بستن

کیوان محسنی با دست پر از آبادان برگشت

گریشنا: کیوان محسنی که با دو فیلم مستندِ «کایه» و داستانیِ «ساعت شش» در پنجاه و دومین جشنواره سینمای جوان اروند شرکت کرده بود (خبر در گریشنا)، جایزه‌ی بزرگ و جایزه‌ی بهترین تدوین این جشنواره را به دست آورد. کاندیداد شدن هر دو فیلم برای بهترین فیلم مستند و داستانی، در کنار شش نامزدی دیگر برای تصویربرداری، تدوین و صدا نیز دست‌آورد محسنی در این جشنواره بود؛ دست‌آوردهایی که باعث شد مجری مراسم اختتامیه در حضور بالاترین مقام‌های سینمایی کشور، این جمله جالب را به زبان بیاورد: «فکر کنم این جشنواره اگر هیچ کاری نکرده باشد، باعث شد ما بفهمیم گراش کجاست.»

Arvand-Mohseni

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مراسم اختتامیه «پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند» شب گذشته ۴ اسفند ماه در محل سینما نفت آبادان با حضور مسئولین سینمایی و فرهنگی کشور، فیلم سازان و هنرمندان ۱۱ استان کشور برگزار شد. در این مراسم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حبیب ایل‌بیگی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی زم معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور، حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان، اعضای هیات داوری بخش‌های مختلف جشنواره، رضا میرکریمی، محمود کلاری، امیرحسین یوسفی، حمید فرخ‌نژاد دبیر افتخاری جشنواره، مسئولین انجمن سینمای جوانان ایران، مسئولین سازمان منطقه آزاد اروند و هنرمندان و فیلم‌سازان حاضر در جشنواره حضور داشتند. (گزارش تصویری مراسم اختتامیه)

فیلم داستانی «ساعت شش» در چهار رشته بهترین فیلم داستانی، بهترین تصویربرداری، بهترین تدوین و بهترین صدا نامزد دریافت جایزه شده بود. فیلم مستند «کایه» نیز چهار نامزدی در رشته‌های بهترین فیلم مستند، بهترین تصویربرداری، بهترین تدوین و بهترین صدا کسب کرده بود. در نهایت، با رای داوران جایزه بهترین تدوین به طور مشترک به هر دو فیلم تعلق گرفت، و جایزه بزرگ جشنواره نیز برای فیلم ساعت شش به کیوان محسنی رسید. (لیست کامل آرای هیئت ‌داوران جشنواره اروند)

محسنی: امیدوارتر شدم

این کارگردان جوان و شناخته‌شده گراشی در گفتگو با خبرنگار گریشنا، سطح کیفی جشنواره را با توجه به حضور اساتید بزرگ سینما، بسیار خوب خواند، و اظهار کرد: «از کارگاه‌ها و جلسات نقد و بررسی نهایت استفاده را کردم. نکاتی که در این جلسات مطرح شد، علاوه بر مفید بودن، برایم بسیار امیدوارکننده بودند.»

محسنی همچنین خبر می‌دهد که مصاحبه‌اش هفته‌ی آینده از برنامه هفت در شبکه سه پخش خواهد شد.

محسنی در گفتگو با سایت انجمن سینمای جوان ایران نیز با تأکید بر کم‌هزینه بودن دو فیلم شرکت داده شده‌اش در جشنواره اروند گفت: «در این دو فیلم نشان دادم که می‌توان با هزینه‌ای اندک بسیاری از آثار را تولید کرد. هرچند فیلم‌های من از تعریف متداول فیلم‌های کوتاه میان مخاطبان خاص به دور است و مخاطب عام را جذب می‌کند، با این حال تلاش من بر این بود که فیلمی بسازم که جشنواره هم آن را بپسندد و خوشبختانه در جشنواره‌های زیادی پذیرفته شدند و مورد استقبال قرار گرفتند.»

وی با اشاره به مستقل بودن‌اش به‌عنوان یک فیلم‌ساز، بیان کرد: «من فیلم‌سازی مستقل هستم و انجمن سینمای جوان محلی است برای نشان دادن آثارم؛ و چنین جشنواره‌ی منطقه‌ای امکانی را برای من فراهم کرده که بتوانم فیلم‌ام را به نمایش دربیاورم. بردن جایزه طبیعتاً برای فیلم‌سازان حائز اهمیت است اما معتقدم از آن مهم‌تر این است که فیلم‌شان دیده شود و این موقعیت را انجمن سینمای جوان به بهترین شکل ممکن برای فیلم‌سازان فراهم می‌آورد تا بدون صرف هیچ هزینه‌ای فیلم‌هایشان را به نمایش دربیاورند و در رقابت با دیگر آثار نیز بسنجند.»

Mohseni-Arvand

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

12 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top