بستن

پشینه خبر: چرا امام جمعه گراش لب به انتقاد گشود؟

گریشنا: امام جمعه شهر گراش در نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان از برخورد مسئولین لارستان و همچنین شیوه قطره‌چکانی راه‌اندازی ادارات شهرستان گراش انتقاد کرد. نماز جمعه ۲۱ تیرماه گراش با انتقادهای امام جمعه رنگ دیگری داشت. گریشنا بررسی می‌کند که چرا امام جمعه در اولین نماز جمعه رمضان انتقادهای مردم را فریاد زد.

دعوت‌نامه مراسم شبیه احضاریه بود

به گزارش رویدادشهر حجت الاسلام حسینی با اشاره به مراسم افتتاح همزمان سامانه دیجیتال شهرستان های گراش، لار، خنج و اوز در شهر لار از روند برگزاری این مراسم گلایه کرد. امام جمعه گراش گفت: باید برای برگزاری این مراسم فرمانداران سه شهرستان در یک جلسه و با همفکری یکدیگر تصمیم گیری می کردند نه اینکه یک دعوتنامه که بیشتر به احضاریه شبیه است را برای فرماندار ما ارسال کنند.

وی افزود: حتی بنده احترام کردم و پیام دادم برای این مراسم، اما برگزار کنندگان، این پیام دو دقیقه‌ای امام جمعه یک شهر را قرائت نکردند. به نظر شما این بی ادبی نیست؟

حجت الاسلام حسینی از ناراحتی امامان جمعه شهرهای لار و خنج هم در خصوص این مراسم خبر داد و افزود: در تماسی که با امام جمعه لار و خنج داشتم، اینان نیز از برگزاری این مراسم گله داشتند و ناراحت بودند. اینها به امام جمعه شهر خودشان هم احترام نمی گذارند.

وی افزود: اینها افرادی هستند که میخواهند یکپارچگی بین شهر را از بین ببرند اما تعجب من از اینجاست که چرا عزیزانی که کارمند دولت هستند آلت دست اینها شده اند. اینهایی که تعدادشان چند ده نفر بیشتر نیست.

امام جمعه گراش در پایان صحبت های خود گفت: بنده این قضیه را از طریق دفتر مقام معظم رهبری، اداره کل اطلاعات و سازمان امنیت کشور پیگیری خواهم کرد.

ننگ است یک شهرستان پلیس ۱۰+ نداشته باشد

حجت الاسلام حسینی به تاخیر در استقرار ادارت باقی مانده هم اشاره کرد و افزود: این قطره چکانی ها چیست؟ چرا شما قطره قطره آب می چکانید؟ این شهر ۴ سال است که شده است شهرستان. این ننگ است که یک پلیس +۱۰ در اینجا نیست و مردم باید به لار بروند با آن صف های طویل. این ننگ است که هنوز که هنوز است اداره ثبت املاک و اسناد در اینجا دایر نشده است. کارمندانی از ثبت اسناد و املاک روزهایی در شهر ما حضور دارند اما مگر امورات یک شهر فقط به دست همین کارمندان ساده حل می شود؟ خیر مجددا برای یک امضای رئیس باید به شهر همجوار مراجعه شود.

خطبه اول: روزه در گرما جهاد است

در خطبه اول اولین نمازجمعه رمضان امسال امام جمعه به فضایل ماه مبارک رمضان اشاره کرد. حجت‌الاسلام حسینی گفت: خداوند می فرماید روزه مال من است و خودم جزای آن را می دهم. ثواب روزه گرفتن خصوصا برای شما که در جنوب و در هوای گرم زندگی می کنید بسیار زیاد است.

امام جمعه گراش روزه گرفتن در این شرایط را بهترین جهاد خواند و اظهار داشت: روزه گرفتن به نوعی تمرین نفس است و در این شرایط است که دعای انسان اجابت می شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: حجاب از ضروریات دین مقدس اسلام است و همه دستوراتی که در دین آمده، برای سعادت انسان است.

وی با توجه به بالاتر بودن مقام عفاف نسبت به حجاب عنوان داشت: عفاف برای سعادت بشر است و برای مردان و زنان الزامی است.

پیشینه خبر

سخنان این هفته امام جمعه در پی برگزاری مراسم افتتاح شبکه‌های دیجیتال لارستان، خنج و گراش در شهر لار بود. در این مراسمی پیامی کوتاه از سوی امام جمعه گراش ارسال شده بود (خبر در رویدادشهر). تلویزیون دیجیتال طبق وعده جمشید جعفرپور (خبر در گریشنا+) قرار بود پیش از نوروز امسال به بهره‌برداری برسد اما افتتاح این سامانه با چهارماه تاخیر در تیرماه به سرانجام رسید. برگزاری مراسم افتتاح پروژه‌ای مربوط به گراش در لار نیز بر حجم انتقادها افزود.

اداره ثبت اسناد و املاک و همچنین پلیس ۱۰+ نیز از دیگر نکاتی بود که امام جمعه گراش به آن اشاره کرد. شاید ارتقا دو اداره دیگر در لارستان به اداره کل (+) و عدم توجه به ارتقا ادارات شهرستان گراش زمینه‌ساز انتقادات امام جمعه گراش بوده است. از ابتدا راه‌اندازی دفاتر پلیس ۱۰+ درخواست‌های متعددی برای استقرار این دفتر در گراش مطرح شد. تا این که در سفر استاندار فارس به گراش در دی‌ماه ۱۳۹۱ او قول راه‌اندازی پلیس ۱۰+ تا دهه فجر را داد. (خبر در صفحه دو افسانه  گراش) وعده‌ای که هنوز محقق نشده است. ادارات دیگری هم همانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که کسی یادی از راه‌اندازی آن‌های نمی‌کند.

اداره ثبت: همیشه به زودی افتتاح می‌شود

اما پیشینه اداره ثبت اسناد و املاک به بیش از سه سال قبل بر می‌گردد. بعد از شهرستان شدن گراش در سال ۱۳۸۸ اداره ثبت یکی از نخستین اداراتی بود که زمزمه استقرار آن شنیده می‌شد. با کسب مجوز این اداره در دوره نمایندگی علی‌اصغر حسنی، ساختمانی به صورت رایگان در اختیار اداره قرار گرفت. این ساختمان چندین بار با هزینه مردمی تجهیز شد. حسنی در دوران باقی‌مانده وکالت خود نتوانست اداره ثبت را به سرانجام برساند. بعد از او جعفرپور هم برای راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک گراش نامه نوشت. نشریه افسانه گراش در تیرماه ۱۳۹۱ گزارشی تفضیلی با تیتر «کسی برای اداره ثبت پیگیری نمی‌کند.» از روند راه‌اندازی این اداره منتشر کرد.  (افسانه ۶- صفحه ۵) در دی‌ماه ۹۱ که استاندار به گراش آمد باز هم ثبت اسناد یکی از درخواست‌های اصلی بود. استاندار در جلسه شورای اداری گفت: مشکل تامین نیروی این اداره از اداره‌کل جهادکشاورزی حل شده است.

اما همچنان برای راه‌اندازی این اداره درخواست می‌شود تجهیزات بیشتری از سوی خیرین در اختیار ثبت قرار گیرد و هر بار شروط تازه‌ای برای افتتاح این اداره پیش گذاشته می‌شود. کریمی‌فرد فرماندار گراش شهریور ماه ۹۱ در نخستین ماه‌های حضور خود در گراش گفته بود این اداره به زودی افتتاح می‌شود. (خبر در گریشنا) برآورد می‌شود مردم گراش تاکنون نزدیک به ۵۰ میلیون برای راه‌اندازی این اداره خرج کرده‌اند.

هر وقت این اداره افتتاح شود نیز به اندازه کافی کسانی هستند که برای چیدن روبان افتتاح قیچی به دست بگیرند. اما تا آن وقت کسی جواب نمی‌دهد چرا برای افتتاح یک اداره باید خود مردم پول بدهند و بعد سه سال هم معطل بمانند؟

22 نظر

  1. حیف این همه افراد تحصیل کرده در همه رشته ها تو شهرمون گراش داریم، ولی تو ادارات جدید افراد گراشی وجود نداره یا هم اگه باشه یکی تا دو تا بیشتر نیست.

    و این یعنی در خواب غفلت بودن مسئولین شهرستان گراش، خداکنه یه زمانی به فکر بیفتن.

  2. سلام //متاسفانه بچه های گراش بیشتر به مادیات فکر می کنند ومسوولیت پذیر نیستند واگه تحصیل کرده ای هم باشد اولین سوال او این است که ماهی چند میدن وکمتر به فکر شهر هستند.

    1. اصلا اینطوری نیست. کلی نیروی بومی توی گراش هست که منتظر استخدام هستن. مگه عزیزان مسئولین لاری میذارن یه نفر گراشی استخدام بشه. تا دو سه نفر از لار هم نیارن به هیچ وجه استخدام نمیکنن. حالا اگه واسه لار کسی بره همین که بفهمن گراشیه بدون مصاحبه طرف رو رد میکنن. خودم یکی ا اون افراد هستم که حتی با من مصاحبه هم نکردن و گفتن بومی نیستی و مصاحبه هم نمیکنیم. حالا خودتون قضاوت کنین.

      1. اصلا مهم نیست که لاری‌ا کارشکنی میکنن یا اینکه نمیزارن گراشی استخدام بشه و همه جوره جلو پیشرفت گراش رو میگیرن.مهم این بود که پشت گراشی خودمون رو خالی نکردیم به جهنم که پشت گراش خودمون خالی شد. اینا دیگه مسائل فرعی به حساب میاد که اصلا اهمیتی نداره.ما اول نشدیم دوم نشدیم سوم که شدیم.مهم این بود و بس.
        اسفند ۹۰ باید فکر این روزها رو میکردیم که نکردیم. از ماست که بر ماست

    2. بنظر منم اینطور نیست
      کار نیست ، موضوع درآمدش دیگه اولویت چندم هست
      شما احتمالا خودتون یا هیچ کدوم از اطرافیانتون در جریان شاغل شدن و پیچ و خم های اون نبودین

  3. ای کاش امام جمعه محترم قبل از انتقاد کمی درخصوص نحوه واگذاری پلیس ۱۰+کسب اطلاع می کردند همه می دانیم که واگذاری دفاتر پلیس۱۰+با ثبت نام در سایت http://www.police.irوارائه مدارک وداشتن شرایط لازم صورت میپذیرد.حالا وقتی کسی از این شهرستان متقاضی نیست یا شرایط لازم را ندارد مقصر شهر همجوار است؟کمی منطقی باشید وهمه چیز را به گردن این وآن نیدازید .

    1. اقای منصف لاری، جنابعالی که از موضوعات شهرما اطلاع ندارید لطفا دخالت نکنید. افراد زیادی از گراش واسه پلیس +۱۰ ثبتنام کرده اند.

    2. متقاضی نیست!!!!
      اینهمه متقاضی داریم که از بس اذیتشون کردن و امروز و فردا میکنن که خودشون خسته شدن. همین الانم کلی متقاضی هست که متاسفانه طبق معمول مسئولین لار و رده های بالاتر که تحت نفوذ عده ای هستن اجازه تاسیس این دفاتر رو توی گراش نمیدن.آقای منصف بهتره این حرف ها رو توی سایت خودتون بزنین نه سایت گریشنا.

    3. آقای منصف لاری- متأسفانه شما خیلی از قافله توسعه و ترقی و سازندگی عقب هستید. هنوز فکر و توکلتان و دیدگاهتان مال قرون وسطی است. شهری که تا دیروز شما به عنوان یک روستا حسابش میکردید دارای ۱۵خلیان هواپیمای پهن پیکر و متوسط مسافربری و هواپیمای جنگی و بمب افکن می باشد. مجوز پلیس+۱۰ برای استوار بازنشسته و یا خانواده شهدا صادر میکنند.

  4. پس بالاخره حاج آغا حسینی فهیمدن اینا ….
    نمایندمون …
    لاری ها …….

    عجب موجودات عجیبی هستند ..
    تلنگر خوبی هم واسه ایشون بود

  5. آقای منصف با نظر شما اصلا موافق نیستم
    لطفا کمی واقع بینانه و منطقی صحبت کنید
    من خودم از جمله کسانی بودم که درسایت http://www.police.ir ثبت نام کردم و تمام شرایط رو هم داشتم ولی پس از چندماه معطلی و سماق مکیدن یک پیامک در نهایت بی احترامی به بنده ارسال شد و بدلیل کمتر بودن امتیاز من نسبت به دیگران بصورت خودکار وبدون داشتن کوچکترین دخالتی نام من ازفهرست متقاضیان حذف شد(مبنای امتیاز بندی را می توانید از سایت مذکور ببینید) تا آنجایی که من اطلاع دارم نزدیک به ۹۰ نفر برای پلیس+۱۰ از گراش ثبت نام کردن..یعنی حتی یک نفر از اینها لیاقت داشتن مجوزپلیس +۱۰ را ندارد..لطفا منطقی فکر کنید ونظراتتان را سنجیده تر بیان کنید

  6. درود بر امام جمعه که این موضوع را مطرح کردند. اقای نماینده هم فقط شهرستان زادگاه خود را میبیند. فقظ تا نوبت گراش رسید به جمله کلی انشاالله سایر ادارات در گراش مستقر خواهد شد بسنده میکنه و فکر میکنه مردم گراش با این سخن فریبکارانه ایشون گول میخورن. اقای نماینده شما که به قول خودتون با تلاش مستمرتون تونستید ادارات لار رو به اداره کل ارتقا بدید چطور نمیتونید چند تا اداره ساده رو در گراش مستقر کنید. البته مشکل گراش فقط ادارات نیست.

  7. فحوای کلام امام جمعه روحیه قیم مابانه تندروهای لار یود که هنوز احساس خود بزرگ بینی دارند مثال استان قم و اراک را زدند همین منظورشان بود مصداقهای گوناگونی طی این ۴سال وجود دارد که ذر اینده به تفصیل خواهم گفت

  8. کسانی که بیخود و بی جهت طرفداری لاری ها رو میکنن و همیشه باعث بهم خوردن این اتحاد میشند
    آیا باز هم می خواهید سنگ لاریها رو به سینه بکوبید
    هر روز یک شاهد بر اشتباهاتتون رو میشه و شما متاسفانه انگار نه انگار…
    دوستان خوبم بیاییم واقعا از حالا تفکرات لاری رو به انزوا بکشونیم
    همانطور که پیامبر در مورد اتحاد شکنان چنین روشی رو اتخاذ کردن تا جائییکه جان به لب شدند در اجتماع

    1. با سلام خدمت دوست عزیزم بهتر نیست بجای متهم کردن دیگران وشهرهای اطراف بچه های گراش تواستان وکشور نفوذ پیدا کنند چون الان که دیگه شهرستان شدیم دیگر زیر نظر لار نیستیم چرا به پیشرفت فسا-جهرم-فیروزاباد نگاه نکنیم برای پیشرفت لازم نیست دیگران را نردبان خودمان بکنیم.

  9. بنام خدا:
    تبریک عرض می کنم به ملت شهید پرور و با بصیرت گراش و خدا را شکرمی کنیم که خداوند شخصی از سلاله آل محمد (ص) از تبار حسین برای گراش مظلوم انتخاب نمود. همه ما منتظر بودیم که این سید بزرگوار چه زمانی سکوت را خواهد شکست و حقایق را بیان خواهد کرد. ما گراشی ها هم حدود یکسال به امام جمعه محترم فرصت دادیم تا اینکه خود ایشان در رابطه با منطقه، گراش ومسائلی که در این شهرمظلوم گذشته و می گذرد آگاهی پیدا کرده و خود به قضاوت بنشیند. هر کسی در هر موردی که می خواهد قضاوت کند باید سه شرط زیررا در نظر بگیرد:
    ۱- آگاهانه باشد ۲- عجولانه نباشد و ۳- عادلانه باشد.
    ما از مقام معظم رهبری تقاضا کردیم که شهرستان گراش نیاز به امام جمعه ای دارد که مدیر، مدبر، آگاه به مسائل مذهبی، سیاسی، و سیدی باشد از تبار آل محمد (ص) که بتواند ارتباطات خوبی با کل منطقه بر قرارنموده و مبلغ اسلام ناب محمدی باشد. شکی نیست که تمام مسلمانان جهان بخصوص مردم شریف ومومن گراش معتقدند که اسلام کاملترین دین، قرآن کاملترین و جامعترین کتاب آسمانی و حضرت محمد خاتم الانبیاء است، این بدان معناست که اسلام در تمام مکانها، زمانها، و در تمام ابعاد کار آئی داشته و قابل اجراست. روحانیت معزز بخصوص امام جمعه محترم گراش باید در تمام مسائل مذهبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، واقتصادی وارد شده و مدیریت نماید، این بدان معنی است که امام جمعه محترم گراش باید یک روز در بیت رهبری، روز دیگر در دولت، مجلس، وزارت کشور، استانداری، درمنطقه، و گراش باشد. تا بتواند عدالت بر قرار کرده و منطقه را به جایگاه اصلی خویش که در شان مردم این دیار باشد برساند. منطقه منطقه ای مظلوی است و گراش مظلومتر، چشم همه ما به توجهات مقام معظم رهبری به گراش و اما جمعه این شهرستان است. ما امیدواریم که موفق و موید باشید و مطمئن باشید که نه تنها گراش بلکه تمام منطقه از شما حمایت خواهند نمود. حرف گفتن زیاد است اما……….والسلام.
    حسن وقارفرد گراشی
    ۲۳/۴/۹۲

  10. تو رو خدا عمل کنید با حرف زدن کار درست نمیشه. حرف رو همه بلدن بزنند ولی عمل ندارند، همه چی با حرف زدن درست نمیشه، باید عمل داشته باشه.
    نگاه لاری ها کنید حرف نمی زنند ولی عمل می کنند، گراشی همش حرف می زنند ولی عمل ندارند.

    چرا شما که امام جمعه هستید نباید پیگیر ادارات از جمله پلیس +۱۰ باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22 نظر
scroll to top