بستن

مستند دکتر احمد اقتداری از شبکه یک پخش می‌شود

گریشنا: مستندی از زندگی دکتر احمد اقتداری پژوهش‌گر نام‌دار خلیج فارس از شبکه یک صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران مستند «به ایران، جاودانی‌ام» درباره تلاش احمد اقتداری مشهور به «پدر خلیج‌ فارس» برای تحقق نام ایرانی خلیج‌ فارس در جهان است که روز دوشنبه ۱۲ خرداد، ساعت ۲۳:۱۵، از شبکه یک پخش می‌شود.  

این مستند که در ابتدا «پدر خلیج‌ فارس» نام داشت، درباره یکی از نویسندگان ایرانی ۹۰ ساله است که تمام عمرش را برای ایرانی و فارسی بودن نام خلیج‌ فارس گذاشته است. این مستند قرار بود ۱۰ اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج فارس پخش شود که با حدود یک ماه تاخیر به روی آنتن خواهد رفت.

 این شیرمرد ایرانی تمام سواحل خلیج‌ فارس و دریای عمان را برای کار تحقیقاتی‌اش پیاده طی کرده و از آن زمان شروع به نقشه‌‎برداری تمام این سواحل کرده است.

احمد اقتداری متولد ۱۳۰۴ در شهر لار و از خانواده خوانین گراش است. اقتداری از نخستین دانشجویان رشته حقوق دانشگاه تهران بود و از این دانشگاه دکترای افتخاری تاریخ دریافت کرده است. او بخش عمده‌ای از عمر خود را به تحقیق در تاریخ و فرهنگ خلیج فارس گذرانیده است. (وبلاگ اخبار دکتر اقتداری)

احمد اقتداری هم اکنون تمام کتاب‌های تاریخی و مقالات تحقیقاتی خودش را درباره خلیج‌ فارس به کتابخانه دایره‌المعارف بزرگ اسلامی هدیه کرده است.

دکتر احمد اقتداری
دکتر اقتداری

دکتر اقتداری در گریشنا:

تقدیر بزرگان ایران شناسی از دکتر احمد اقتداری

رونمایی از تندیس دکتر احمد اقتداری

دکتر اقتداری بوشهری شد

شوفر و اتومبیل در شعر مردمی/ نوشته ای از احمد اقتداری 

سابقه عزاداری در خانه قهرمان خان گراشی

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

7 نظر

  1. سلام….مرد نیکو نام نمیرد هرگز……حالا یه فکری نکنید تا دیگران بنام خود کنن این شخصیت بزرگ……یه خیابونی میدانی مرکزی بنام این استاد کنیین حداقل کاری که میتونید انجام بدن مسولین شهر تا کی در خواب هستید…

  2. با از سپاس از زحمات دکتر احمد اقتداری گراشی
    … جا دارد جهت سربلندی نام دکتر و اقتداری‌های پرآوازه ودیگر مشاهیر گراشی‌:مرحوم دکتر شیبانی،و… در راستای سرافرازی نام زادگاهشان خاک پاک” گراش “حداقل خیابان و اماکن عمومی به نام ایشان نامگذاری شود.

  3. چرا مسولین گراش خصوصا شورای شهر قدر این گوهر بزرگ رو نمیدونن؟ چرا به گراش دعوتش نمیکنن؟چرا بزرگداشتی واسش برگزار نمیکنن؟ به نظر من باید مجسمه ایشون در بلوار خلیج فارس گراش نصب بشه و بلواری هم به نام ایشون نامگذاری بشه.امیدوارن همیشه سلامت باشن

  4. انشاءالله که ایشان همیشه سلامت و تندرست باشند.
    مسئولین محترم فرهنگی کشور باید تدبیری بیندیشند تا مردم با این مرد بزرگوار و افرادی همچون ایشان که مایه مباهات و فخر ایران زمین هستند بیشتر آشنا شده و قدردان زحماتشان باشند.مستند «به ایران، جاودانی‌ام» را از شبکه یک سیما دیدم و لذت بردم و به داشتن چنین مردان بزرگی افتخار کردم. طبق نظر دوستمان آقای محسن س باید مسئولین استان هرمزگان مجسمه ایشان را در سواحل خلیج همیشه فارس نصب کنند تا مردم ایران زمین با خدمات ارزنده ای که داشته اند آشنا شوند.
    خداوند استاد اقتداری و امثال ایشان را حفظ نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top