بستن

رنگ عزا در یازدهمین سوگواره فیلم و عکس عاشورایی

هفت‌برکه: انجمن فیلم و عکس گراش یازدهمین سوگواره فیلم و عکس عاشورایی را از سه‌شنبه ۲۱ تا شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.

به گزارش هفت‌برکه، نمایشگاه گروهی عکس عاشورایی به مدت ۴ شب از ۲۱ تا ۲۵ شهریور در نگارخانه‌ی اُ ، طبقه‌ی فوقانی سینما فرهنگ گراش، برگزار می‌شود. «رنگ عزا در محرم» بخش ویژه‌ی این نمایشگاه است. افتتاحیه‌ی نمایشگاه روز سه‌شنبه ساعت ۱۸:۴۵ و ساعت بازدید از نمایشگاه در روزهای بعد از ساعت ۱۸ تا ۲۳ خواهد بود.

 

مجید افشار، دبیر یازدهمین سوگواره، در مورد عکس‌های این دوره از سوگواره می‌گوید: «بخش عکس در دوره‌ی یازدهم به صورت رقابتی برگزار نمی‌شود و فقط عکس کسانی به روی دیوار گالری می‌رود که عضو انجمن فیلم و عکس گراش هستند. به همین خاطر فراخوان عمومی ندادیم و عکس‌ها را با حضور آقای مسلم پورشمسی و خانم یزدان‌پناه و آقای جواد آب‌افکن، از میان عکس‌های منتخب اعضا گزینش کردیم. در کل ۲۳ عکس به روی دیوار سوگواره خواهد رفت، چون بخشی از فضای گالری را نیز به نمایش فیلم‌های این دوره اختصاص داده‌ایم.»

افشار در مورد بخش فیلم سوگواره نیز می‌گوید: «پنج فیلمی که در سوگواره پذیرفته شده است، در بخشی از گالری به طور مداوم به نمایش در خواهد آمد. یک اکران برای این فیلم‌ها نیز برای عصر روز پنجشنبه در سالن سینما فرهنگ نظر گرفته‌ایم.» فیلم‌های سوگواره علاوه بر پخش در محل نمایشگاه، روز پنجشنبه عصر در سینما فرهنگ هم به نمایش در خواهد آمد.

اختتامیه‌ی سوگواره نیز عصر شنبه ۲۵ شهریورماه برگزار می‌شود. در این مراسم، عکاسان تندیس سوگواره و لوح یادبود دریافت می‌کنند. به سه فیلم برگزیده نیز تندیس سوگواره، لوح یادبود و جایزه‌ی نقدی تقدیم می‌شود.

در برگزاری سوگواره یازدهم، انجمن فیلم و عکس گراش از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، شورای شهر و شهرداری گراش، مجمع خیرین سلامت شهرستان گراش، خیریه شباب‌البرکه، خیریه آل فرج، استودیو عکاسی پلک، چلوکبابی صالح، رسانه پندری و موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش بهره برده است.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top