بستن

سالروز تولد شاعر انار و بادگیر برگزار شد

گریشنا: به اهتمام نویسندگان،‌ فعالان فرهنگی و روزنامه نگاران گراش سالروز تولد صادق رحمانی، شاعر و پژوهشگر گراشی، در موسسه فرهنگی هفت برکه گرامی داشته شد.

در این جشن که روزنامه نگاران، وبلاگ‌نویسان فعال گراشی و اعضای تحریریه‌ی هفتسانه و نشریه افسانه ویژه گراش حضور داشتند، در آغاز خانم عارفه متین، شاعر جوان گراشی‌، پاورپوینتی ارائه کرد که مروری بود بر زندگی و آثار مکتوب صادق رحمانی، و اشعاری از وی در آن گنجانده شده بود، از جمله این شعر:

بوی خبری نیست در این گرماگرم

در روز نخست ماه پنجم مرداد

جز پچ‌پچ بادگیرها با تش‌باد

بعد از پذیرایی و عکس یادگاری، هدیه‌ای که محمد علی شامحمدی، مدیر کانون فرهنگی مردمی روایت آفتاب و موسسه هفت‌برکه، از طرف موسسه تهیه دیده بود، به استاد رحمانی تقدیم شد.

همچنین در این آیین مسعود غفوری ضمن خوشامد گویی به حاضران گفت: قصد ما این است که این آیین‌ها برای تجلیل فرهنگ‌مداران و فرهیختگان گراشی ادامه یابد و امید که این مراسم حسن آغازی بر این ایده فرهنگی باشد. قرار است در هر ماه یا با فاصله کمتر برای کسانی که به هنر، فرهنگ و جامعه گراش خدمت بی‌شائبه کرده اند مراسمی مشابه انجام گیرد.

صادق رحمانی، فرزند شیخ علی اصغر، یکم مرداد ماه ۱۳۴۳ در گراش به دنیا آمد و تاکنون شش مجموعه شعر از او به چاپ رسیده است. انار و بادگیر مجموعه ای از شعرهای گراشی اوست که چهار بار به چاپ رسیده است. او هم اکنون ساکن تهران و از مدیران ارشد صدا و سیما است.

عکس‌های محمدامین نوبهار را از این مراسم ببینید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

7 نظر

  1. من چند نفر دیگه رو هم میشناسم که برای روزنامه افسانه مینویسند. ولی تو این عکس نیستند؟ این جشن صرفا برای حضور افردا فعال تر این روزنامه بوده؟ یا اصلا خودتون کارت دعوت فرستادید؟

    1. سلام بنده خدا.
      این جشن در پایان جلسه تحریریه گرفته شد؛ جلسه‌ای که به یمن حضور آقای رحمانی، با اعضای هر دو تحریریه‌ی افسانه و هفتسانه تشکیل شده بود.
      می‌دانیم که دوستان زیادی داریم که دوست داشتند در این جشن حضور داشته باشند، ولی امیدواریم به ما ببخشند.
      ضمن این که دوست داشتیم این جشن با محوریت تحریریه جوان هفتسانه برگزار شود، و در آینده نیز این شیوه را ادامه خواهیم داد.

  2. روز میلاد آشیخ صادق گرانقدر را با صمیمانه ترین احساس تبریک می گویم به همگی و خودش! و خدا را شاکرم که به ما فرصت زیستن با چنین انسان پاک نهادی را ارزانی بخشید
    عمرت دراز باشد و این چنین باعزت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top