بستن

یونسی در گراش:‌ رییس‌جمهور هم مجری قانون اساسی است نه اسلام

گریشنا: نماینده ویژه رییس‌جمهور، هشتم اردیبهشت‌ماه در آستانه سفر هیات دولت به استان فارس، به شهرستان گراش سفر کرد. حجت‌الاسلام علی یونسی بعد از ورود به شهرستان با حضور در گلزار شهدای گراش به مقام شهدا ادای احترام کرد.

یونسی ساعتی را در فرمانداری گذراند و خواسته‌های مردم را از زبان فرماندار و مسئولین شهرستان شنید. ساعت ۱۳ نماینده رییس‌جمهور برای نماز و سخنرانی به حسینیه چهارده معصوم (ع) گراش وارد شد. (متن کامل سخنرانی یونسی را در گریشنا بخوانید.) اما حاشیه‌ای که فرماندار آن را «اخلال در نظم عمومی» نامید، باعث شد سخنرانی نماینده رییس‌جمهور در دقایق پایانی تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

Younesi2

 اخلال در سخنرانی

در انتهای سخنرانی، یکی از حاضرین معترض به سخنرانی یونسی در انتهای سالن خواست که سوال خود را مطرح کند. یونسی جواب داد: «شما به جای خوش آمد گفتن بهتر است صحبت مرا قطع نکنی عزیز من»؛ اما وقتی از میان جمع با جمله «حرفت‌ رو درست بزن تا حرفت قطع نشه» روبه‌رو شد، ترجیح داد که با ذکر صلوات سخنرانی خود را به اتمام برساند. مردم متعجب در حال نظاره چند معترضی بودند که قیافه برخی از آن‌ها برای حاضرین، جدید و ناشناخته بود.

در بیرون از سالن سخنرانی، نیروی انتظامی قصد دستگیری یکی از معترضین را داشت، اما مقاومت او و دخالت و وساطت برخی از حاضرین باعث شد دقایقی محل روبه‌روی حسینیه شلوغ شود، هر چند در نهایت کسی دستگیر نشد. به گفته یکی از مسئولین نیروی انتظامی، این موضوع پایان نیافته و پیگیری می‌شود.

فرماندار گراش در پیامی کوتاه در واکنش به وقایع پیش آمده گفت: «هر گونه اخلال در نظم عمومی جلسات قانونی از طرف هر کس که باشد شدیداً محکوم است و باید بر اساس قانون با چنین افرادی برخورد شود.»

آنچه یونسی گفت: رییس‌جمهور هم مجری قانون اساسی است نه اسلام

متن کامل سخنرانی حجت‌الاسلام علی یونسی را می‌توانید در گریشنا بخوانید. (لینک خبر)

بخش مردانه سالن حسینیه چهارده معصوم (ع) گراش پر شده بود و نماینده رییس‌جهور سخنان خود را با ابلاغ سلام روحانی آغاز کرد: «جناب آقای رئیس جمهور مشتاق هستند که اگر فرصت باشد خودش خدمت شما سلام برسانند، اما فرصت نیست، من از جانب ایشان خدمت شما سلام عرض می‌کنم.»

به مناسبت در پیش بودن میلاد امیرالمومنین (ع) علی یونسی اشاراتی به منش امام علی (ع) داشت:‌ «امام علی (ع) در تمام بیست‌ و پنج سالی که مسئولیت زمام‌داری و حکومت نداشت، وظیفه خود می‌دید که از اسلام نوپا محافظت کند و با حکومت‌های عصر خود همکاری می‌کرد. امام علی‌ (ع) خیلی بزرگ است، بیش از اندازه بزرگ است، اما بزرگ‌تر از امام علی (ع)، اسلام است. همه باید فدای اسلام بشویم»

یونسی با اشاره به ماموریت خود از سوی رییس‌جمهور گفت: «من هم وظیفه‌ام این است که فرمایش شما را بشنوم و منتقل کنم و بخواهم که انشاالله عملی شود. هدف اصلی حضور من در اینجا انتقال فرمایش شما به دولت است.»

در ادامه مشاور روحانی در مورد جمله «پلیس مجری قانون است، نه مجری اسلام» که روحانی در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی گفته بود، توضیح داد: «این عبارت در ابتدا ممکن است برای بعضی‌ها سنگین باشد و سوتفاهم ایجاد کند. توضیح آقای رئیس جمهور این است که وظایف در این کشور تقسیم شده است؛ خود آقای رئیس جمهور، نه به عنوان روحانی، به عنوان رئیس جمهور، مجری اسلام نیست، مجری قانون اساسی است؛ یعنی به باید قانون اساسی پایبند باشد و اجرا کند.»

یونسی در ادامه گفت: «رییس‌جمهور در حقیقت خواستند که بگویند وظیفه‌ی سنگین حفظ اسلام به دوش علما، مراجع تقلید و روحانیون اسلام‌شناس و فقیه است، و این تکلیف سنگین را نباید ما از پلیس بخواهیم. پلیس بالاخره تابع قانون است که به او تکلیف شده است. قانون خودش خیلی سنگین است. همان را اجرا بکند.»

فرماندار: از تکمیل مجتمع اداری تا ارتقای دانشکده

پیش از سخنرانی فرستاده دولت در این برنامه، فرماندار گراش، نماینده مجلس و امام جمعه هر کدام دقایقی سخن گفتند و خواسته‌های مردم را بیان کردند.

اصغر فرودی فرماندار شهرستان گراش، در این جلسه بعد از خیر مقدم به حجت‌السلام‌ و المسلمین یونسی، دستیار و نماینده‌ی ویژه‌ی رئیس‌جمهور، با ارائه‌ی توضیحاتی در مورد جمعیت، تعداد روستاها و بخش‌های تابع و موقعیت جغرافیایی گراش، گفت: «از ویژگی‌های بارز مردم شهرستان گراش، ولایت‌مداری، دین‌‌داری و تبعیت از ولایت و رهبری و همگامی با دولت است و این مساله با حضور پررنگ مردم در انقلاب و جنگ تحمیلی به اثبات رسیده است.»

او در ادامه‌ی صحبت‌های خود بیان داشت: «این شهرستان با همه‌ی پیشگامی در همه برنامه‌ها، دارای تنگناها و مشکلاتی است. از جمله نیاز‌ها و خواسته‌های مردم در این شهرستان؛ تکمیل مجتمع اداری، تکمیل مجموعه‌ی ورزشی محبی، تکمیل تونل بالنگستان، احتساب سهمیه‌ی دو درصد نفت و گاز چاه‌ها در روستای خلیلی، ارتقا دهستان فداغ به بخش، گازرسانی به بخش ارد و دهستان فداغ و خلیلی، اجرای طرح ‌آب‌خیزداری، توسعه شبکه گازرسانی، و با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش، ارتقا این دانشکده به دانشگاه است.»

نماینده مجلس: تکمیل ادارات نیاز شهرستان گراش است

جمشید جعفر‌پور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش، دومین فردی بود که پشت تریبون آمد. او سخنان‌اش را با این مقدمه شروع کرد: «امیدوارم حضور رئیس‌جمهور و وزرا در قالب کاروان تدبیر و امید به استان فارس و شهرستان‌های این استان از جمله گراش، منشا گشایش و بهبود اقتصادی و فرهنگی استان و این شهرستان نوپا باشد.»

نماینده‌ی مجلس نهم اظهار داشت: «وقتی شهرستانی تشکیل می‌شود، باید تمام ارکان آن فراهم شود، بعد از گذشت شش سال از شهرستان شدن گراش، هنوز بعضی از ادارات در این شهر مستقر نشده‌اند و یا در حد نمایندگی هستند. پیش نیاز عملی شدن این خواسته، تخصیص نیرو و در نظر گرفتن بودجه است. به عنوان نماینده ویژه‌ی ریاست جمهور از شما این درخواست را دارم تا تشکیل و تکمیل سایت اداری را به عنوان نیاز شهرستان به ریاست جمهوری منتقل کنید.»

او در ادامه با اشاره به ‌آب‌رسانی به فداغ و اردگفت: «ارتقا دهستان فداغ به بخش موجب استقرار و ثبات بیشتر در شهرستان گراش خواهد شد.»

امام جمعه: بانک‌ها نفعی برای شهرستان ندارند

حجت‌السلام حسینی نیز مانند دو مسئول دیگر شهرستان بعد از تاکید به استقرار ادارات و ارتقا فداغ به بخش و تکمیل جاده‌ی چک‌چک تصریح کرد: «زیر‌ساخت دانشکده‌ی علوم پزشکی در حد دانشگاه است. این مورد را بعد‌ از ظهر با بازدید از این دانشکده می‌توانید ببینید و یکی از خواسته‌های به حق ما ارتقا این دانشکده به دانشگاه است.»

امام جمعه‌ی شهرستان همچنین گفت: «بانک‌های مستقر در گراش در ردیف استثنایی‌ترین بانک‌ها از لحاظ میزان سرمایه‌اند، اما این بانک‌ها به شبکه‌ی کشوری وصل است و هیچ نفعی برای خود شهرستان ندارد و مردم برای گرفتن وام‌های دو، سه میلیونی نیز دچار مشکل هستند. مستقر شدن سیستم سرپرستی بانک‌ها می‌تواند قسمتی از این مسائل را حل کند.»

حجت‌السلام حسینی با اشاره به مشکل بیکاری جوانان شهرستان اظهار داشت: «این شهرستان در زمینه‌ی ایجاد اشتغال در سطح بسیار ضعیفی قرار دارد و بیکاری معضل بزرگ جوانان این منطقه است که با طرح راهکار‌هایی می‌بایست در این زمینه تجدید نظر شود. همچنین نداشتن نقاط تفریحی و تفرجگاه از دیگر مشکلات شهرستان است.»

دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، بعد از شهرستان گراش، در ادامه برنامه‌‌ی دیدارها راهی شهر اوز و شهرستان خنج شد. سفر رییس‌جمهور به استان فارس چهارشنبه ۹ اردیبهشت آغاز می‌شود.

Yonesi

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

35 نظر

  1. بعضی جاها مثل حرفت رو درست بزن من تازه می شنوم
    آیا واقعا این چیز به آقای یونسی گفتن ؟
    اون قسمت اول میگن طرف خیلی با احترام سوال پرسیده ولی اقای یونسی بدتر از حرف شما جوابش داده !!!

  2. اگر اسلام پلیسی شود و پلیس مسوول اجرای اسلام شود ابتدا باید همه پلیس یک دوره کامل در حوزه تحصیل کنند تا کامل به قوانین اسلام اشراف پیدا کنند .بنظر می رسد پلیس همان حفظ نظم و امنیت جانی و مالی و روحی مردم حفظ کند و در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مختلف و …تلاش کند کافی است .حفظ اسلام وظیفه علما فضلا طلاب و اساتید حوزه است .بگذاریم هرکس کار قانونی خودش انجام دهد و بیجهت کارش را سنگین نکنیم.

  3. این چنین اتفاقات در جلسات سیاسی و با حضور افراد دولتی ، و همچنین اتفاقاتی همچون تندگویی در سخنرانی آقای زیبا کلام ، نشانه کمبود فرهنگ سیاسی است. و البته برای وجه سیاسی گراش اصلا خوب نیست و میتواند در مواقعی خاص.! توسط مردمانی خاص.! استفاده سوء گردد.

    خواهشمندم ، منطق و تفکر را فدای جدل نکنید

    1. اولا معترضین اینگونه اعتراض نکردند.
      دوما یونسی هم با همین لحنی که ذکر شد پاسخ نداده و لحن بسیار تندتری به کار برد.
      سوما اینگونه اعتراض ها و بلکه بدتر در اکثر جلسات ایشون و یا دیگر رادیکال های اطراف دولت همیشه بوده.
      چهارما وقتی اینگونه برخورد ها در جلسه رهبری با دانشجویان اتفاق میوفته و صحبت های رهبری رو قطع میکنند هم مقام معظم رهبری نه تنها شاکی نمیشوند بلکه استقبال هم میکنند، حالا قطع شدن سخنرانی یک مشاور با این همه سوابق تیره چه ربطی به کمبود فرهنگ سیاسی داره!!؟؟
      بهتره به جای ژست گرفتن کاملا از کم و کیف ماجرا با خبر بشی و بعد نظر بدی…

      1. آقایی مهرابی این شیوه صحبت کردن ویک روحانی ( نه مشاورارشد)را بدون گفتن آقا مورد خطاب قراردادن هم مصداق کمبود فرهنگ سیاسی اجنماعی است که متاسفانه اغلب ماها دچارش هستیم

      2. پسر عموی عزیز ، در بالا بنده به هیچ‌وجه مردم عزیز گراش رو متهم نکردم.
        منظور من از کمبود اولا نشانه به طرف نماینده محترم رییس جمهور بود. و بعد به دو طرف قضایا. بخاطر هر اختلافی نباید جدل غیرمنطقی پیش بیاید و من نخواستم اتگشت اتهام به طرف کسی بگیرم.
        ثانیا رهبر انقلاب خود بزرگترین مقام طرفدار رفتار انتقادی در ایران هستند و از ایشان کمتر از این هم انتظار نمیرود.
        لطفا قبل از اینکه بخاطر تنفر از رییس‌جمهور اصلاح طلب ژست غیر منطقی بگیرید ، نظر بدهید.

        کمبود فرهنگ سیاسی را کلی گفتم نه به مردم شهر عزیزم ایران.

  4. وای از مرگ و وای از پس از مرگ،باور کن از همونهای که تنش إیجاد کردن بپرسی این سخنران چکاره هست نمیدونن،از اینها در اینده بیشتر خواهید شنید

  5. اینگونه اعتراض ها در بسیاری از این جلسات اتفاق میوفته و یک امر کاملا طبیعیه، اون هم در شرایطی که سخنران صحبت های اشتباه رئیس جهور رو که با واکنش صریح مراجع تقلید هم مواجه شده با شدت بیشتری تکرار کنه.
    بهتره فرماندار محترم به جای نگرانی برای پست خودشون سعی در آرام کردن فضا بکنه نه با صحبت های به دور از انصاف فضا رو متشنج کنه…
    نیروی انتظامی هم قانونا حقی برای دستگیری و یا تحت تعقیب قرار دادن منتقدین و معترضین نداره…
    من به عنوان یک شهروند هشدار میدم اگر نیروی انتظامی اقدامی در جهت پرونده سازی قضایی برای معترضین انجام بده نه تنها فضا رو به شدت متشنج کرده بلکه ما هم دست از حمایت از این افراد بر نمیداریم…

    به قول آقای روحانی: پناه میبرم به خدا از استبداد رای و ساکت کردن صدای منتقدان!!!

  6. اونوقت میگن فلان جناح تاب شنیدن صدای مخالف روندارن.
    بیااینم ازاصلاح طلب.
    بازم به این عزیزمعترض که بجا یا نابجا اعتراض خودشو علنی کردو مث بقیه عین بز اخوش سر نجنبوند.

  7. بنده به عنوان یکی از طرفداران آقای روحانی عرض میکنم که این کار مردم شهرم نشان بی فرهنگی نیست بلکه نشان از اینه که مردم شهرم بیدارند و اجازه نمیدهند هر کسی از هر جایی بیاید و حرفی بزند و برود این باعث میشه بقیه که قراره بیان گراش حساب کار دستشون بیاد که با یه مشت سیب زمینی طرف نیستند
    دوما اگر بعضی ها کسانی که همفکر و همصدا با مراجع و رهبری هستند رو بی فرهنگ میخوانند بخوانند. اما بدانند که این بی فرهنگی نیست این همون بیداری و آزادی بیان است که بارها در جاهای مختلف کشور در دیدار مسوولین مختلف پیش آمده است.
    البته قبول داریم که می شود مودبانه تر هم حرف زد هم مردم و هم مسوولین.
    موفق باشید

  8. و همچنین اینگونه حرف زدن جناب آقای روحانی اگر چه از یک منظر درست است و میشود اینگونه توجیه کرد که در جمهوری اسلامی قانون جدا و چیزی غیر از اسلام نیست
    اما زدن این حرفا در این شرایط جز تشنج چه فایده ای داره یعنی الان تمام مشکلات مردم حل شده و تنها مشکلشون رابطه بین اسلام و پلیس است؟
    هزار و یک مشکل داریم که به جای زدن این حرفها باید به اونها پرداخت.
    باز هم موفق باشید

  9. خوشم میاد همه درباره پلیس پلیس صحبت میکنند
    بجای اینکه به صحبت ریس جمهور درباره پلیس بپردازید به مشکلهای شهر خودتون فکر کنید
    سیاست گراشی هیچ وقت سیاست درستی نبوده
    لار لامرد فقط به فکر مشکل و رونق شهر پیشرفت شهرها و روستا خودشون هستن و گراشی ها فقط بلدن خود بالای نشون بدن
    (سیاست گراش پوچ)میخواهید بدتون بیاد یا خوشتون بیاد
    استاندار فارس امد گراش همه نشستن برای انتقاد کردن از هم نه مشکل شهرستان اینم از اینبار
    ما باید اول سیاست یاد میگرفتیم بعد شهرستان میشدیم

  10. واقعا متاسفم واسه همچین اشخاصی که تو همچین برنامه های شرکت میکنن و دو کلاس هم سواد ندارن و باعث اختلال در نظم برنامه میشن
    فقط میخوان بگن ماهم بله

  11. با سلام واقعا کاری که بعضی افراد در این مراسم انجام دادند بسیار کار ناپسندی بود مقام معظم رهبری در قضایای که در قم اتفاق افتاد فرمودند:اگر کسانی که نظم یک جلسه ای یا سخنرانی را به هم میریزند اگر واقعا حزب اللهی هستند خوب نکنند کسانی که این کار را انجام می دهید فکر نمی کنید دل رهبری از این کارها خون می شود بیایید همه شعار مقام معظم رهبری در این سال را اجرای کنیم فراموش نکنیم دولت و ملت هم دلی و هم زبانی با تشکر

  12. باسلام اصلا نیاز نبود آقای یونسی به خاطر اشتباه رییس جمهور سخنرانی رو شروع کنه اون اومده که به وضع شهرستان رسیدگی کنه یا […] تا سید علی هست از شیرو خورشید خبری نیست

  13. با اینکه من در اون جلسه حضور داشتم و این بحث رو شنیدم و بنظر من باید جناب دستیار ویژه یکم رعایت میکردند و حداقل میگذاشتند فرد معترض سوال خودرا بیان کند بعد اینطور جوش بیارن….
    بعدش هم اومدن اینجا که به مشکلات ما رسیدگی کنند نه اینکه بحث درباره پلیس و از اینجور حرف ها بزنن هرکی بخواد سخنان رهبر رو بشنوه اخبارگذاشتن برای این جور موقع ها. مگه دروغ میگم….

  14. متاسفانه گراش به اسم خیراندیش وشعار ولایی واهلبیتی دارد به کانون تعصب مذهبی تبدیل می شود وتندروها دارن نان به زحمت فراهم آمده ی پدران سرمایه آینده گراش را می خورند وبه یله وارهای خراب کننده آینده شهرستان بدل می شوند میگید نه یکسال دیگه میبینید این نتیجه سوء استفاده ی لیدرهای تندخو وتند گواست که از نیت پاک ما بهرها برده ومیبرند وما را بدنام وانگشت نما میکنند

  15. واقعا جای سوال داره مگه قانون اساسی ما همون قانون اسلام نیست؛آخه این چه حرفیه، اصلن اساس قانون کشور ما بر اساس اسلامه در واقع مجری قانون بودن همون مجری اسلام بودنه؛فک کنم پس فردا هم گفته بشه ؛شراب خور و بدحجاب رو هم علما بیان جمع کنن نه نیروانتظامی
    در ضمن با مشاوری با این کارنومه تیره که بارها مورد انتقاد قرار گرفته برای خودم و شهرم تاسف می خورم که قرعه ی فال ایشون به نام شهر ما افتاد.

  16. بعضی افراد هستن که به نرخ روز نون میخورن، دوستان بنظر من اگه یه کم مطالعاتتون رو بیشتر کنین خیلی بهتره تا اینکه تو هوا نظر بدین!

    سوگند رئیس جمهور این است که «من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می آنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم» (اصل ۱۲۱).

    البته خیلی از ماها اهل کوفه ایم و برای همین است که حرف رهبری رو زمین میزاریم وگرنه تا بحال اوضاع ما خیلی بهتر از اینا بود…

  17. با سلام خدمت همگی همشهریان عزیز.مشکل یک کلام است آن هم اینکه بعضی از مسوولین هرگاه حرف اشتباهی رامطرح کردندجرأت معذرت خواهی راندارند رییس جمهور یا مشاور محترمشون بجای اینکه حالا عذرخواهی کنند بدنبال توجیه صورت مسأله اند .ان شاءالله خدا کمک کنه مسوولینمون انتقاد پذیربشن ومقداری منطقی فکر کنند

  18. با سلام خدمت دوست عزیز جناب آقای نوبهار.قرار نیس اسلام پلیسی بشه اما در مملکتی که حکومتش اسلامی است تمام ارگانها ونهادهایش هم اسلامی است مگر میشه دم از اسلام بزنیم اما مسایل امنیتی ونظامی اسلامی نباشه؟الحمدلله اسلام چیزی کم نداره در تمام مسایل کلی وجزِیی .بالاخره اخلاق ورفتار و…پلیس هم مسایلی است که در اسلام ومکتب اهل بیت تعریف شده است والسلام

  19. به حضرت علی که والا مقام بود مردم توهین وجسارت می کردتد وایشان اگر با زبان خودشان پیش می رفتند اسلام می مرد.
    اینها که خاک پای مرکب علی هم نیستند.
    خوبه که تخم مرغ و گوجه گندیده پرت نشده.

  20. یه لحظه بدون هیچ تعصب و جناح بازی همه روی جمله ی رییس جمهور فکر کنیم. حضار محترم بحث سر این نیست که اسلام جدای از قانونه یا قانونمون و پلیسمون جدای از اسلام است نخیر اینجوری بعضیها فکر نکنند که هی دارین به همدیگه گیر میدین. حضار محترم دین اسلام را یک مجموعه ی اداری بزرگ فرض کنین که بین قسمتهای مختلف کارنان آن تقسیم کار شده و برای هر یک از کارنان آن شرح وظایف خاصی اومده که هر کارمند آن باید در حد شرح وظیفه اش عمل کند و کار کند تا این مجموعه به نحو احسن حفظ شود و از بیرون که به آن نگاه می کنند یک مجموعه منظم و مرتب دیده شود که به نظاره گر آن احساس خوبی دست دهد و جذب مجموعه شود نه کارکنانش به همدیگه گیر بدهند و علاوه براینکه وظیفه خودشون را انجام ندهند توی کار همکارانشان نیز سرک بکشند و یا دخالت کنند و باعث استهلاک نیرو شوند. اسلام یک مجموعه منظم است و تمام کارکنانش شرح وظیفه بخصوصی دارند واین گفته نباید به گوشه قبای کسی بربخورد کمی هم بعضیها بدون آلایش فکر کنند و اینقدر جوسازی نکنند درست نیست که با این اختلافات دشمنان سوء استفاده کنند و اسلام و مسلمانی را بد جلوه دهند .اگر هر یک به وظیفه ی خود درست عمل کنند نیازی پیدا نمی شود که یه نفر کار ناقص کارمند دیگه را تکمیل کند.یک مثال بزنم که نزدیک به ذهن باشد که در این مجموعه منظم اسلام هر کس باید مواظب باشد در حد شرح وظیفه اش عمل کند فکر کن مثلن یک روحانی یا یک مرجع تقلید برود سر یک چهار راه جای یک پلیس راهنمایی رانندگی بایستد و وظیفه ی یک پلیس راهنمایی رانندگی را انجام دهد نفس کار درست است ولی با این کارش نه تنها کار شایسته ای نکرده بلکه وظیفه ی خودش هم روی زمین مانده یا اینکه یک پلیس به جای یک روحانی و مبلغ اسلام منبر برود و وعظ کند و روضه بخواند یا جای یک مرجع تقلید برای احکام اسلام نظر بدهد یا یک معلم به جای اینکه توی مدرسه موظفی اش درس بدهد برود توی مقطع بالاتر درس بدهد. یا یک دکتر جراح چون جراحی بلد است برود قصابی هم بکند یا یک قصاب برود دامداری کند که دامها ازش بترسن که هرآن سرما را می برد.یا یک کشاورز برود ساختمان بسازد بابا چقدر بعضیها از روی جناح بازی و تعصب مغلطه می کنند . توی این مملکت هر کسی وظیفه ی خودش را به نحو احسن انجام بدهد نور علی نور است لازنم نیست توی کار همدیگر سرک بکشند و کار همدگه را انجام بدهند همه از خداییم و بسوی او باز می گردیم و همه باید پاسخگوی وظایف انجام داده و نداده مون باشیم. مواظب باشیم جزء این دو گروه به فرموده ی امام صادق (ع)نباشیم عالم متهتک وجاهل متنسک .

  21. با سلام ..خدمت همه ی گراشی های گل عارضم که اگه یه نفر با هر سلیقه ای یه اظهار نظری کرد یا یه نکته ای رو به درست یا غلط بیان کرد ،ما نباید به صورت احساسی با این موضوع برخورد کنیم و هر چه که به ذهنمون خطور کرد را بیاییم بلافاصله بیان کنیم و مورد آزرده خاطر شدن طرف مقابل بشیم ما با برخورد منطقی و عقلانی و با پیروی از منطق خود میتوانیم با احترام به طرف مقابل انتقادمون رو بیان کنیم و اینگونه ما شاهد هیچگونه حاشیه و مشکلی نخواهیم بود و کاملا با صحبت دوست عزیزم جناب بصیری موافقم که فرمودند حضرت آقا امسال رو بعنوان سال دولت و ملت و همدلی و هم زبانی نام گذاری کردند پس با تبعیت از صحبت ایشان راحت میشه با صبر و حوصله بیشتر با اینگونه مسائل برخورد کنیم و بنده در رابطه با این موضوع فقط میتونم اینو اضافه کنم که بنا به سلیقه ی سیاسی برخی افراد این اتفاق آنی نبوده و براساس یک سناریوی از قبل برنامه ریزی شده اتفاق افتاد در واقع بهتره بگم این افراد تندخو که تحصیلاتشون هم در حد مبتدی است و هیچگونه صلاحیت برای بیان این صحبت ها رو ندارن هم از یه جاهایی خط گرفته اند تا این اتفاق نا خوشایند رو رقم بزنند البته مردم عزیز گراش هم باید به این پختگی رسیده باشند که با لحن تندگویانه انتقاد کردن هیچ منفعتی برای شهر نداره جز ایننکه تصویر بدی از شهر عزیزمون گراش برای این افراد باقی خواهد ماند و اگه میخواهیم شاهد پیشرفتی باشیم باید صحبتمون رو به صورت انتقاد سازنده همراه با احترام به طرف مقابل بیان کنیم نه انتقادی بر گرفته از سلایق شخصی با تشکر..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

35 نظر
scroll to top