بستن

دیدارهای دو معاون میراث از گذشته تا آینده

هفت‌برکه: دو معاون وزیر میراث فرهنگی در سفر یک‌ساعته به گراش با همراهی نماینده، از آثار تاریخی گراش بازدید کردند و کلنگ ساخت موزه بزرگ گراش را بر زمین زدند. 

به گزارش هفت‌برکه، حسین‌زاده، نماینده مردم جنوب فارس، در سفرش به حوزه انتخابیه، سه مسئول کشوری و استانی وزارت‌خانه میراث فرهنگی را نیز به منطقه آورد: دکتر طلوعی، معاون توسعه مدیریت و منابع؛ دکتر واحدی، معاون حقوقی و امور استان‌های وزارتخانه؛ و محسن‌نژاد، مدیر کل میراث فرهنگی فارس. این هیات در سفر به گراش، با همراهی طاهرزاده، فرماندار گراش؛ حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش؛ و جمعی از مسئولان شهرستان، صبح چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ضمن بازدید از خانه تاریخی سعادت، برکه حاج اسدالله، برکه کل و مجتمع گردشگری گراش‌لند، از محل ساخت موزه بزرگ گراش نیز بازدید کردند و کلنگ ساخت آن را بر زمین زدند.

این موزه را خیر جوان گراشی در مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع شامل بخش‌های اداری، کتابخانه، گالری هنری و سینما می‌سازد (خبر کامل در هفت‌برکه). مهندس حسین‌زاده در سخنانی از اقدامات خیرین به‌ویژه خیر این طرح فرهنگی و هنری قدردانی کرد. 

محسن مهرابی، نماینده خیر، در این مراسم گزارش داد: «بعد از مشورت و نظرخواهی متعدد از متخصصین و اهالی فرهنگ در گراش و منطقه برای طراحی مجموعه، به سراغ آقای مهندس علی سوداگران، یکی از معماران برتر کشور که صاحب عناوین مختلفی هم هستند، رفتیم. ایشان طراحی مجموعه را در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ متر و زیربنای ۳۵۰۰ متر انجام دادند. بخش اصلی این مجموعه موزه است که بخش‌های مختلفی همچون اداره میراث فرهنگی، سینما، گالری هنری، کلاس‌های آموزشی، دفاتر انجمن‌های این حوزه، آرت‌شاپ و فروشگاه صنایع دستی، گنجینه آثار تاریخی، کافه و رستوران و هچنین سوئیت‌های اقامتی آن را تکمیل می‌کند. بدین ترتیب، سعی شده است که نیازهای مختلف فرهنگی شهر در آن پیش‌بینی شود.»

مهرابی در مورد مراسم کلنگ‌زنی سال گذشته نیز توضیح داد: «سال گذشته با حضور خیر ارجمند مجموعه، کلنگ‌زنی انجام شد اما تاکید مسئولان وزارتخانه و همچنین نماینده محترم بر حضور در محل پروژه و اعلام آمادگی برای کمک به پیشبرد بهتر پروژه بود. رسم ادب حکم می‌کرد که ما آغاز رسمی عملیات اجرایی پروژه را با حضور این عزیزان داشته باشیم. از امروز پیمانکار محترم فعالیت عمرانی خود را آغاز خواهد کرد که ان‌شاء الله طبق برنامه‌ریزی مجموعه احداث شود. تفاهم‌نامه‌ای هم طی مذاکرات مختلف با واحد حقوقی اداره کل فارس و معاونت حقوقی وزارت در دست تدوین است که برای بهره‌برداری از مجموعه و تولی‌گری آن پس از ساخت، برنامه‌ی دقیق و مشخصی وجود داشته باشد.»

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. سلام
    آقای نماینده
    الحمدلله مشکلی هم نداریم
    فقط موزه مونده اون هم با اومدن دو تا جنس دوبلیکیت حل شد
    آقای نماینده
    یکی بیا اینجا جنس اعلی باشد
    بتونه مشکل مردم حل کنه
    خودت که به فکر دور بعد هستی
    البته زهی خیال باطل
    مردم بهت رای نمیدهند
    نمره شما
    _۰\

  2. بچه‌ها میگفتن : تا سه نشه بازی نشه و قدیما گراشیها میگفتن: سه بتی و آل محمد.
    پس برای سومین بار که کلنگ‌زنی کردین بعدش دیگه کار ساخت رو شروع کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top