بستن

جشن ۷۰۰ شاعران و نویسندگان گراش

شاعران و نویسندگان گراش اولین مهمانان خانه عظیمی‌ها بودند.

این خانه قرار است موزه مردم‌شناسی گراش باشد اما در گام اول حیاط تمیز شده و کاشی‌های رنگی خودنمایی می‌کند دیوارها و ستون‌های کهنه با نورهای سبز و قرمز چشم‌نواز شده است. حوض خانه رنگ آبی گرفته و دو هندوانه سرخوشانه در آن غلت می‌زنند. همه چیز آماده است تا خانه آماده پذیرایی از نخستین مهمانان خود باشد.
مثل همیشه حضور خانم‌ها بیشتر است. صندلی‌های حیاط پر شده است و خانم‌ها به طبقه دوم می‌روند. ساعت هشت و چهل دقیقه شب بیست مهرماه برنامه شروع می‌شود. این بار بیشتر شعرها و داستان‌ها از قبل خوانده شده بود و تصویرهای کیوان محسنی پخش شد. شاعرانی از لار مهمان شاعران گراش در جشن هفتصد بودند. مصطفی کارگر، محمد خواجه‌پور، فاطمه یوسفی، علی‌اکبر شاه‌محمدی، رضا شیروان و مسعود غفوری آثارشان تصویری پخش می‌شود و معصومه بهمنی، فاطمه خواجه‌زاده، عبدالرضا مفتوحی، خلیل روئینا و اسماعیل فقیهی شعر خواندند. شب شاعرها با یادی از حافظ امتداد پیدا می‌کند و به نزدیکی‌ها نیمه شب می‌رسد.
ابوالحسن حسینی و عباس امانی از اعضای پیشین انجمن با دو قطعه موسیقی شب هفتصد را گوش‌نواز کردند. عبدالعلی صلاحی هم از برنامه‌های انجمن میراث فرهنگی برای خانه عظیمی‌ها گفت.
در حاشیه برنامه نمایشگاهی از آثار حبیبه بخشی در یکی از اتاق‌ها برپاست و در اتاق دیگری شعروگرافی‌های محمد خواجه‌پور به دیوار آویخته شده است. شیرینی سنتی به همراه خرما پذیرایی مراسم است.

عکس‌های سعید سرخی، مرتضی زارعی و عبدالله سراجی از این مراسم را ببنید:

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top