بستن

فرماندار افتتاح کرد: جاده زینل‌آباد، دندانپزشکی و داروخانه در اَرَد

گریشنا: دومین روز هفته دولت را مدیران شهرستان در بخش ارد گذراندند و در نهایت پاسخگوی مردم روستای آغصه بودند.

به گزارش گریشنا، سه‌شنبه سوم شهریورماه، سفر اعضای شورای اداری گراش از زینل‌آباد آغاز شد. پروژه‌های عمرانی و سه پروژه بهداشتی در برنامه این روز قرار داشت.

IMG_9766

جاده زینل‌آباد تمام شد

در مسیر جاده ارد، جاده ۵ کیلومتری قرار دارد که به روستای زینل‌آباد منتهی می‌شود. عملیات به‌سازی و ساخت این جاده بعد از یک سال و نیم به پایان رسیده است. حاج زینل‌العابدین خواجه‌زاده پدر شهید خواجه‌زاده این جاده را افتتاح کرد.

مهندس سلمان مهرابی رییس اداره راه و شهرسازی گراش در مورد این جاده گفت: «بهسازی جاده آنتی زینل‌آباد با بودجه یک میلیارد ششصد تومان و به طول بیش از پنج کیلومتر به پایان رسید.»

صالحی بخشدار ارد از طرف اهالی بخش ارد و روستای زینل‌آباد تشکر کرد و گفت: «این جاده یکی از جاده‌های پرخطر شهرستان بود.»

فرودی فرماندار گراش در زینل‌آباد گفت: «یکی از آرزوهای من در طول خدمت در گراش آبرسانی و گازرسانی به بخش ارد، و همچنین آسفالت محور اصلی روستای زینل‌آباد است.»

در روستای زینل‌آباد پروژه به‌سازی شبکه آب شرب نیز کلنگ خورد. مهندس نوشادی مدیر آبفا روستایی وعده داد فاز یک پروژه شبکه، یک‌ماهه انجام شود: «این پروژه پنج و نیم کیلومتر است که فاز اول به طول دو و نیم کیلومتر تا یک ماه آینده با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان اجرا می‌شود.» به گفته نوشادی هدف از این طرح جلوگیری از هدررفت آب است.

در گوشه‌ی دیگر روستا با همکاری شرکت رایانت، اینترنت وایرلس زینل‌آباد راه‌اندازی شد، اما کلنگ‌زنی و محصور کردن زمین فوتبال به دلیل اختلاف در مالکیت زمین انجام نشد.

IMG_9863

پرونده بهزیستی روستاها به ارد رفت

حضور فرماندار در مرکز بخش ارد با افتتاح بلوار امام حسین آغاز شد. جمشیدی مسئول بنیاد مسکن گراش گفت: «این پروژه با مشکلاتی مانند عدم اختصاص ردیف اعتباری روبه‌رو بود. اما در نهایت ۲۴۰ میلیون اعتبار گذاشته شد و همراه با تک‌لبه‌گذاری هشت هزار متر مربع آسفالت شده است.»

مسئولین شهرستان با حضور در گلزار شهدا به ۱۵ شهید بخش ارد ادای احترام کردند و سپس راهی مجتمع خدمات بهزیستی بخش ارد شدند.

فرماندار گراش مرکز CBR بهزیستی را به نوعی نمایندگی بهزیستی در بخش ارد خواند. سعید حاجی‌حسینی، رییس اداره بهزیستی گراش در تایید حرف‌های فرماندار گفت: «با افتتاح مرکز CBR بهزیستی در ارد، پرونده‌های معلولین و زنان سرپرست خانوار ارد و فداغ و دیگر روستاها به این مرکز منتقل می‌شود.»

رییس اداره بهزیستی این کار را در راستای تمرکززدایی دانست و گفت: «توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در این مرکز انجام می‌شود.»

IMG_9957

خیرین ارد آماده ساخت‌وساز در بخش بهداشت و درمان

در بخش بهداشت و درمان دو ساختمان در مرکز بهداشتی درمانی ارد افتتاح شد: داروخانه و کلینک دندانپزشکی.

دکتر میرزاخلیل بهمنی، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش، در مورد داروخانه مرکز ارد گفت: «پروژه خیرساز ساخت فضای داروخانه به اندازه ۷۰ متر و با هزینه ۱۰۰ میلیون توسط خیر آماده شده است، و دانشکده این داروخانه را در آینده نزدیک تجهیز می‌کند.» دکتر بهمنی یادآوری کرد بسیاری از پروژه‌های بهداشتی و درمان به ویژه در جنوب کشور کاملا یا با مشارکت خیرین ساخته می‌شود.

در گوشه دیگر مرکز درمانی ارد، کلینک دندانپزشکی ارد نیز به بهره‌برداری رسید. به گفته دکتر بهمنی: «مرکز دندانپزشکی ارد با زیربنای ۱۳۰ متر ساخته شده است. خیر ۱۰۰ میلیون برای ساخت پرداخت کرده و دانشکده ۱۰۰ میلیون برای تجهیزات هزینه کرده است.» با حضور دندانپزشک، خدمات‌رسانی در این مرکز آغاز شده است.

فرماندار و رییس دانشکده علوم پزشکی از حاج مختار منصوری، خیر این دو ساختمان، و غلامپور نماینده او با اهدای لوح‌ تقدیر تشکر کردند. خیرین ارد برای ساخت مرکز چشم‌پزشکی و رادیولوژی نیز اعلام آمادگی کردند که دکتر بهمنی آغاز این طرح‌ها را منوط به بررسی موضوع تامین نیروی مورد نیاز کرد.

مهم‌ترین طرح هفته دولت در بخش ارد، کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به بخش ارد با هزینه سه میلیارد و پانصد میلیون تومان بود، که برگزار نشد.

گزارش تصویری این سفر را ببنید. (+) کاروان مدیران شهرستان گراش از مرکز بخش ارد راهی روستای آغصه شدند. (خبر در گریشنا)

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. با سلام گراشی های عزیز شر مرسانید ما را به خیر شما امیدی نیست چرا از مشکلاتی که گراش برای ارد درست کرده گزارش نمیکنید چرا باید ارد که بخش شده هیچ اداره ای نداشته باشد چرا زمین سهمیه ای به قیمت گزاف بنیاد مسکن میفروشد چرا پاسخگو باشید چرا خانه ای که بیست سال از ساخت آن میگذرد منابع ملی اعلام کرده اند چرا

  2. با سلام اگه میشه یه خبر نگار از شما بیاد از مردم ارد در مورد مشکلاتشون گزارش تهیه بکنه اگه شب یکی مریض بشه باید بره شهر های مجاور پس چی شد درمانگاه شبانه روزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top