بستن

حاج عبدالحسین سلیمی، خیری برای همه جا

 هفت‌برکه: حاج عبدالحسین سلیمی بزرگ خاندان سلیمی و یکی از خیرین بنام گراش که در حوزه‌های مختلف خیریه فعالیت داشت، جمعه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در سن ۸۸ سالگی در گذشت.

خانواده سلیمی یکی از نامورترین خانواده‌های خیرین گراش هستند. شاخص آن ساخت بیش از  ۷ مدرسه و بسیاری از بناهای عام‌المنفعه در شهر گراش است. حاج عبدالحسین سلیمی متولد ۲۷ بهمن ۱۳۱۳ فرزند حاج غلامحسین سلیمی است که مدرسه سلیمی را در خیابان درمانگاه در دهه شصت ساخت. او خود نیز راه پدر را ادامه داد.

عبدالحسین مانند بسیاری از گراشی‌ها از ۱۵ سالگی برای کار به کشور امارات متحده عربی رفت و تا سن ۶۵ سالگی فعالیت شغلی او در دبی ادامه داشت. مغازه او و پسرعمویش حاج محمدحسن حسنی در زیر هتل دیره قرار داشت. 

بیشتر فعالیت‌های این خیر بنام در سال‌های گذشته، در همکاری با مرحوم شیخ احمد انصاری، پسر عمه خود بود. خرید تجهیزات برای چندین اداره، مسجد و مدرسه شهر گراش، همکاری در مراحل مختلف ساخت دانشگاه گراش و خرید تجهیزات بیمارستان بخش‌هایی از این فعالیت‌ها بود. حاج عبدالحسین دایی فرزندان شیخ احمد است و این نسبت خانوادگی پیوند او با شیخ احمد را نزدیک‌تر کرده بود.

در کنار این همکاری‌ها در دهه ۹۰ شمسی بعد از بازگشت از دبی، حاج عبدالحسین سلیمی سه ساختمان عمده را در شهر گراش ساخت. 

سال ۱۳۹۱ حاج عبدالحسین ساختمان اداره ثبت احوال گراش را که سال‌ها بلاتکلیف بود به پایان رساند و ساختمان این اداره با حضور رییس وقت سازمان ثبت احوال کشور افتتاح شد. (خبر در گریشنا) این ساختمان در کنار فرمانداری گراش قرار دارد. 

سال ۱۳۹۴ او در ادامه سنت خانوادگی مدرسه‌سازی، مدرسه سلیمی را در مسکن مهر گراش ساخت. این مدرسه سومین مدرسه سلیمی گراش بود به همین علت به مدرسه سلیمی مهر معروف است. پسران مسکن مهر از مهرماه ۱۳۹۴ در این مدرسه درس می‌خوانند. (خبر در گریشنا)

در ادامه فعالیت‌ها در مسکن مهر، حاج عبدالحسین سلیمی مسجد مسکن مهر را نیز به نام مسجد امام حسین(ع) ساخت این مسجد در سال ۱۳۹۸ افتتاح شد. (خبر در هفت‌برکه)

حاج عبدالحسین سلیمی در شهرهای دیگر نیز فعالیت خیریه به ویژه در حوزه ساخت اماکان مذهبی داشت. ساخت حسینیه در سیمکان جهرم، مشارکت در ساخت مسجد محله دلگشا شیراز و کمک به حسینیه گراشی‌های دبی بخشی از آن است و بسیاری از فعالیت‌های دیگر که همانند دیگر خیرین شهر گراش در گمنامی انجام شده است. 

مراسم خاکسپاری این خیر گراشی عصر شنبه ۲۹ بهمن‌ماه همزمان با عید مبعث برگزار می‌شود و مراسم ختم سه شب در مسجدی که خود در مسکن مهر گراش ساخته است بر پا می‌شود. 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. درگذشت انسانی وارسته، نیکوکار و خیر نیک اندیش زنده یاد حاج عبدالحسین سلیمی موجب تاسف و تالم فراوان شد.
    بدون تردید خدمات ارزشمند این انسان مومن و شریف در عرصه‌های مختلف به ویژه در امر مدرسه‌سازی برای توسعه علم و دانش و برقرای عدالت آموزشی در آموزش و پرورش شهرستان گراش ، حسنه‌ای جاویدان و چراغ روشنی برای زندگی جاویدان آن مرحوم در سرای ابدی خواهد بود.
    اینجانب ضایعه درگذشت این خیر بزرگوار را به خانواده آن مرحوم، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز و  مردم شریف گراش تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می‌نمایم.

  2. وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِندَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلًا (کهف،۴۶)
    کارهاى ماندگار شایسته، نزد پروردگارت پاداشى بهتر دارند و امید داشتن به آنها نیکوتر است.
    خبر درگذشت انسانی مومن و وارسته، خیر نیکوکار حاج عبدالحسین سلیمی موجب تأسف و تألم فراوان شد. بزرگ مردی که نامش قرین نیکوکاری، سخاوت، امور خیریه و انسان دوستانه است. نقش موثر این بزرگوار در ساخت مدرسه و مسجد امام حسین (ع) مسکن مهر گراش تا سالهای سال ثمره خیرات فراوان و ذخیره ثواب جاری برای آخرت آن مرحوم خواهد بود ما اهالی مسکن مهر با تاسف و تاثر، درگذشت این خیر بزرگوار را به خانواده محترم و اخوان و فامیلهای وابسته ایشان و جامعه خیرین تسلیت عرض نموده ، از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.
    از طرف اهالی مسکن مهر گراش

  3. درگذشت انسانی وارسته، نیکوکار و خیرنیک اندیش زنده یاد حاج عبدالحسین سلیمی موجب تأسف و تألم فراوان گردید. ضایعه ی درگذشت این خیر بزرگوار به خانواده محترم به ویژه آقایان حاج علی اکبر ،حاج مهدی سلیمی تسلیت می گوییم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top