بستن

شهرک آزادگان: مشکل ساخت‌وسازهای قبل از ۹۴ حل شد

هفت‌برکه: با ارسال مصوبه جدید مجلس، اهالی کوی آزادگان و منطقه تنگ حسین که قبل از سال ۹۴ اقدام به ساخت‌وساز در این مناطق کرده‌اند برای پیگیری انشعاب و سند به اداره راه و شهرسازی شهرستان مراجعه کنند. اما وضعیت دارندگان زمین یا کسانی که در سال‌های اخیر اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند همچنان نامشخص است.

به گزارش هفت‌برکه، روابط عمومی شورای شهر و شهرداری گراش سه‌شنبه اول آذرماه ۱۴۰۱ در اطلاعیه‌ای خطاب به اهالی شهرک آزادگان و تنگ حسین خواست تا برای پیگیری سند با در دست داشتن مدارک و مستندات به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنند.

راه و شهرسازی: فقط به ساخت‌وساز‌های قبل از سال ۹۴ سند می‌دهیم

محمدرضا قیصری، رئیس اداره راه و شهرسازی گراش، به هفت‌برکه گفت: «۲۳ مهرماه ۱۴۰۱ موضوع ساماندهی به حاشیه‌نشینی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و بعد از ابلاغ به شهرستان‌ها، اقدامات لازم برای اجرای این طرح را آغاز کردیم. از چند روز پیش با نصب بنر و اطلاع‌رسانی به اهالی این دو شهرک از ساکنین شهرک آزادگان و تنگ‌حسین خواسته‌‌ایم تا برای دریافت مجوز به راه و شهرسازی گراش مراجعه کنند.»

قیصری با اشاره به اینکه فقط به کسانی سند داده می‌شود که اقدام به ساخت کرده‌اند افزود: «در حال حاضر این طرح مخصوص افرادی است که قبل از ۱ فروردین ۱۳۹۴ اقدام به ساخت در تنگ حسین و شهرک آزادگان کرده‌اند. البته باز هم شرایطی دارد و باید مدارک و مستندات بررسی شود و افرادی که فرم “ج” سبز دارند به آن‌ها سند داده می‌شود. برای افرادی که بعد از سال ۹۴ اقدام به ساخت کرده‌اند و یا افرادی که زمین دارند ولی ساخت‌وسازی انجام نداده‌اند، هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده است.»

علیرضا دانشور، رییس شورای اسلامی شهر گراش، گفت:‌ «کلیه مالکین و ساکنین که در شهرک‌های فوق ساکن هستند و مشکل دریافت انشعابات آب، برق، گاز و همچنین مالکینی که مشکل سند دارند، در اسرع وقت با در دست داشتن کلیه مدارک و مستندات به منظور تشکیل پرونده در اداره راه و شهرسازی گراش جهت تسریع در حل مشکلات چند ساله اقدام نمایند. در صورت عدم مراجعه و تشکیل پرونده و تحویل مدارک، مسئولیت امر متوجه شخص می‌باشد.»

رئیس شورای شهر، علی بیضایی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر گراش را به عنوان مامور ویژه رسیدگی و پیگیری موضوع شهرک آزدگان و تنگ حسین از سوی شورا معرفی کرده است.

علی بیضایی به هفت‌برکه گفت: «این گام اول برای برطرف کردن حل مشکلات این مناطق است و پیشنهادهایی هم برای حل مشکلات افرادی که در این مناطق زمین دارند به راه و شهرسازی داده‌ایم و همچنان پیگیر این موضوع هستیم.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top