بستن

یک هفته تا معرفی شهردار جدید گراش

گریشنا: شورای شهر برای انتخاب شهردار به مرحله نهایی رسیده است و از میان دو گزینه موجود در طی هفته آینده یک نفر به استانداری معرفی می‌شود.

با گذشت بیش از یک ماه از استعفای حسین قائدی از شهرداری گراش(خبر در گریشنا) به نظر می‌رسد شورای شهر برای انتخاب شهردار به جمع‌بندی رسیده است و به زودی شهردار منتخب معرفی خواهد شد. با توجه به ترکیب شورا پیش‌بینی می‌شد که شورای شهر برای یک گزینه بومی به توافق نرسد. بنا به گفته سخنگوی شورا هر دو گزینه نهایی شهرداری گراش سابقه شهرداری در شهرهای دیگر استان را دارا هستند.

عبدالرضا هرمزی سخنگوی شورای اسلامی شهر گراش در گفتگو با گریشنا در مورد روند انتخاب شهردار گفت: «در طی این مدت رایزنی‌های مختلفی با نیروهای بومی و غیربومی برای قبول مسولیت داشتیم. با توجه به ماده ۷۱ قانون شوراها و این که شهرداری گراش دارای درجه هفت است شهردار منتخب باید شرایط حداقلی همانند ۵ سابقه مرتبط داشته باشد. و ترجیحا از دستگاه مربوطه باشد. به همین علت گزینه‌های مورد نظر معدود شد.»

هرمزی درمورد گزینه‌های بررسی شده در یک ماه گذشته گفت: «پیش‌نهادهای مختلفی به از سوی ارگان‌ها، افراد و تشکل‌های مردمی به شورا رسید که نشانه نظر لطف مردم و دغدغه آن‌ها است. با احترام به نظرات همه شهروندان با توجه به زمان باقی‌مانده خدمت شورا ما در شرایطی نیستیم که از روش سعی و خطا استفاده کنیم. سیستم مدیریتی در شهرداری نهادینه شده است و توقع مردم از شهردار و شورا نیز بالا رفته است. مجموعه این شرایط باعث شده است که ما به دنبال گزینه‌هایی باشیم که تمامی شرایط همانند سابقه مدیریت و شهرداری و آشنایی با قوانین شهرداری را داشته باشد.»

هرمزی در مورد نتیجه پیگیری‌های شورا گفت: «با توجه به آیتم‌های گفته شده به دو گزینه نهایی رسیده‌ایم که انشاالله در آینده نزدیک گزینه اصلی به مردم و فرمانداری معرفی خواهد شد.»

سخنگوی شورای شهر اعلام اسامی نامزدها را به آینده نزدیک موکول کرد و در مورد ویژگی‌ها این دو گزینه گفت: «هر دو گزینه صاحب سابقه شهرداری در شهرهای استان و مورد تایید مدیران استانداری نیز هستند. با توجه به جلسات مقدماتی با گزینه‌های مورد نظر این دو نفر هم آشنایی کاملی با قوانین داشته و هم ارتباط خوبی با مدیریت شهری در مرکز استان دارند.»

هرمزی در مورد زمان دقیق معرفی شهردار گفت: «فرصت شورا برای انتخاب شهردار سه ماهه است که یک ماه آن گذشته است. تلاش داریم که در هفته آینده گزینه نهایی را معرفی کنیم. با توجه به این که افراد مورد نظر مورد شناخت استانداری هستند روند انتصاب نیز به سرعت انجام خواهد شود و امیدواریم تا پایان دی شهردار جدید در شهرداری مستقر شود.»

Shahrdari Gerash 1390

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top