بستن

افسانه ۳۳ : نگاهی به هفته بهداشت

گریشنا: همزمان شدن سفر وزیر بهداشت و درمان به گراش با هفته بهداشت باعث شد شماره ۳۳ افزایش گراش به صورت ویژه‌نامه بهداشتی-درمانی منتشر شود.

با صدور مجوز نشریه افسانه گراش نخستین شماره این نشریه و سی و سومین شماره پیوسته نشریه افسانه روز پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت منتشر شد. محمدعلی شامحمدی سردبیر افسانه در سرمقاله این نشریه نوشت: «افسانه گراش با عنوان چهارمین نشریه دارای مجوز انتشار در شهرستان به صورت تمام رنگی قطع و اندازه روزنامه ای به دست مردم خواهد رسید. در افسانه تمرکز ما بیشتر بر روی انعکاس سریع و دقیق اخبار است و مطالب تحلیلی و گزارشی بیشتر در نشر هیمه دیگر محصول موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش منتشر خواهد شد. گریشنا نیز همچنان سعی دارد خبرها را در سریع‌ترین زمان و به شکل‌های متنوع در اختیار شما قرار دهد.» صادق رحمانی، محمد خواجه‌پور و مسعود غفوری اعضای شورای سیاستگذاری افسانه گراش هستند.

در این نشریه فاطمه یوسفی دو گفتگو با مدیران بهداشت و درمان شهرستان دارد. دکتربهمنی رییس دانشکده علوم پزشکی گراش معتقد است: «تحول نظام سلامت موفق‌ترین طرح دولت است.» دکتر بهمنی خبر داد که امسال طرح تحول نظام سلامت بخش دندانپزشکی را هدف قرار داده است.

دکتر محمدی معاون بهداشتی دانشکده نیز بر اساس سرطان و دیابت را دو بیماری مهلک در شهرستان گراش می‌داند. او در مورد این بیماری‌ها گفت: «ما تنها می‌توانیم با ارائه‌ی توصیه‌های بهداشتی مثل کم مصرف کردن نمک، شکر، نوشابه و مواد غذایی و انجام ورزش برای پیشگیری از این اتفاق قدم برداریم، وزارت‌خانه نیز در طرح تحول سلامت کمک موثر و بزرگی در زمینه‌ی پیش‌گیری و درمان انجام داد. و در آخر انجام غربالگری به خصوص در سنین بالای چهل سال راه‌حل تاثر‌گذار و مهمی برای تشخیص و تسریع در روند بهبودی خواهد بود.»

چندین خبر بهداشتی- درمانی از جمله خبر سفر وزیر بهداشت به گراش در اولین شماره نشریه افسانه گراش دیده می‌شود.

شماره نیمه اول اردیبهشت افسانه گراش را می‌توانید دانلود کنید. (+) شماره پشین این نشریه نیز در آرشیو گریشنا موجود است.(+)

 

Afsaneh33png_Page1

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top