بستن

خانه بهداشت آغصه شش‌ماهه ساخته شد

گریشنا: فرماندار گراش و هیات همراه در دومین روز هفته دولت با سفر به بخش ارد در روستای آغصه پاسخگوی مشکلات مردم این روستا بودند.

در دومین روز هفته دولت، ساختمان خانه بهداشت روستای آغصه افتتاح شد. دکتر بهمنی در مراسم افتتاح خانه بهداشت آغصه گفت: «در راستای گسترش خدمات سلامت، دو هزار خانه سلامت روستایی بعد از طرح تحول ساخته شده است.»

خانه بهداشت آغصه در مساحت هفتاد متر و هزینه نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان ساخته شده است. دکتر بهمنی گفت: «کلنگ این خانه بهداشت در دهه فجر سال ۹۳ کلنگ به زمین زده شد و بعد از آماده‌سازی در حدود شش ماه در هفته دولت افتتاح شد.» این خانه بهداشت شامل دو اتاق به‌ورز و یک اتاق تزریقات است.

IMG_9917

 

فرماندار در جمع مردم آغصه

فرماندار گراش در انتهای سفر به بخش ارد (خبر در گریشنا) به مسجد عمر بن خطاب رفت تا در جمعی کوچک سخنان مردم آغصه را بشنود. غلام محمدپور عضو شورای روستا از حضور فرماندار و مسئولین تشکر کرد و شش خواسته اهالی روستای آغصه را مطرح کرد. مهم‌ترین خواسته‌های مطرح شده، ساخت پل ابتدای روستا، به‌سازی راه دسترسی به روستا و حل مشکل زمین‌های واگذار شده به جوانان روستا بود که هنوز سند آن‌ها صادر نشده است.

سلمان مهرابی رییس اداره راه و شهرسازی گفت: «در بحث جاده حدود هشتصد میلیون تاکنون هزینه شده است. آسفالت جاده این روستا از بهترین جاده‌های موجود در شهرستان است.» برای ساخت پل نیز مهندس مهرابی قول داد هر وقت پرداختی شورای روستا آماده باشد، پل پیش‌ساخته را با هزینه ۳۵ میلیون به محل روستا منتقل کند.

جمشیدی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مورد مشکل زمین‌های روستای آغصه گفت: «اگر زمین‌ها ملی باشد، کار صدور سند سریع‌تر انجام می‌شود؛ اما بخشی از املاک آغصه موقفه خاص است که در این مورد نمی‌توان سند شش‌دانگ صادر کرد.» جمشیدی از اهالی روستا خواست که هر چه سریع‌تر برای صدور سند خود اقدام کنند، چون ممکن است که با پایان برنامه پنج‌ساله پنجم، روند صدور اسناد مالکیت مسکن روستایی تغییر کند. رییس بنیاد مسکن در نهایت گفت: «در مورد الحاق به محدوده در این دو سال درخواستی به ما نرسیده است.»

فرماندار در سخنان خود یادی از محمدپور، رییس مرحوم شورای روستای آغصه کرد و گفت: «با تدبیر دولت، توسعه کشور متوازن و منطقی‌تر شده است. با گشایش ایجاد شده در سیاست خارجی امیدواریم نتایج آن هر چه سریع‌تر به شهرستان‌ها و بخش‌ها برسد.»

فرماندار به پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت اشاره کرد و گفت: «دنیای ارتباطات است و مردم توقع دارند که امکاناتی که در مراکز استان است در روستا‌ها هم باشد‌. این کار یک‌شبه انجام نمی‌شود.»

سخنان پایانی فرماندار وعده تحقق دو خواسته بود. فرماندار گفت: «در بحث موبایل شرکت مخابرات متعهد شده است که آن را به زودی راه‌اندازی کند، اما به هفته دولت نرسید. خودرو حمل زباله نیز برای روستا در نظر گرفته شده است که به زودی تحویل خواهد شد.»

IMG_0146 IMG_0226

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top