بستن

خورشیدی: هدف من بهبود ساز و کار اجماع بود

هفت‌برکه – گریشنا: دکتر ابراهیم مهرابی در یادداشت «خودمانی با مهندس حسین‌زاده» تعریضی به یکی از همراهان ستاد مهندس حسین‌زاده داشت و نوشت:‌ «کسانی که شب قبل از اجماع، علیه ساز و کار اجماع اعلامیه دادند». مصطفی خورشیدی در جوابیه‌ای برای گریشنا درباره‌ی این بیانیه توضیح داده است.

مصطفی خورشیدی، عضو شورای شهر، ۱۲ ساعت پیش از برگزاری جلسه اجماع، در ساعت ۲ و ۳۶ دقیقه بامداد روز جمعه، با انتشار متنی در واتساپ، عملکرد کارگروه اجماع را غیر قانونی دانست. بیانیه با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد. خورشیدی در جوابیه خود نوشته است که مخالفت او با اجماع نبوده بلکه به دنبال بهبود سازوکار اجماع بوده است.

برای روشن شدن موضوع، ابتدا پاسخ مصطفی خورشیدی که امروز نوشته شده است و بعد از آن بیانیه او با عنوان «بیانیه انتخابات آزاد» که ده روز پیش نوشته شده را می‌خوانید:

بیانیه در مخالفت با اجماع نبود

سلام دکتر

لازم است توجه شما را به این مساله جلب کنم که بیانیه‌ی بنده در مخالفت با اجماع نبود بلکه در بهبود سازوکار اجماع بود.

ضمنا می‌توانید از آقای دکتر دلخوش بپرسید چه کسی ایشان را به پایبندی به تعهدات ترغیب کرد تا ایشان در ساز و کار اجماع حضور پیدا کنند.

از شما به عنوان یک شخص سیاسی انتظار داشتم بدانید که آن بیانیه، یک سکانس از سناریوی بهبود سازوکار اجماع بود و حتی مساله دعوت از دویست نفر از معتمدین و ارائه برنامه‌ی کاندیداها در حضور ایشان و رای‌گیری نیز پیشنهاد اینجانب بوده است. و صد البته بابت این امر قصد کتمان زحمت‌های شبانه‌روزی جوانان برومند شهرمان را نداشته و ندارم که تقدیر از آنان جای خود دارد.

نکته‌ی بعد این که بنده با هدفی مقدس به میدان آمدم و لازم است بدانید قبل از این تاریخ در ستاد هیچ نامزدی حتی آقای حسنی، حضور نداشتم و اگر الان می‌بینید در ستاد حسین آقا معاونت را بر عهده می‌گیرم (اگر چه شخص مهندس بارها و با اصرار پیشنهاد مسئولیت ستاد را به بنده داد ولی صلاح ندانستم) هدف مقدسی داشتم. هدف این بود که برای سربلندی مکتب‌مان، بر سر پیمان و برنامه‌ریزی چندین ساله‌ی خود با مهندس باشم و هستم و نستوه تلاش خواهم کرد تا بر تمامی منطقه ثابت شود ما گراشی‌ها با الهام از مکتب حضرت علی(ع) توانایی محرومیت‌زدایی و اشتغال‌آفرینی را داریم.

خدا می‌داند من برای این کارم کیسه‌ای ندوخته‌‌ام و به دنبال پست و مقاومی نبوده‌ام و به لطف خدا نیازی ندارم و خوب است شما هم به عنوان یک دوست بدانید که شهرتان به افکار بلند و دوراندیشانه‌ی امثال بنده نیازمند است.

و در آخر از شما می‌خواهم شیرینی این پیروزی را در کام هریک از همشهریانی که دستی بر آتش داشته‌اند با کوفتن برطبل تفرقه، تلخ نکنید و همانطور که بارها خدمت همه‌ی کاندیداهای این دوره عرض کردم که مهمترین کار، مدیریت بعد از پیروزی در انتخابات است، شما نیز به دنبال ارائه‌ی برنامه‌ی جامع برای همه شهرها و روستاهای محروم مانده‌ی این منطقه باشید.

مصطفی خورشیدی – ۵ اسفند ۱۳۹۸

بیانیه انتخابات آزاد

بسمه تعالی
بیانیه انتخابات آزاد
مردم شریف و شهید پرور شهرستان گراش

از آنجا که جمعی از جوانان شهرمان برای به اجماع رساندن کاندیداهای محترم مجلس یازدهم اقدام به اجرای طرح اجماع نامزدهای انتخابات در گراش کرده‌اند ضمن تشکر از دلسوزی این عزیزان لازم است به عنوان نماینده منتخب مردم در شورای اسلامی شهر خدمت همشهریان ارجمند عرض نمایم که هرگز نباید به بهانه اجماع کاندیداهای محترم از انتخابات آزاد جلوگیری شود و هرگز نباید یک جمع ده یا دویست نفره به جای جمعیت رای دهنده‌ی هفده هزار نفری گراش تصمیم گیری کنند لذا همانطور که برخی از اعضای محترم کارگروه به نواقص طرح پیشنهادی اعتراف دارند، اینجانب نیز به برخی از آن اشکالات اشاره می‌کنم:

۱- تهیه لیست اسامی مدعوین از ارگانهایی همچون ستاد نماز جمعه، شورای اسلامی، روسای هیات های ورزشی، مذهبی، نظام پزشکی، نظام مهندسی و … دلیل بر تایید فعالیت کارگروه فوق الذکر از سوی این ارگانها نمی باشد.

۲- مجبور کردن کاندیداهای محترم به امضای تعهد برای اجماع و برچسب خیانت در صورت عدم اجماع ایشان از سوی برخی افراد منجر به کاهش حضور حداکثری در انتخابات و احتمال اعتراض مردمی خواهد شد.

۳- غیر قانونی بودن کارگروه فوق الذکر با توجه به اینکه وابسته به هیچ ارگان قانونی یا تشکل های مردمی یا حزب به ثبت رسیده ای نیست.

۴- لزوم تعهد نامزدها به قوانین جاری کشور در زمینه انتخابات و رعایت تصمیمات شورای نگهبان و دوری از هرگونه تعهدی که آزاد اندیشی و حق رای و شرکت در انتخابات آزاد را از کاندیداها و مردم سلب می کند.

۵- اجبار مردم به رای دادن به کاندیداهایی که مورد قبول انها نیستند ولی در کارگروه فوق الذکر حائز رتبه اول شده اند که منجر به کاهش مشارکت عمومی و ریزش آرا خواهد شد و هرگونه عدم شرکت مردم نوعی اعتراض به این ساز و کار است.

لازم به ذکر است این بیانیه صرفا اعتراضی به اجماع کاندیداها از این راه است و در صورتی که کاندیداهای محترم با درایت خویش و حمایت و پیشنهاد اطرافیان و مسئولین ستاد خود برای جلوگیری از پخش شدن آرا نسبت به اجماع اقدام نمایند مزید امتنان مردم بزرگوار گراش خواهد بود و ما نیز برای این کار و انتخاب اصلح توسط مردم تلاش خواهیم کرد.

با تشکر
مصطفی خورشیدی

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

29 نظر

  1. تفکرات بلند و دوراندیشانه شما رو در شورا دیدیم.
    بیا و یه لطفی در حق ما مردم و خودت بکن، سکوت کن و بکش کنار…حداقل بتونی تو شهر سرت رو بالا بگیری!

  2. حرف‌های خورشیدی سراسر تناقضه.
    قشنگ امد همه چیز رو زیر سوال برد، حالا که پیروزی به دست اومده همه چیز رو انکار میکنه.
    از اون طرف رئیس شورا (شورای تعطیل) میخواد اجماع رو مصادره کنه.
    این شورا یه چیزیش هست.

  3. بابا ایول دمت گرم حاج مصطفی “شهرتان به افکار بلند و دورندیشانه من نیاز دارد” الحق والانصاف ما رو
    سیاه میکنید یا واقعا…

  4. بابا ول کنیداین پیروزی شیرین رابه کام مردم زهرنکنیدوکارجمعیت جوانان گراش رازیرسوال نبریداینقدردوحزب مخالف به هم نپریدهمانطورکه جناب حسین زاده عزیزفرمودندنه چپ هستندنه راست فقط ولایت پذیرمیشه لطفا آقای خورشیدی ومهرابی بس کنیداجماع خوبه ودفعه دیگه هم اجماع بایدباشه شماها باحرفاتون مردم رادلسردمیکنید

  5. میگن حرف رو بنداز وسط صاحبوش اونو و میداره.
    اصلا مگه کسی اسمی از شما برد کهبه خوتون گرفتید.

    آقا ۱۲ ساعت قبل پایان کار بیانیه داده و میخواسته بهبود بده، واقعا که. آقای ولایتمدار بازیچه دست افراد معلوم الحال نشو، چقدر ساده چقدر ساده

  6. طبق کدام قانون اجماع غیرقانونی است؟ ۸ سال پیش که در لار اجماع گرفت هم ایشان تذکر فرمودند که این کار غیرقانونی است یا اجماع فقط برای ما غیرقانونی است؟

  7. حاجی شما که اینقدر خوب بلدی فیلمنامه بنویسی
    چرا فیلمنامه خوبی با سکانس های حساب شده برای مشکلات شورای شهر نمی نویسی؟
    به احتمال زیاد فیلمنامه شورا میخواد تبدیل به اثر فاخر بشه اینقدر طول کشیده
    حاجی مردم اینقدر درک و شعور دارند که تشخیص میدند چه خبر بوده!

  8. آقای خورشیدی سلام
    به عنوان شهروندی که به شما رای دادم انتظار دارم کمی در اقدامات و اظهار نظرهایتان تامل کنید. باور کنید این کارها و حرف های شتابزده شما حیثیت شما را خدشه دار کرده چرا حرفی میزنید که بلافاصله مجبور می شود برای درست کردن آن آسمون ریسمون به هم ببافید بس است دیگر

  9. ما تا جایی که دیدیم و چشممان کار می کرد در طول رقابت انتخاباتی ایشان دلسوزانه و محکم از آقای مهندس حمایت می کرد .در جاهایی که ما رفتیم مخصوصا اوز و گراش ایشان خودشان را به آب و آتش می زد که مهندس رای بیاورد .بعدش از نظر ادبیات و صحبت هم بسیار دلسوزانه حرف می زد .حالا نباید یک نکته منفی را اینقدر بزرگ کرد .شاید سخنی عجولانه زده و باید کارهای مثبت ایشان را در نظر گرفت .به نظر من آقای خورشیدی و خانم ناصری مهندس را تمام و کمال حمایت می کردند .من آقای خورشیدی را از کودکی می شناسم فردی دلسوز و پاکدست می باشند .

  10. آقایان خورشیدی و مهرابی برای هر دو شما متاسفم که حقیقت را درست بیان نمیکنید و هر دو دنبال منافع خودتون هستید اولا گروه ده نفره صلاحیت لازم برای اجماع نداشتند چرا که بعضی از آنان دنبال اهداف سیاسی شکست خورد خود بودند و انتقام رد صلاحیت کاندید مورد نظر خودشان را می‌خواستند جبران کنند ثانیا دکتر دلخوش این جوان انقلابی و مومن و ولایتمدار هرگز نتیجه اجماع در حسینیه ابوالفضل را نپذیرفتند و دو روز بعد به واسطه و پا در میانی بعضی از بزرگان و پزشکان و معتمدین گراش جهت حفظ وحدت بنفع مهندس حسین زاده کنار رفتند و تا الان هم در کنار ایشان هستند لطفا برای گروهی که نه اساسنامه دارد و نه صلاحیت این گروه از سوی مقامات ذیربط تایید شده اند تبلیغ نکنید این پیروزی مدیون حمایت مردم ولایی و انقلابی گراش است و هیچکس نمی‌تواند از این موقعیت بهره برداری شخصی و یا سیاسی و جناحی کند و از آقای مهندس حسین زاده هم انتظار می‌رود هر چه زودتر طی بیانیه ای موضع نهایی خود را اعلان نماید و با درایت اجازه ندهند از انتخاب ایشان سوی استفاده شود. مسولین گریشنا لطفا کامنت‌هایی که از گروه ۱۰ نفری و جناب آقای مهرابی انتقاد می‌شود هم درج کنید چرا که بطور ناجوانمردانه فقط نظرات ضد آقای خورشیدی منتشر می کنید که این نشانه بی اخلاقی و عدم عدالت رسانه ای است کمی انصاف داشته باشید

  11. گریشنا جان‌ میشه این بحثها راتموم کنیدلطفا الان شهربه این وحدت احتیاج دارد بگذارین مهندس حسین زاده باروحیه خوب وتمرکزلازم باوحدت چهارشهرستان رابه سوی پیشرفت سوق بدهندبس است برطبل تفرقه کوبیدن میشه ازتون خواهش وتمنا بکنیم دیگه سخنان هیچ کس درباره اجماع ننویسین همه چیزتموم شدالان بایدپشت اقای حسین زاده باشّیم وبهشون کمک کنیم تاموفق بشوندنه اینکه به هم بپریم وازاین به بعدچه درشورای شهروچه انتخابات دیگربه انسانهای قوی رای بدهیم نه ترسو ازماست که برماست واینقدرخودمون رابزرگبین نبینیم

  12. چرا اینطوری میکنید؟ لعنت به این نگاه پپلیستی . شما بیانیه انتخابات آزاد ایشون رو اول بخونید. ایشون دارن میگن بابا هر کاری میخواهید بکنید بکنید ولی به زور و بالاجبار نباشه که اگه باشه دیگه انتخابات آزاد نیست . ایشون دارن به اینده نگاه میکنن و میگن اگه یک بار اینطوری پیش رفت و نتیجه داد دیگه همیشه هر چهار سال یک سری میان و علم اجماع رو دست میگیرن و به پشتوانه مردمی و پیروز اخیر یک تصمیم میگیرن و اونو به مردم تحمیل میکنن ‌. اونوقت دیگه مشکل این میشه که ما نمی تونیم به کاندید اصلحمون رای بدیم . انقدر نگاهتون محدود نباشه

  13. بنظر من اقای خورشیدی عزیز خیلی زود این وصله رو به خودشون چسبودن،شاید منظور دکتر مهرابی از صحبت هاشون شما نباشه،اکثر مردم میدون که شما دنبال منافع نیستین پس نیاز بود مسئله رو با دقت بیشتری بررسی کنید شاید منظور ایشون دستهای پشت پرده باشه که اکثر عقلا میتتون تشخیص بدن این افردا چه کسانی هستند

  14. سلام حاجی
    درسته شما به نظر خودتون آدم بسیار سیاست مدار و آینده نگر و مدیری هستید، اما خوب این نظر شما راجع به خودتونه. درسته که شما فکر می‌کنید مردم گراش هنوز به اون سطح از بلوغ نرسیدند که عمق تسمیمات شما رو درک نکنند. اما حاجی دوست دیرین از من کمترین به شما نصیحت اینهایی که در شما در مورد خودتون فکر می‌کنید “شهر شما به افراد بلند نظری مثل من نیاز دارد” فقط زاییده افکار خودتونه وگر نه اینقدر تناقض در رفتار و عمال شما دیده می‌شود که آدم تعجب می‌کند، تعجب از اینکه واقعا از یک دبیر معارف و قرآن این همه تناقض چگونه بر می آید. حاجی برای خوب بودن نیاز به فیلم بازی کردن نیست. امیدوارم کمی به تناقضات رفتاری و گفتاری خود بیشتر توجه کنید.

  15. اون بیانیه خورشیدی، فقط مورد حمایت خودشون و خانم ناصری و شوهرشون بود، بنظرماز یکجا مشق میگرفتن.بهرحال دست همه رو شده برای مردم، نمیشه پشت و رو بازی کرد برای مردم
    تشکر اقای مهرابی بابت حمایتها تون
    تشکر اقای فقیهی بابت گردهم اوردن نظرات کاندیداها
    تشکر اقای دلخوش بابت بزرگواریتون و کنار رفتنتون
    تشکر اقای حسین شیری بابت ایثار و پایبندی به حرف خودتون و امصای خودتون.
    آفرین به مردم گراش.انتخابات شورا ما میدانیم چه کسانی رو انتخاب کنیم

  16. سلام جناب خورشیدی
    لطفا و خواهشا شما یه برنامه واسه شورا بریزید و کتری به انتخابات نداشته باشید.
    و اینکه شما دنبال مسکن ارزان و محدوده گراش باشین تا مدت زمان شورا تمام نشده.

    بهتره شما وظایف و قول و وعده هایی که دادین و رای آوری را بر آورده کنید.

  17. مصطفی جان همکلاسی قدیمی سلام
    خیلی صبر کردم در مورد اظهارات و کارهای شما حرفی نزنم اما نشد.
    من هم مثل خیلی از همشهریان اعتقاد دارم شما فردی پاک دست و درستکاری اما این دوصفت برای مدیریت لازم اما کافی نیست.
    در تجربیات و اقول تاریخی داریم که بزرگترین شکستهای رخ داده در جامعه اسلامی مربوط به سادگی و زمان نشناسی برخی مسلمانان بوده
    چقدر این حرفها و اقدامات شما مرا آزار می دهد. از من به تو رفیق عزیز نصیحت که کمتر صحبت کن و کمتر بنویس. اگر فرصت داری وقایع تاریخی که گفتم را مجددا مرور کن. کاری نکن که مردم تصور کنن تمام ولایتمدارا و مذهبیون گراش ساده فکرند.

  18. سلام قولامن رب رحیم
    ۱-ازاستادِمخلص وبی ریایم که مظلومانه موردشماتت قرارگرفته اند،تمام قدحمایت می کنیم؛

    ۲-ازآقای دکتر که الهیات خوانده اندبسیارمستبعد بود که اینچنین به طعنه وکنایه که موردنهی اسلام است،تکلم بفرمایند(فایاکم والطعن على المومنین)وغیرقابل باوره،که آن مطلب،قلمِ وی باشد(آن۴۰نکته که بعدازعدم احرازصلاحیتشان منتشرکردند،کجا؟که سراسردرس اخلاق بود،آن نوشته ی پرازطعن وکدورت زا کجا؟)

    ۳-نوشته قبل ازانتخاباتِ استادخورشیدی رو ازآخربه اول مطالعه بفرمائییدکه کاملا متبیّن بهبود سازوکاراجماع بوده نه قلع وقمع آن؛که این خودبه تنصیص درآمده است.

    ۴-ضمن احترام به قابلیت های دکترحسین زاده،مردم به شخص وی رأی نداده اندبلکه به منتخب اجماع رای داده اند؛چه آنکه اگرآقای سپاده نیزمنتخب اجماع بودهم اکنون وی منتخب لارستان می بود

    ۵-ضمن حمایت ازجوانان مبدع اجماع،که حداقل با۲نفرشان همکلاس بوده ایم،درمویدوتکمله فرمایشات استادم مبنی برناقص بودن سازوکاراجماع،اشاره می کنیم که:این اجماع،براساس ماده۸تبصره۱ قانونِ انتخابات عمل نکرده اند؛اگرچه رای اول وآخرمان حسین زاده بوده وهیچ گاه به حسین شیری معتقدنبوده ایم ولی درانتخاباتِ اجماع،حق باحسین شیری بوده که در۲دوره اول رای گیری بیشترین آرا،کسب نموده است.

    ۶-یادمان نروددرانتخابات شورا،تنهانامزدی که اختلاف فاحشی نسبت به آرای بقیه داشت ودرقله ی انتخابِ مردم ایستادهمین خورشیدیِ مردمی بودکه الان ناجوانمردانه موردطعن وشماتت واقع شده است.

    ۷-درانتخابات مجلس بعدی،استادخورشیدی،مشکلِ مساوی بودن رای رانخواهدداشت وبااختلاف بالایی پیروزاجماع خواهدگردید.
    همیشه موید باشید

  19. جناب اقای خورشیدی در این زمان احساس که در بهارستان نماینده شهرمان حضور دارد شما باید بادرایت شورای شهر را رو به راه کنید و این پایگاه سیاسی شهرمان در حمایت از مردمی که به شما رای داده اند شکوفا نمایید و‌در کنار اعضا دیگر شورا د. پی حل مشکلات شهرمان باشید و همه شما را بعنوان یک شخص فرهنگی که سخنش خریدار دارد می شناسند و یک بسم الله بگو و کارتان را در شورا د. پیش بگیرید

  20. اقای حمیدرضا مقیم کرمان اینقدرسنگ خورشیدی رابه سینه نزنیدمابرای شورای شهربهشون رای دادیم هیچ کدوم ازوعده هاش عمل نکردوالان پشیمانم بهش رای دادم ایشون فقط برای معلمی خوبندما هم فقط به مهندس حسین زاده رای دادیم چون واقعا لیاقتش راداره وشماهم خواهَشا اقای مهندس که منتخب مردم چهارشهرستان است رازیرسوال نبرید شماها فقط ادعاتون میشه بایدکمی مثل جناب فقیهی ودلخوش وجناب حسین شیری وجناب حسین زاده کم ادعا بودبه جای تبریک به مهندس حسین زاده همه دست به یکی کردین فقط انتخاب ایشون رازیرسوال میبرین درحالیکه سیل تبریکات ازشهرهای اطرآف برای انتخاب ایشون روانه گراش کردندخودبزرگ بین نباشین مردم گراش وسه شهرستآن دیگرخوب تشخیص داده اندبه کی رای بدهند والسلام

  21. نکته ای در برخی کامنتها اشاره که مغفول واقع شد!
    صحبت سر رای های آقای خورشیدی در شورا و احتمال موفقیت در دور بعد مجلس شده
    بنده که خودم در یکی از شعب اخذ رای بودم جالب بود که رای های وجود داشت که فقط اسم ایشان بود
    البته متاسفانه تحرکات افراد مشخص در کنار شعب توسط نزدیکان ایشان و اقداماتی که گفتن آن معذورم و خیلی حرفای نگفته دیگر

  22. در ادامه صحبت‌های احمد _در انتخابات شورا هم به طرز چشم گیری رای های تک‌نفره به صندوق انداخته شده بود، اینها غیر معمولی ست. چه جریانی داشت این تک رای های هدف مند.

  23. جناب خورشیدی معلم و استاد قدیمی سلام ..
    شما زمانی الگویی واسه بچه های شهر بودین ..
    از راستی و پاکدستی شما شکی نیست ..
    ولی با این دو بیانه واقعا حالم گرفته شد..
    دو رنگی و دو رویی از شما بعید بود…

  24. سلام حاج مصطفی عزیز دیدی به چه کسانی اعتماد کردی و قول دادن بعد زدن زیر حرفشان چوب همونا را داری میخوری کاش همه چیز می گفتی راحت تا بیشتر از این……

  25. من یکی از دانش آموزان حاج مصطفی بوده ام و قلبا دوستش دارم
    ولی با احترام به ایشان عرض می کنم شما فقط به درد معلمی می خورید و اصلا مناسب کار سیاسی -اجتماعی نیستسد.چون:

    بسیار ساده هستید و راحت گول می خورید
    وقت شناس و زمان شناس نیستید
    دوست و دشمن خود را نمی شناسید
    متوهم و خود بزرگ بین هستید
    کارهای مهم و غیر مهم را از هم تشخیص نمی دهید
    بصیرت سیاسی -اجتماعی ندارید
    و…….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29 نظر
scroll to top