بستن

امسال برای مراسم ورود کاروان کربلا برنامه‌ریزی بیشتری داشتیم

هفت‌برکه: امسال مراسم نمادین ورود کاروان امام حسین(ع) روز سوم محرم در گراش و در همان مسیر همیشگی برگزار می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه برگزاری مراسم نمادین ورود کاروان کربلا از سال ۱۳۹۶ در گراش آغاز شد. این برنامه را گروه تعزیه‌خوانی هیات شاهزاده قاسم(ع) شروع کرد و در سال‌های بعد بر تعداد شرکت‌کنندگان در آن افزوده شد. کاروان نمادین کربلا از هیات شاهزاده قاسم(ع) و استادیوم شهدا حرکت کرده و با عبور از بلوار معلم، خیابان امام، بلوار سپاه و بلوار شیخ احمد انصاری، تجهیزات مراسم تعزیه میدانی در بوستان شهر مستقر می‌شود. 

این برنامه امسال جمعه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار می‌شود. 

حرکت این کاروان در مسیرهای عبور اصلی شهر و مشکلات ترافیکی پیش آمده هر ساله انتقاداتی را به دنبال داشت. مرتضی زارعی مسئول هیات شاهزاده قاسم(ع) می‌گوید امسال با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و هماهنگی با نهادهای مربوطه این مشکلات کمتر خواهد بود.

مرتضی زارعی مسئول هیات شاهزاده قاسم(ع) در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «امسال سعی ما این بوده که با برنامه‌ریزی منسجم‌تر و هماهنگی با همه نهادهای مربوط بتوانیم برنامه بهتری داشته باشیم. مجوزهای مربوطه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و پلیس راهور و … گرفته شده است. ۲۱ تیرماه جلسه هماهنگی برنامه ورود کاروان امام حسین(ع) با حضور شورای هیئات مذهبی، پلیس راهور و نهادهای مرتبط به ریاست معاون فرماندار گراش در فرمانداری برگزار شد و نظرات اصلاحی برای اجرای بهتر برنامه داده شد.»

زارعی گفت: «هدف اصلی این است که سازماندهی برنامه هر ساله بهتر شود و در نهایت این مراسم آیینی در تقویم برنامه‌های مذهبی شهر گراش قرار بگیرد. بنای هیات از اول هم بر این بوده که این برنامه مختص هیات شاهزاده قاسم نباشد و با مشارکت هیات‌های مذهبی دیگر و شورای هیئات مذهبی به صورت مردمی برگزار شود.»

مسئول هیات شاهزاده قاسم(ع) در مورد تغییر برنامه امسال گفت: «این برنامه هر ساله در روز دوم محرم برگزار می‌شود امسال از طرف پلیس راهور روز پنجشنبه و در مسیر بلوار سرداران (کمربندی) پیش‌نهاد شد. اما برای برپایی بهتر برنامه تصمیم گرفته شد که حرکت کاروان روز جمعه که بار ترافیکی کمتر است از مسیر مرکز شهر انجام شود.»

زارعی گفت: «با توجه به انتقادات سال‌های گذشته امسال برنامه در روز جمعه برگزار می‌شود و با هماهنگی پلیس راهور عبور و مرور وسایل نقلیه از مسیرهای جایگزین انجام خواهد شد.»

گزارش تصویری سال‌های گذشته را در هفت‌برکه ببینید:

اولین حضور کاروان تعزیه‌ی کربلا در خیابان‌های گراش

گزارش تصویری سال ۱۳۹۷: کاروان کربلا در خیابان‌های گراش

سال ۱۴۰۰: ستاد کرونا: مجوز ندادیم / هیات شاهزاده قاسم: مجوز شفاهی دادند

گزارش تصویری سال ۱۴۰۱ : ورود نمادین کاروان کربلا

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top