بستن

کلنگ کمربندی شمالی-شرقی گراش به زمین زده شد

هفت‌برکه – گریشنا: امروز ۱۵ آذرماه ۱۳۹۷،کلنگ احداث کمربندی شهرستان گراش با حضور دکتر رحیمی، معاون هماهنگی امور عمرانی و برنامه‌ریزی استانداری فارس، به زمین زده شد. بعد از آن نیز جلسه پیگیری مسائل و مشکلات حوزه عمرانی شهرستان گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، در آیین کلنگ‌زنی کمربندی در کنار میدان ولایت، دکتر رحیمی، معاون هماهنگی امور عمرانی و برنامه‌ریزی استانداری فارس؛ مهندس باقری‌فرد، مدیر کل اداره راه و شهرسازی لارستان؛ امام جمعه گراش، فرماندار شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار گراش حضور داشتند.

کمربندی گراش از میدان ولایت در خروجی گراش به سمت اوز آغاز می‌شود و بعد از گذشتن از جلو دانشکده علوم پزشکی و پشت شهرک‌های ایمان و فرهنگیان بعد از شهرک راهپیما به بلوار خلیج فارس و جاده لار متصل می‌شود.

رییس شورا: کمربندی یک ضرورت فراموش‌شده بود

علی‌اصغر حسنی، رئیس شورای اسلامی شهر گراش، در این مراسم با بیان این که مهم‌ترین اولویت برنامه‌های عمرانی شورا توسعه راه‌ها و رونق و آبادانی در سطح شهر است، گفت: «توسعه راه‌ها و محور‌های مواصلاتی می‌تواند در مسیر توسعه پایدار شهرستان گراش نقش بسزایی داشته باشد از این نظر ایجاد تونل و راه مناسب دسترسی بین شهرهای گراش و صحرای باغ ضروری و خواست عموم مردم این شهرستان است.» حسنی از تهیه طرح توجهی این پروژه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: «تسریع در روند اجرای طرح‌های راه‌سازی باید با جدیت پیگیری شود و انتظار می‌رود اداره کل راه و شهرسازی لارستان و مدیران استانی با ایجاد راه ارتباطی گراش_ صحرای باغ با احداث تونل موافقت کند و در این زمینه مردم نیز مشارکت خواهند داشت.»

رییس شورای شهر کمربندی استاندارد را ضرورت فراموش‌شده شهر گراش دانست و افزود: «ضرورت ایجاد کمربندی شهر گراش بیش از هر زمان دیگر به علت حجم زیاد ترافیک در خیابان اصلی احساس می‌شود.»

علی اصغر حسنی یکی دیگر از خواسته‌های مردم گراش را تسریع در تکمیل پروژه ساخت جاده چک چک عنوان کرد و اظهار داشت: «ساخت راه مواصلاتی چک چک بستر توسعه و رشد اقتصادی منطقه را فراهم می‌کند و کمک می‌کند کسب و کار و اشتغال در شهرستان گراش رونق بگیرد.»

شهردار: حل مشکل ترافیک با کمربندی

ابراهیم خداشناس، شهردار گراش، نیز در این مراسم گفت: «به منظور کم شدن حجم بالای ترافیک در شهرستان گراش ایجاد کمربند در اطراف شهر این معضل را کاهش می‌دهد.» وی با بیان این که توجه به زیرساخت‎ها و بازشدن کمربندی عامل مهمی در حل ترافیک شهر گراش است،افزود: «کمربند شمالی گراش یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این شهر است که شهرداری و شورای اسلامی شهر در راستای حل معضلات ترافیک، آن را اجرایی می‌کند.»

فرماندار: کم شدن بار تراکمی شهرستان با این کمربندی

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، در آیین کلنگ‌زنی ساخت کمربندی با تقدیر از نمایندگان دفتر نماینده گفت: «همان طور که شهردار توضیح دادند. پروژه، پروژه مهمی است. جا دارد تشکر کنم از دکتر رحیمی و آقای تاج‌گردون به دلیل تامین اعتبار و اسناد خزانه‌ای که قریب ۲ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص دادند. در آینده ما باز نیاز به حضور و کمک عزیزان داریم.»

او با بیان این موضوع که خواسته‌های شهرستان با اجرای این پروژه به اتمام نخواهد رسید، ادامه داد: «اجرای این پروژه، بسیاری از بار تراکمی شهرستان را حل خواهد کرد و از طرفی باعث توسعه‌ی شهری هم خواهد شد. اما تقاضای متعدد دیگری هم داریم و داشتیم که خدمت جناب آقای دکتر عرض کردیم و آقای حسنی به آن اشاره کردند، یکی بحث تونل تنگ بادامی است که دستور دادند نقشه‌ی آن ابتدا تهیه شود تا از میزان اعتبارات آن برآورد شود و در نهایت تصمیم نهایی گرفته شود و مهم‌تر از این‌ها بحث جاده‌ی چک چک و مجتمع اداری است.»

فرودی با اشاره به افتتاح محور گراش به اوز در چند ماه گذشته و پروژه‌ی در حال ساخت تونل بالنگستان، گفت: «جا دارد از جناب آقای دکتر رحیمی و آقای باقری‌فرد، مدیر کل راه و شهرسازی تشکر کنم به علت راه‌اندازی محور گراش به اوز که حقیقتا ما مشکل داشتیم و این پروژه با اعتباری بین ۱۳ میلیارد تومان چند ماه گذشته با حضور استاندار افتتاح شد. و همین‌طور بحث تونل بالگستان که حفاری آن با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده و الان هم آقای مهندس زحمت کشیدند و با رایزنی که کردند بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن تونل تامین اعتبار کردند که امیدواریم در آینده نزدیک کار شروع شود و به اتمام برسد.»

فرودی در پایان صحبت‌های خود درخواست‌هایش از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس را لیست کرد:«تکمیل پروژه ساخت جاده چک چک، تکمیل ساخت پروژه مجتمع اداری شهرستان، پروژه‌های نیمه تمام دانشکده علوم پزشکی در شهر گراش و بخش ارد و مرکزی، تسریع در اجرای طرح آب‌رسانی به بخش ارد، اجرای طرح آب‌خیزداری در بخش مرکزی، ضرورت تکمیل مدارس خیر ساز و تامین تجهیزات، ساخت جاده ارد_مز، تکمیل ساختمان بخشداری ارد، راه‌اندازی اداره هواشناسی،‌تکمیل طرح گاز رسانی به بخش ارد و بخش مرکزی، بهره‌برداری از تونل شهدای خلیج فارس،تعیین تکلیف‌ چاهای نفت و گاز واقع در روستایی خلیلی، احداث کمربندی گراش، بهسازی جاده فداغ_ خلیلی، تامین خودرو حمل زباله روستاها، بهسازی رودخانه فصلی گراش و ارد، بهسازی بوستان روستایی فداغ،‌تسریع در ساخت سالن سرپوشیده و زمین چمن مصنوعی شهر گراش و بخش ارد و بخش مرکزی، ساخت جاده منطقه گردشگری بنو ارد،‌همکاری در اجرای طرح‌های خیرساز و سرمایه گذاری بخش خصوصی و افزایش اعتبارات عمرانی شهرداری جهت اجرای طرح‌های عمرانی از جمله خواسته‌های این شهرستان است.»

معاون استانداری: اجرای پروژه بر اساس زمان‌بندی باشد

رحیمی، معاون عمرانی استانداری فارس با اشاره به خدمات انقلاب در طول چهل سال و بیان این موضوع که مانند سابق تلاش ما بر این است که پروژه‌های عمرانی از سرعت لازم برخوردار باشند، گفت:«الحمدالله اکثر نقاط استان را نگاه کنید می‌بنید در اکثر نقاط فارس فعالیت‌های بسیار خوبی به ویژه در حوزه راه و شهرسازی، آب و آب‌رسانی و گازرسانی و ورزش و جوانان دارد صورت می‌گیرد و در چهل سالگی انقلاب اگر مقایسه‌ای با گذشته داشته باشیم می‌بینیم جهش‌های بسیار خوب و موثری در کشور در زمینه‌ی عمران و آبادی و توسعه صورت گرفته است. قطعا می‌بایست در جشن‌های چهل سالگی انقلاب خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم ارائه کرده است را بازگو کنیم که جلو تخریب‌های که انجام می‌شود را بگیریم. قبل از انقلاب در استان فارس ۳ شهر و یک روستا گازرسانی داشتند اما در حال حاضر بیش از ۷۵ شهر و هیچ روستایی نداریم که بالای ۲۰ خانوار باشد و تا پایان سال ۹۷ فاقد گاز باشد. گازرسانی یا به صورت شبکه یا طرق دیگر به منظور داشتن کاهش هزینه در دستور کار بوده است. در زمینه راه، قبل از انقلاب در استان فارس کلا ما هزار کیلومتر راه اصلی داشتیم در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه داریم که بیش از ۲۵۰ کیلومتر آزادراه در دست اجرا است و مابقی راه‌‍‌های بزرگراهی اصلی و فرعی و روستایی است که نشان‌دهنده‌ی خدمات بسیار ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم شریف کشور است.»

معاون عمرانی استانداری فارس، با تاکید بر برآورد هزینه پیش از شروع پروژه‌ها و سرعت داشتن پروژه‌های در حال اجرا، می‌گوید:«امروز توفیق است در خدمت شما باشیم با این پروژه‌ای که عزیزان تمعهیدات لازم را دیدند حتما تاکید بر این است که مشاور خوب کار کرده باشد برآوردها و نقشه‌برداری‌های لازم و ابنیه لازم دیده شده باشد. زمان‌بندی را آقای پمانکار از کارفرما بخواهید که در چه زمانی این پروژه قرار است افتتاح شود. پروژه‌هایی که تحت عنوان پروژه‌های شهری اجرا می‌شود بهتر این است که با اقتصاد شهر هم گره بخورد یعنی ما باید طوری عمل کنیم که هزینه پروژه در کنارش یا در نزدیکی آن به شکلی که ایمنی و امنیت را ایجاد کند برای شهروندان اقتصاد این پروژه تعریف شود که بتواند هزینه‌ها برگشت داده شود به شهر و قطعا نظارت اداره کل راه و شهرسازی مورد نیاز است. یکی از گلایه‌هایی که باعث به طول انجامیدن پروژه‌ها می‌شود، مساله‌ی تملک آن است حتما این را قبل از شروع مد نظر داشته باشید که  فردا حقی از کسی ضایع نشود و کیفیت را حتما در نظر بگیرید در کنار آن سرعت هم لازم است که شیرینی کار به کام مردم بنشیند. اجرای پروژه‌ها باید بر اساس برنامه زمان‌بندی شده پیش رود.»

او با اشاره به داشتن کمک‌های دولتی، داشتن خیرین را یک پتانسیل در سطح شهرستان عنوان کرد و ادامه داد:«آن قسمت‌هایی که نیاز است که ما کمک‌ها را در سطح استان و ملی هم داشته باشیم در مورد همه پروژه‌ها قطعا استقبال می‌کنیم و در خدمت شما هستیم. بالحمدالله این شهرستان از پتانسیل‌های بسیار خوبی برخوردار است و همین هماهنگی و هم‌افزایی که بین مسئولین و مردم وجود دارد بزرگترین نعمت است و باید تقویت کرد. داشتن خیرین یک توانمندی و پتانسیل است از این پتانسیل به نحو‌احسن استفاده شود برای امور خیر و مشکلات مردم و ما هم استقبال می‌کنیم. آن‌جایی که کسی می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند و آن‌جایی که می‌خواهند کار خیری انجام دهند فارغ از وقت و نوبت و کار اداری در صورتی که در چارچوب قوانین باشد، خوشحال می‌شویم به بزرگواران کمکی کنیم.»

پیگیری مشکلات عمرانی شهرستان

جلسه پیگیری مسائل و مشکلات حوزه عمرانی شهرستان گراش نیز در بازدید از محل احداث تونل ارتباطی به صحرای باغ با حضور دکتر رحیمی معاون هماهنگی امور عمرانی و برنامه‌ریزی استانداری فارس، فرودی فرماندار گراش، باقری‌فرد مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، معاونان فرمانداری، و اعضای شورای اسلامی شهر بررسی شد. بعد از آن نیز رحیمی، معاون استاندار، از پروژه ساخت جاده چک چک و مجتمع اداری، تونل شهدای خلیج فارس، افتتاح روشنایی سه راه ارد بازدید کرد و در جریان رفع مشکلات ترمینال نیز قرار گرفت.

 

 

 

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

6 نظر

  1. بابا خودتون رو زحمت ندین برین جاده ی چک چک رو تکمیل کنید هم برتی روستاها خوب میشه دعاتون میکنن و هم برای خوده گراش وظعیت مطلوبتر پیدا میکنه و پیشرفت دو چندان پیدا میکنه

  2. جاده چک چک جهت انجام باید مقداری از هزینه ان را اداره راه و شهرسازی متقبل بشه که امروز معاون استاندار جناب دکتر رحیمی و مهندس باقری فرد به اتفاق مسئولین شهر بازدید کردن و راه و شهرسازی متقبل هزینه به میزان شده که جواب گو نمی باشد ولی طی جلسات اینده به اتفاق نظر اجمالی میرسن و شروع میشود

  3. جاده چک چک هزینه زیادی میخواد اول باید،هزینشو مشخص کنه دولت بعد شروع کنن وگرنه مسولین وشورای شهر تو فکرش هستن

  4. به نظر من جاده چک چک باید در اولویت قرار بدن هم از کوچ روستاها به شهر جلو گیری می شود هم باعث رونق ان مناطق می شود هم راه مواصلاتی به جاده ارد است امید وارم هرچی زودتر به نتیجه برسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top