بستن

نمایش زندگی دکتر اقتداری در جشنواره سینما حقیقت

گریشنا: بعد از نمایش کایه ساخته کیوان محسنی در جشنواره سینما حقیقت (+)، مستندی درباره زندگی دکتراحمد اقتداری نیز در این جشنواره به نمایش در می‌آید.

تهیه‌کننده مستند به ایران جاودانی‌ام در این مورد می‌گوید: «یکی از رسالت های مهم سینمای مستند در آشفتگی زندگی دوران گذار،  افزایش شناخت و آگاهی آحاد جامعه نسبت به حقایق تاریخی  و ریشه های هویت بخش ملی و فرهنگی است . مستند سینمایی  ” به ایران جاودانی ام”  با روایتی روان از تاریخ معاصر و وقایع مهم خلیج فارس منظری را پیش چشم مخاطبان می گشاید که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است  . این مستند که ساخت آن قریب به یکسال ونیم بطول انجامیده است ما حصل  ۶۵ سال مطالعات مورخ بزرگ خلیج فارس  دکتر احمد اقتداری را در قالب مرور زندگی وی از گذشته تا حال روایت می کند.»

 این مستند ادای دینی به سه پژوهشگر بزرگ خلیج فارس است که متاسفانه گذر ایام سهم بزرگ آنان در میراث تاریخی ما را به باد فراموشی سپرده است. به همین دلیل ماجرا از شهریور ۱۳۲۰ و وقایعی که بر این سه تن یعنی سدید السلطنه کبابی بندر عباسی ، دریادار غلامعلی بایندر و احمد اقتداری گذشته آغاز می شود.

تلاش بسیاری برای جمع آوری تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده در این فیلم صورت گرفته است گر چه دکتر احمد اقتداری نیز در سن ۹۰ سالگی با وجود مشکلات فراوان سعی کرده تیم تولید را علاوه بر تهران در شهر بندر عباس ، جزیره هرمز و جزیره قشم  همراهی نماید.

 رضا رشیدیان کارگردان و تهیه کننده ، این فیلم را حد فاصل پاییز ۱۳۹۱ تا بهار ۱۳۹۳ به سفارش شبکه یک سیما تولید کرده است . وی ساخت مستندهایی با موضوعات اجتماعی و فرهنگی را در پرونده کاری خود دارد که برخی از آنها نیز موفق به کسب جوایزی از جشنواره های داخلی شده است. وی در حال حاضر بر روی مستندی سینمایی در خصوص فرش ایرانی به سفارش شبکه مستند مشغول کار می باشد.

مستند «به ایران جاودانی ام» در روز جمعه  ۱۴ آذر ساعت چهارده و پانزده دقیقه تا پانزده و چهل و پنج دقیقه در سالن اصلی سینما سپیده بر روی پرده می‌رود. این مستند پیش از این از شبکه یک سیما نیز پخش شده است.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top