بستن

«آخرین نامه» به آخر خط نرسید

هفت‌برکه: نمایش «آخرین نامه» که از ۲۹ بهمن‌ماه در سینما فرهنگ گراش اجرا می‌شد، به دلیل شرایط کرونایی در شهرستان، تا بهتر شدن وضعیت تعطیل شد. نمایش «آخرین نامه» بر اساس نمایشنامه‌ای به قلم مهرداد کوروش‌نیا به کارگردانی علی فخری و بازیگری غلامرضا پورقائد، محمود علی‌پور و احسان شامحمدی به روی صحنه رفته بود.

محمود علی‌پور که علاوه بر بازیگر، برنامه‌ریز این نمایش نیز بود، خبر تعطیلی موقت «آخرین نامه» را در انتهای اجرای سانس اول این نمایش در ۵ اسفندماه به تماشاگران اعلام کرد. او گفت: «ما برای اجرای این نمایش از مردادماه تمرین می‌کردیم، و قرار بود تا ۸ اسفند هم اجرا داشته باشیم. در این شب‌ها هم سعی کردیم تمام موارد بهداشتی را رعایت کنیم، اما به دلیل شرایط کرونایی پیش‌آمده، تصمیم گرفتیم اجرای نمایش را تا زمان بهتر شدن وضعیت تعطیل کنیم. امیدواریم هرچه زودتر وضعیت شهرستان به حالت سفید و آبی در بیاید تا ما بتوانیم باز هم برای مخاطبان اجرا داشته باشیم.»

علی مقتدری، سرپرست گروه هنری صبا، نیز در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «وقتی که بحث شیوع موج چهارم کرونا در گراش جدی شد، گروه صبا نیز برای همراهی با دیگر مراکز فرهنگی و هنری تصمیم به تعطیلی اجرای نمایش گرفت. این تعطیلی تا زمان بهتر شدن وضعیت گراش ادامه خواهد داشت.» مقتدری در مورد اقدامات گروه در اجرای شب‌های گذشته نیز توضیح داد: «در این چند شب، ما همه‌ی موارد بهداشتی را رعایت کردیم، از جمله این که بلیت‌فروشی به صورت اینترنتی بود و تماشاگران با حفظ فاصله دو صندلی می‌نشستند و عملا تنها از یک‌پنجم ظرفیت سالن استفاده می‌کردیم. استفاده از ماسک هم اجباری بود.»

«آخرین نامه» نمایشی طنز در ژانر جنگ است که در چند شب اجرایش، توجه علاقه‌مندان را جلب کرده بود. یادداشت‌های عبدالحسین محمدی با عنوان «انسجام، ریتم و غافلگیری در نمایش آخرین نامه» (اینجا)، عزیز نوبهار با عنوان «نفس تازه از پنج دریچه‌ی هنر» (اینجا) و مجتبی بنی‌اسدی (در کانال تلگرام پندری) را درباره این نمایش بخوانید.

عکس‌های حامد جوکار و مجید افشار را از اجرای این نمایش در سینما فرهنگ گراش ببینید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top