتساپی در پاسخ به درخواست یکی از اهالی بیدله برای پارک گفت: «قبلا هم در این گروه اشاره کردم که برای بیدله بزرگترین پارک محله‌ای بالغ بر بیست هزار متر در دستور کار شورا و شهرداری است، احداث پارک در همین یکسال هم شدنی است اگه در شورا و شهرداری درست برنامه‌ریزی شود که تلاش بنده در همین راستا است.»

خورشیدی در گفتگو با هفت‌برکه در تکمیل طرح خود گفت: «از شورای سوم تاکنون اهالی بیدله درخواست پارک دارند. شوراهای مختلف به دنبال زمینی برای اجرای این کار بوده‌اند و در شورای پنجم نامه‌نگاری‌ها و درخواست‌های کتبی و شفاهی از آقای حسنی و برخی دیگر از افراد به عمل آمد که به نتیجه‌ای نرسید و هم اکنون نیز جای دیگری به جز انتهای خیابان شهدای بیدله که نقطه تلاقی شهرک‌ها است زمینی مناسب پارک وجود ندارد، زمین‌های این نقطه با مالکیت شخصی و کاربری‌های مختلف است.»

خورشیدی در ادامه گفت: «در همین نقطه‌ پیشنهادی، بعضی از زمین‌های انتهای خیابان شهدای بیدله طرح باغی یا طرح فضای سبز خورده که باید در طرح تفصیلی بررسی کرد و کار را جلو برد. همه این‌ها بر می‌گردد به طرح تفصیلی و زمینی که من پیشنهاد دارم، یا می‌شود سمت راست یا چپ خیابان، که فقط در بیدله همین نقاط زمین موجود است.»

نایب رئیس شورای ششم در ادامه افزود: «در بیدله زمین با کاربری‌های مختلف وجود دارد ولی مالکیت تحت تصرف اشخاص است و ما ناچار هستیم زمین را خریداری کنیم. زمین‌ها یا در محدوده شهر، یا چسبیده به محدوده یا قسمتی از زمین در محدوده است و جزو اراضی ملی نیست. برای همین قیمت زمین متفاوت است.»

مصطفی خورشیدی در پاسخ به این سوال که هزینه خرید زمین برای پارک بیدله از چه محلی تامین می‌شود گفت: «برای خرید این زمین‌ها طرح مشترکی قرار است پیاده کنیم. فضای سبز شهرک عظیمی را باید به تجاری تبدیل کنیم و با ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر فاصله از آن ۵ برابر فضای سبز ایجاد کنیم که می‌شود ۲۵ هزار متر مربع. برای اجرایی شدن این طرح می‌طلبد بین شورا، شهرداری و مهندسین طرح تفصیلی یک انسجام ایجاد شود. کار شدنی و قابل اجرا است.»

پیش از این هم هفت‌برکه در سال‌های مختلف و دوره‌های مختلف شورا  شهر گراش به مشکلات محله بیدله و نبود پارک در این محله پرداخته است که در ادامه مرور می‌کنیم. باید دید آیا شورای ششم می‌تواند بعد از سال‌ها، فضای سبز مناسبی برای دو محله بزرگ، پر جمعیت و متراکم بیدله و خیابان بسیج تدارک ببیند؟

خواسته اهالی بئرگال از شهردار گراش (۲۶ آبان ۱۳۹۴)

شهردار به محله بیدله می‌رود(۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴)

درخواست اهالی بیدله: خانه شیخ احمد پارک شود(۲۴ اریبهشت ۱۳۹۷)

بیدله، سرزمین بی بوستان (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸)

طومار اهالی بیدله: وقت عمل به وعده‌ی پارک محله‌ای است (۲۲ خرداد ۱۳۹۹)

بیدله، زیر پا له(۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱)

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

4 نظر

  1. باسلام خدمت مدیریت محترم سایت هفت برکه کمی هم ازنبودپارک محله روباد(کلات) بنویسید پارکی که قراربودبه نام پارک کوهپایه درست بشه ولی الان رها شده ولش کردن اینجاکه مشکل زمین نداره دردامنه پایین کلات است کمی کارکردن ولش کردن به امان خدابه شورای شهروشهردارمحترم منعکس کنیدلطفا مردم این منطقه به خاطرمحرومیت نبایدپارک داشته باشندفقط به جاهای دیگه گراش میرسین

  2. سالهات پارک مسکن مهر قدیم پشت فروشگاه آفتاب بصورت مخروبه رها شده است لطفاً رییس شورای شهر آقای دانشور از آن بازدید و با کمک شهرداری آن را بازسازی کند.

  3. با سلام خدمت مدیران دلسوز رسانه هفت برکه که اخبار رو انعکاس می دهند .خدمت شهردار عرض کنم که سمت مسکن خودمالکی افراد زیادی ساکن هستند و با اینکه زمین پارک محله ای آن در خیابان ایران پشت مسکن مهر قدیم قرار دارد ولی هنوز هیچ اقدامی نکردند .لطف کنید حداقل شهردار محترم چند تا درخت و یک سرسره بگذاره اونجا تبدیل به زباله ساختمانی نشه . مردم این قسمت هم حق دارند که از پارک محله ای برخوردار باشند .ممنون

  4. آقای خورشیدی
    به چه حقی شما میخایین فضای سبز شهرک عظیمی روبفروشین و برین محله دیگه پارک بزنین؟ مگه شهرک عظیمی خودش پلرک داره یا سرانه فضای سبز زیادی داره؟ خودتون مصوب کردین قطعات تفکیکی هر شهرک جدیدصرفا” صرف هزینه همان شهرک خواهد شد. کو؟ کحای شهرک عظیمی خدمات داده اید؟ لطفا” پاتونو از قانون فراتر نزارین؟ ضمن اخترام به اهالی محله بیدله، شهرک عظبمی متعلق به ۳۰۰خانواره که خودشون کمبود فضای سبز، خدمات زیرساختی، اسفالت، تلفنن و….دارن،اونوقت شما میخایین فضای سبز شهرک رو بفروشین خرج جای دیگه کنین؟ اینه مدیریتتون؟ واقعا متاسفم با این دیدگاه مدیریت شهریتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top