بستن

افتتاح گاز رسانی به دو رستای زینل‌آباد و آغصه

هفت برکه(گریشنا): در ادامه پروژه‌های هفته دولت از پروژه گازرسانی به روستای آغصه و زینل آباد بهره‌برداری و کلنگ زمین چمن مصنوعی فوتبال روستای زینل آباد به زمین زده شد.

به گزارش هفت برکه، صبح روز گذشته هجدهم شهریورماه ۱۳۹۷ اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، اعتمادپور، رییس اداره گاز لارستان، سجادی، بخشدار ارد به همراه جمعی از روسای ادارات شهرستان گراش برای افتتاح پروژه گازرسانی راهی روستای زینل آباد و آغصه شدند. قرار بود این افتتاح در هفته دولت انجام شود که به دلیل کمی وقت انجام نشد و تنها پروژه گازرسانی به شهر ارد در هفته دولت افتتاح شد. این مراسم بدون حضور محمدعلی عطاریان، رییس اداره گاز گراش برگزار شد. عطاریان در ماموریت خارج از شهرستان بود.

گازرسانی به شهر ارد و سه روستای آغصه، زینل آباد، گزدان برای ۱۹۸۳ خانوار و با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی انجام شد.(خبر در گریشنا)

فرودی: وظیفه دولت فراهم کردن زیر ساخت است.

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش در افتتاح پروژه گازرسانی به روستای آغصه و زینل آباد گفت:‌«یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید و به تبع آن مسئولین شهرستان گراش توسعه متوازن بوده است به همان اندازه که به مرکز شهرستان توجه داریم و اعتبارات را در آنجا هزینه می‌کنیم به همان اندازه هم به روستاها توجه کنیم، از خود شهر گراش گرفته تا روستاهای پشت‌پری که حدود ۲۰ کیلومتر آن طرف تر از خلیلی است ۳۵۰ میلیون تومان فقط برق رسانی کردیم. روز اولی که به عنوان فرماندار شهرستان منصوب شدم و در آن ایام به این روسا آمدم عزیزان شورا و معتمدین بودند و از مشکلات باخبر شدیم و عزم با جذم کردیم و اهتبار جذب گرفتیم تا موانع و مشکلات را حل کنیم هر چند حق مردم این روستا و بقیه روستاها بیش از این کارهایی است که انجام داده‌ایم.»

فرماندار شهرستان گراش با اشاره به اینکه وظیفه دولت فراهم کردند زیر ساخت و وظیفه مردم توسعه و پیرفت جامعه است افزود:‌ «روزی که به این روستا آمدیم مهمترین مشکل این روستا بحث محور جاده بود که جاده فاقد شانه و کیفیت بود که غریب ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تامین اعتبار شد که این جاده تا حدود زیادی استاندارد سازی شد و خانه بهداشت هم با ساختمان جدیدی برای این روستا ساخته شد و موارد دیگر که به حمدالله یکی بعد از ذیگری انجام میشود. یکی از پروژه‌هایی که در بخش رونق به این روستا و شهرستان و کشور موثر است بحث تونل بالنگستان و تونل خلیج فارس است که با گشایش این تونل شاهد رونق بخشی به ارد و روستاهای آن باشیم. وظیفه دولت فراهم کردن زیرساخت‌ها است اما توسعه و پیشرفت جامعه وظیفه مردم به این صورت است که با سرمایه‌گذاری در شهر و در حوزه‌های مختلف کمک داشته باشند. ما هم وظیفه خود می‌دانیم.»

اصغر فرودی در پایان به حضور اعضای شورای آغصه در جلسه اشاره کرد و اظهار داشت : «حضور اعضای شورای شهر در این جلسه برای من جای خوشحالی و تشکر از معرفت و دلگرمی شما دارد و البته ما جایی را هم رفتیم برای افتتاح که بعدها متوجه شدم اعضای شورای آن  حضور نداشتند که خوب خودشان ضرر می‌کنند و دود این کار به چشم خودشان می‌رود و پشیمان خواهند شد از اینکارشان.»

اعتمادپور: گاز مهمتر از آب است

محمدحسین اعتمادپور، رییس اداره گاز لارستان ضمن اشاره به اهمیت گاز افزود:‌« گاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اصلا مثل آب نیست که اگر یک نشتی داشته باشد بشود آن را برطرف کرد. خسارت آب مالی است ولی گاز جدای مالی خسارت جانی جبران ناپذیری را در پی دارد. مهم ترین کار بعد از گازرسانی استفاده صحیح از این نعمت است، اگر دوست دار خود و خانواده خود هستید حتما در رعایت نکات ایمنی دقت کافی را داشته باشید، تمام دستگاه‌های اجرایی و شما مردم اگر قرار است حفاری داشته باشید حتما با نظارت مسئولین ادارات گاز و با گرفتن استعلام باشد وگرنه کوچکترین نشتی باعث انفجار خواهد شد.»

رییس اداره گاز لارستان با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای دیگر شهرستان گراش در دستور کار است گفت: «شهرستان گراش شامل ۳۹ نقطه جمعیتی است که ۲۰ روستای آن مشمول گازرسانی هستند، سه روستای آغصه، زینل آباد و گزدان امروز گازرسانی به آن افتتاح می‌شود و آماده بهره برداری است. ۸ روستا دیگر مثل فداغ و خلیلی و… با حدود ۲۷۰۰ خانوار هم در دست اقدام است، ۴ روستا هم در حال پیگیری هستیم که برای گازرسانی به آن‌ها سریع اقدام شود.»

شیخ حنیفی، امام جماعت اهل سنت آغصه ضمن تشکر از حضور مسئولین شهرستان گراش در روستای آغصه گفت: «یکی از نشانه مردم‌داری دولت شریف جمهوری اسلامی این است که در نهایت تواضع و فروتنی به این روستای محروم و محتاج تشریف آوردند، روستایی که در گذشته برق ، جاده، مخابرات را برای این روستا تامین کردند که امروز هم شاهد افتتاح پروژه گازرسانی هستیم و امیدواریم در آینده هم آب این روستا تامین شود.»

صبوری، ریئس شورای اسلامی روستای آغصه و سجادی، بخشدار ارد  از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که ضمن تشکر از حضور مسئولین و گازرسانی به روستای آغصه دقایقی را به صحبت پرداختند.

در پایان مراسم بیژن جمشیدی، رییس اداره بنیاد مسکن شهرستان گراش با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در روستای زینل آباد افزود: «اجرای ۱۴ هزار متر مربع بهسازی روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰  میلیون تومان از محل سه درصد نفت و گاز، تفکیک اراضی دولتی با همکاری منابع طبیعی برای سامان دهی و ساخت و ساز روستایی، واگذاری ۷۵ قطعه زمین روستایی که از طربق معرفی نامه شورا از جمله کارهای انجام شده بنیاد مسکن گراش در این روستا بوده است که امروز به صورت نمادین دو سند از واگذاری زمین روستایی را مالکین را تقدیم خواهیم کرد. الباقی عزیزانی که موفق نشده  تاکنون مراجعه کنند در این ماه و ماه آینده فرصت دارند برای واگذاری مراجعه کنند. در خصوص وام های روستایی ما تخصیص اعتبار هر واحد ۲۵ میلیون تومان در سال از طریق دولت بنیاد مسکن در اختیار عزیزان قرار می‌دهم.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

6 نظر

  1. به ارد خوبی نیومده وگرنه الان از این همه توجه نمی دانم چرا ساز مخالف می زنند.با اینکه فداغ در اولویت بخش بود ارد بخش شد. اونا هم که میگن گراش روستا وبخش مرکزی نداره جمعیت گراش انقدر زیاد هست که نیاز نداشته باشه .

    1. دوست کم اطلاع اردمردمان فهیم وحق شناس واهل ادب کم ندارد ولی شما نمی دانید ونمی شناسید مگر شورای گراش نماینده ومنتخب همه گراشیهاست؟ فهیم ها ودیندارها وخداترسها درگراش کم نیستند و خیلی از مردم دانای گراش از رفتارهای ناپخته برخی از اعضای شوراکه ضد پیشرفت گراش است دررنجندولی شوراست دیگر خودتان را جای اردی قراردهیداگرشما بخش بودیدولارشهرستان می شد و خیلی از ادارات مستقر در بخش گراش به لار منتقل وجایگزینی هم برای خدمات دهی نمیگذاشتند چه میکردند واکنش شما چه بود ؟؟؟؟روزگاری به فداغیها دربحبوهه ی انتخابات آمبولانسی دادید و شرط کردید با این آمبولانس حق انتقال مریضهایتان به جز بیمارستان گراش نداریدفداغیها نپذیرفتند وآمبولانستان برگرداندید !! به ارد هم آمبولانسی آوردیدبلافاصله بعد از رای نیاوردن کاندیدتان برگرداندید !!!

  2. گراشی ها در کار عام المنفعه پیشتازند.به دوست اردی مون بگم که مگر چاهورز جز گراش هست که میدانش به نام گراشی نوشته بعدش وقتی از گراش نماینده و یا صندوق می اوردند به شدت توهین می کردین و رای نمیدادین مگر سرمان درد میکند کسی که بد ما را مبخواهد خوبش را بخواهیم .بعدش گراس برای روستاها کم نذاشته

    1. گراش شهری است که مرکزشهرستانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است وهویتش به نظام وایران است اینگونه نیست که هرهوایی به دل هربی هویت ونادانی از گراشی مث امثال شما زد دولت ونظام هم عملیاتی کند صحنه ومیدان اجرایی شهرستان که صحنه خودخواهی وانتقامگیری نیست ارد بخشی از شهرستان گراش درایران است وگراش مستقل وبی هویت ندارینم ودرخت هم به شاخه هایش زیباست این حرف شما هم بیجا وهم مایه وهن به گراشیهای دانا بخصوص دلدادگان به ولایت که امرش مطاع است وهمیشه بر وحدت وهمنوایی تاکید دارد وبویژه خانواده های شهدا که ولی نعمت همه اند می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top