بستن

جلسه فوری برای مقابله با سگ‌های ولگرد

هفت‌برکه – گریشنا: با حاد شدن مساله سگ‌های ولگرد جلسه اضطرای کمیته ساماندهی سگ‌های ولگرد صبح سه‌شنبه ۲۷ آذرماه در فرمانداری گراش تشکیل شد.

قاسم فرسوده معاون فرمانداری گراش در گفتگو با گریشنا گفت: «گزارش‌های مردمی زیادی در مورد حضور سگ‌های ولگرد در نقاط مختلف شهر گراش رسیده است. گله سگ‌ها حتی در نقاط مرکزی شهر هم حضور دارند که مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است و امنیت شهروندان را مختل می‌کند.»

فرسوده گفت: «در مورد سگ‌های ولگرد مسائل قانونی و زیست محیطی زیادی وجود دارد که در کمیته ساماندهی در مورد آن‌ها صحبت شد تا به یک راه‌حل برسیم. یک طرح کوتاه مدت ساماندهی تدوین شده است تا با کمک نیروهای انتظامی و با کمک و مساعدت نیروهای مردمی از ورود سگ‌های ولگرد جلوگیری شوند و این سگ‌ها را از نقاط شهری فراری دهیم. ولی این راه حل موقتی است.»

فرسوده از شهروندان برای ارائه راهکار برای این مشکل درخواست همکاری کرد: «برای شهرداری یک مهلت دو هفته‌ای تعیین کرده‌ایم تا طرحی بلند مدت را برای حل این مشکل ارائه کنند. شهروندان هم اگر پیش‌نهاد یا طرحی دارند می‌توانند به فرمانداری یا شهرداری ارائه کنند تا در کمیته بررسی شود. حل این مشکل بدون مشارکت مردمی ممکن نیست.»

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گراش به یک نکته دیگر نیز اشاره کرد : «معضل سگ‌های ولگرد در بسیاری از شهرها وجود دارد. حتی گزارش‌هایی رسیده است که سگ‌های ولگرد از شهرهای دیگر به گراش منتقل و رهاسازی می‌شود. در این مورد هم اگر شهروندان اطلاع یا مشاهداتی دارند به ما منتقل کنند تا برخورد کنیم.»

گریشنا پیش از این در گزارش‌های متعددی این موضوع را پیگیری کرده است. در بخش سگ ولگرد خبر و گزارش‌های مرتبط با این موضوع از حمله‌ی سگ‌ ولگرد به یک زن تا طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را بخوانید.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

  1. یعنی از چه شهری وارد گراش شده و گراش ول می کنند.من مطمئن هستم باید سازمانی باشه که سگها را صادر کنه به چین چون برای آنان گوش لذیذی هست .یا سارمانی باشه که سگ ها را ادب کنه برای مراقبت از گوسفندان واز ولگردی ومزاحمت در زمان بیکاری پرهیز کنه وقتی سرش به گوسفندا گرمه.از همین سگ برای نگهبانی خانه ها و انبارهای بزرگ در شهرهای بزرگ استفاده میشه و حتی وقتی یارو میره مسافرت پاسدار خونشه.تو بیابون طرف مرز هم میشه ول کرد.

  2. چه جالب
    حالا همه ستاد ها و کمیته های تشکیل شده در فرمانداری به جواب رسید و مشکلات حل شد!!!!
    که رسید به ستاد ساماندهی سگ ها!!!

  3. هر کدوم که به درد نگهبانی میخورن بگیرین تربیت کنین و بفروشین
    اونایی هم که به دردی نمیخورن بگیرین بیهوش بکنین و قبل اینکه به هوش بیان بکشینش تا زمانی که تعداد سگ‌ها به حد نرمال برسه
    دیگه وقتشه یه تصمیمی بگیرین تا از این دیرتر نشده و گرنه یه روز میرسه که میبینی تعداد سگ‌ها از آدم‌ها بیشتر شده!

  4. دوستان اشارات خوبی کردن اما نکته ای که هیچکس بهش توجه نکرد بیماریهای خطرناکی هست که متاسفانه گریبان چندین کودک خردسال شده بیماری به نام سالک.
    دلسوزان شهر میتونن با کمی تحقیق متوجه بشن که یکی از مطب های دکترهای لار با چه تعداد از افرادی که این بیماری رو گرفتن مواجه هستن اگر تا الان اتفاقی برای کودکانتون علی الخصوص دختران خردسال نیفتاده به گوش باشید که زخم وحشتناک حاصل از مگسی که از روی سگ بلند میشه هیچ گاه اثرش از بین نمی ره.
    خردسالانی که فردا هزاران مشکل از جمله ظاهر بد صورت در اثر گزش این مگس رو باید به دوش بکشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top