بستن

در آخرین افتتاح هفته دولت: بچه‌ها پارک محبی را افتتاح کردند

گریشنا: پارک محبی در شهرک امام خمینی آخرین پروژه‌ای بود که در برنامه‌های هفته دولت سال ۹۴ افتتاح شد.

به گزارش گریشنا ساعت ۱۰ شب یکشنبه هشتم شهریور افتتاح پارک محبی با دیگر افتتاح‌های هفته دولت متفاوت است‌. برخلاف دیگر افتتاح‌های امسال که با حضور روسای ادارات برگزار شد اینجا حضور مردم و اهالی بیشتر است. سر و صدای بچه‌ها و حضور خانواده‌ها و حتی زنانی که گوشه‌ای از پارک قلیان می‌کشند فضا را متفاوت کرده است‌.

حاج عبدالحسین محبی پدر مرحوم رحیم محبی که در ساخت این پارک مشارکت داشته است با همکاری فرماندار روبان را می‌چیند تا کودکان به سمت وسایل بازی هجوم ببرند‌.

13940608 Park (2)

شهردار: بودجه یکساله را شش‌ماهه تامین کرده‌ایم

غلامعباس زارع شهردار گراش در آیین افتتاح پارک محبی این حرکت را حرکت نویی دانست: «جناب آقای محبی اولین خیر شهرساز در پس از شهرستان شدن گراش محسوب می‌شود. در پی این اقدام آقای مسلمانی هم ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت پارک در شهرک فرهنگیان اختصاص داده است و امیدواریم این حرکت ادامه داشته باشد.»

شهردار در مورد پارک افتتاح شده گفت: «این پارک در مساحت سه هزار متر مربع و هزینه سیصد میلیون تومان ساخته شده است. چون پارک محله‌ای است و کمتر از پنج هزار متر مساحت دارد، در این گونه پارک‌ها نمازخانه و سرویس بهداشتی ساخته نمی‌شود.»

زارع سپس گزارشی از فعالیت‌ها خود در مدت حضور در گراش داد: «در قسمت خودروها تقریبا کل ناوگان خودرویی نوسازی شده است. در بخش املاک تقریبا همه املاک اوقاف و راه و شهرسازی سندهای آن صادر شده است. در شش ماه اول سال هفت میلیارد بودجه شهرداری را تامین اعتبار کرده‌ایم و در این زمینه در سطح شهرهایی مانند جهرم و لار هستیم.»

شهردار اشاره‌ای هم به طرح‌های آینده شهر داشت: «آب‌نما کلات طراحی شده و امسال فاز اول آن اجرا می‌شود. برای تصفیه خانه خیابان بسیج دو و نیم میلیارد هزینه در نظر گرفته شده است.»

13940608 Park (6)

فرماندار: خیرین مدرن شوند

فرماندار گراش در آخرین ساعت‌های هفته دولت سخنران برنامه افتتاح بود. اصغر فرودی گفت: «خیرین باید به سمت خیریه‌های مدرن و مورد نیاز جامعه روی بیاورند که این پارک نمونه خوبی در این مورد است.»

فرماندار از شهردار گراش تقدیر کرد گفت: «شهرداری با حضور مهندس زارع متحول شده است. ما هم سعی کرده‌ایم کمک کنیم. اگر وحدت و همدلی و همزبانی مورد نظر رهبری وحود داشته باشد کار به پیش خواهد رفت.»

فرماندار به دو نکته سخنرانی خود را به پایان برد: «خواست من این است شورا و شهرداری به جز ورودی‌ها به عمق شهر و محلات هم توجه داشته باشند. ما ۵۵ هکتار بافت قدیمی و فرسوده داریم که باید ترمیم و بازسازی شود‌.» نکته دوم فرماندار در مورد آب بود: «ما در حال حاضر در مساله آب مشکل نداریم ولی به زودی با مشکل برخورد خواهیم کرد. یکی از جاهایی که می‌تواند مساله آب را مدیریت کند همین شهرداری و بخش فضای سبز است. باید از الان به فکر باشیم و مدیریت کنیم.»

13940608 Park (8)

سخنگوی شورا: طرح‌هایی برای خیرین شهرساز

عبدالرضا هرمزی نایب رییس و سخنگوی شورای شهر سومین سخنران افتتاحییه بود. هرمزی به عنوان نمونه از دیدار اعضای شورای شهر با سه مدیرکل در ۲۴ ساعت گفت و آن را نمونه‌ای از فعالیت‌های شبانه‌روزی شورا دانست. (خبر در گریشنا) مهندس هرمزی اشاره کرد: «این مساله در فضای مجازی مطرح شد که این پارک چند بار افتتاح شده است. در حالی که یک بار مراسم کلنگ‌زنی برگزار شد و بعد قرار بود که پارک در روز شورا افتتاح شود که لغو شد و امشب به مناسبت هفته دولت از خدمات خیر تقدیر شده و پارک افتتاح می‌شود.»

سخنگوی شورا در مورد مشارکت شهروندان در ساخت شهر گفت: «شورای شهر با توجه به وظیفه مدیریت شهری خیرین را به سمت نیازهای شهر سوق داده است. به گونه‌ای که زیرساخت‌های مذهبی، آموزشی و حتی بهداشتی ما تکمیل شده است. در سال‌های قبل برخی افراد همانند سعادت و بندی در ساخت بلوارها همکاری داشته‌اند. پارک محبی آغاز دوباره فعالیت خیرین شهرساز است و شورا به جد از آن‌ها حمایت می‌کند.»

نایب رییس شورای شهر لیستی از طرح‌های در دست اجرا که می‌تواند مورد توجه خیرین قرار گیرد ارایه داد: «مجموعه هفت برکه، مجموعه هفت برکه، ترمیم حمام دهباشی و ساخت پارک محله‌ای را از بخش‌هایی است که می‌تواند با مشارکت شهروندان و خیرین انجام شود.»

فرماندار در مشاعره

افتتاح پارک محبی به جز سخنرانی بخش‌های دیگری هم داشت. لوحی از سوی شورای عالی استان‌ها به پاس همکاری با شورای شهر و شهرستان گراش به فرماندار اهدا شد. فرماندار در مسابقه مشاعره با مصطفی خورشیدی، مصطفی کارگر و نازنین قزل جهرمی شرکت کرد که در نهایت مصطفی کارگر برنده رقابت ادب دوستان بود.

مصطفی خورشیدی در بخش پایانی از طرف اهالی محل صحبت کرد. مهمترین خواسته اهالی آسفالت یکی از خیابان‌های اصلی شهرک بود.

با رفتن مسئولین بچه‌ها هنوز مشغول بازی بودند و چند زن هم در گوشه پارک قلیان‌شان همچنان چاق بود.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top