بستن

شش طرح برای اصلاح میدان شهید برزگران

هفت برکه(گریشنا): برهان ثابت، مجری طرح اصلاح ترافیکی میدان شهید برزگران،شش طرح پیشنهادی شرکت خود را به شورای شهر ارائه داد.

به گزارش خبرنگار هفت برکه؛ در جلسه‌ی ۱۹۸ شورای اسلامی شهر گراش با حضور مجری طرح پروژه‌ی شرکت فراسیحون، موضوع اصلاح ترافیکی میدان شهید برزگران بررسی شد.

در آینده نیز کارگروه مطالعاتی به ریاست دکتر سلطانی از تهران نیز برای بررسی این پروژه تشکیل خواهد شد. روند اجرای این پروژه به این صورت است که طرح اولیه، ابتدا در شورا و با همکاری شهرداری مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و پس از تایید به شورای ترافیک شهرستان ارجاع و بعد از بررسی و تایید اولیه به شورای ترافیک استان فرستاده می‌شود تا در استان به مرحله‌ی تایید و تصویب و در نهایت به مرحله‌ی اجرا برسد. پیش از این نیز برای اصلاح مشکل ترافیکی میدان شهید برزگران به مدت ده روز ورودی خیابان محقق به میدان برزگران به وسیله‌ی جدا‌کننده، بسته شد.

هرمزی، سخنگوی شورای شهر می‌گوید:«هدف ما از اجرای آن طرح دیدن بازخورد مردم بود و برای همین نیز هزینه‌ی زیادی برای اجرای آن نشد. از آن‌جایی که این طرح باعث کم شدن آسایش مردم شده بود، همشهریان نقدهایی به این طرح داشتند که در نهایت بار دیگر مسیر را در آن قسمت باز کردیم. اما باید بگوییم اجرای طرح‌های ترافیکی شامل دو مقوله می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

موضوع اول بحث امنیتی و مساله بعد، بحث آسایش مردم است که وقتی این دو مورد را در دو کفه‌ی ترازو قرار دهیم، کفه‌ی امنیت نسبت به آسایش سنگین‌تر خواهد بود و در اولویت قرار دارد. به هر حال برای اجرای طرح می‌بایست اقداماتی انجام شود که باعث کم شدن آسایش می‌شود و اگر صرفا بحث آسایش باشد، بدون شک امنیت کاهش پیدا می‌کند بنابراین شورا و شهرداری باید این دو گزینه را مد نظر داشته باشد که بهترین گزینه تامین امنیت است و داشتن نیم‌نگاهی نیز به آسایش و البته هم‌خوانی داشتن بودجه‌ برای اجرایی کردن هر طرح و پروژه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.»

Shardari Kalat

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

15 نظر

  1. ان شاالله که زودتر به یه نتیجه ای برسن,اخه خیلی خطرناکه اونجا.تقاطع روبروی سینما و پادگان هم یه فکری بشه لطفا.
    ضمنا کمربندی کی قراره احداث بشه؟

  2. ما باید فرهنگ چراغ راهنما رو توی شهر جا بیندازیم..با نصب چراغ راهنمایی شاهد تصادف و ترافیک کمتری خواهیم شد.. .

  3. امنیت طرح خیلی مهم است چند بار نزدیک بوده تلف بشم وامینت فرزندانمان بسیار مهم است باید قبل از رسیدن به میدان جلو سرعت بیش از اندازه ماشینهایی که از دو طرف میان گرفته بشه خصوصا رانندگان عبوری که آشنا به فرهنگ رانندگی گرایشها نیستند

  4. جمله هاش خیلى سنگین بود،ما که آسایش و امنیت رو نفهمیدیم!!!
    (موضوع اول بحث امنیتی و مساله بعد، بحث آسایش مردم است که وقتی این دو مورد را در دو کفه‌ی ترازو قرار دهیم، کفه‌ی امنیت نسبت به آسایش سنگین‌تر خواهد بود و در اولویت قرار دارد. به هر حال برای اجرای طرح می‌بایست اقداماتی انجام شود که باعث کم شدن آسایش می‌شود و اگر صرفا بحث آسایش باشد، بدون شک امنیت کاهش پیدا می‌کند بنابراین شورا و شهرداری باید این دو گزینه را مد نظر داشته باشد که بهترین گزینه تامین امنیت است و داشتن نیم‌نگاهی نیز به آسایش و البته هم‌خوانی داشتن بودجه‌ برای اجرایی کردن هر طرح و پروژه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.»)

  5. لار بماند.شهر اوز هم بعد کمربندی تقریبا یک کیلومتری گراش دو جا کمربندی احداث و به طول چند برابر گراش. مسئولین گراش هرجا اداره ای افتتاح میشه هرکی میبی میگه با پیگیری مستمر من بوده ولی چیزهایی که نداریم کسی مسئول نیست

  6. آقای شکری به نظر من منظور از امنیت در این جمله بحث تصادف واین قبیل حوادثه و آسایش منظور آسایش و راحتی مردمه :مثلا کاری کنند که مسافتی که بنده میخوام طی کنم کمتر باشد ولی امنیت و ایمنی که باید داشته باشم ندارم وشاید نیاز باشد بخاطر جلوگیری از حوادث من مسافت بیشتری را طی کنم ولی با ایمنی کامل جاده .
    آسایش مردم – ایمنی کمتر =کاهش مسافت
    کاهش آسایش + افزایش مسافت= ایمنی بیشتر (امنیت)
    حالا بفرما حلش کن.

  7. ورودی اصلی مسکن مهر و تقاطع قبل از اداره آبفا متاسفانه خیلی از همشهریانمان هم با موتور سیکلت وهم با ماشین خلاف میروند و طوری عادی شده که در بعضی مواقع راننده ای که مسیر درست رو داره میره فکر میکنه داره اشتباه میاد وراننده متخلف به نشانه اعتراض بوق هم میزنه .
    یه پیشنهاد جهت ورددی مسکن مهر دارم بنظر من با توجه به زاویه بلوار شهدا و ورودی مسکن مهر میشود از جداکننده های وسط خیابان استفاده که هم کم هزینه است و هم مانعی میشود برای جلوگیری از خلاف رفتن رانندگان متخلف .
    همه میدانیم لازمه برطرف نمودن این مشکلات داشتن فرهنگ که هنوز خیلی ها متاسفانه ندارند .

  8. با شلام به عزیزان خصوصا شورای شهر و شهرداری و دست اندر کاران محترم شهر
    بعرض برسان اگر بلواری که از وسط شهرک ایمان میگذرد و ازجلو درب دانشگاه میگذرد و به فلکه بزرگی که ذر وروذی شهر از طرف اوز وصل میشود هر چه سریع تر احداث گردد بار ترافیکی زیادی از روی شهر برداشته میشود
    زیرا خیلی از خودرو ها که از طرف اوز میایند و در گراش کاری ندارند و به لار میروند از ان جاده عبور میکنند و با ترافیکی شهر در نتیجه تصادفات کم میشود ممنونم

  9. دو طرح مفید در کوتاه مدت برای میدان شهید برزگران امیدوارم مسئولین وقعی بنهند: ۱-نصب تابلو برای ماشین هایی که از کمربندی میان با این مضمون که حق تقدم با وسائط نقلیه درون میدان می باشد(براساس قانون راهنمایی) ۲- استفاده از چراغ راهنمایی که چندین سال قبل هم وجود داشت ولی دیگه ول شد بهتره احیا بشه
    هرچند بهترین و زیباترین طرح احداث زیرگذره که در میان مدت میشه احداث کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top