بستن

دعوت مهمان نوروزی به «خونَه کَدیم ۲»

گریشنا (هفت‌برکه): بعد از اجرای موفق برنامه خونه کدیم در نوروز ۹۴، این بار انجمن ایکوموس برنامه «خونه کدیم ۲» را نوروز ۹۵ در خانه سعادت برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن معرفی و حفظ آثار بناهای تاریخی شهرستان گراش (ایکوموس گراش)، در نوروز ۱۳۹۴ بیش از سه هزار بازدید از خانه علیپور انجام شد. پس از یک سال از انجام این برنامه موفق، طرح نوروزی «خونه کدیم ۲» در خانه تاریخی سعادت برگزار خواهد شد. این خانه در انتهای خیابان بازار و در بافت تاریخی گراش قرار دارد.

مهندس حامد عبداللهی دبیر برگزاری طرح نوروزی خونه کدیم ۲ درباره هدف این طرح می‌گوید: «در شهر گراش خانه‌های قدیمی سرشار از روایت‌های زیبای زندگی و ماحصل تجارب نسل‌های گذشته هستند که متاسفانه هر چقدر به زمان حال نزدیک می‌شویم، به دلیل تغییر سبک زندگی ما و فرسودگی خانه‌های قدیمی، دیگر جایگاهی در زندگی امروزی ندارند. اگر امروز با نگاه دیگری به خانه‌های قدیمی‌مان نگاه کنیم؛ می‌توانیم علاوه بر حفظ هویت و پاسداشت باورهای زیبای زندگی اسلامی در این خانه‌ها، بار دیگر با تعریف کاربری‌های امروزی، خانه‌های قدیمی‌مان را از تخریب و فرسودگی نجات دهیم.»

عبداللهی در مورد برنامه‌های خونه کدیم ۲ و حامیان آن می‌گوید: «بازسازی تجربه زندگی گذشته در فضاهای خانه سعادت، گالری عکس عناصر تاریخی معماری خانه‌های گراش، آتلیه عکاسی با لباس‌های محلی، فروش صنایع دستی و غذاهای سنتی گراش در کنار ویژه ‌برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در طی شب‌های نوروز از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این خانه است که به تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد. جوانان عضو انجمن معرفی و حفظ آثار بناهای تاریخی شهرستان گراش برگزارکننده اصلی هستند و نهادهایی مانند شورای اسلامی و شهرداری گراش، فرمانداری، نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر نمایندگی نظام مهندسی و ساختمان شهرستان گراش، گروه گردآورندگان فرهنگ گراشی، موسسه مجمع القرآن فاطمیون گراش، موسسه بانوان نیک‌اندیش، موسسه فرهنگی هنری هفت برکه، مجموعه فرهنگی ورزشی آبشار اندیشه، انجمن فیلم و عکس و شرکت‌های جریش‌گیت، اچم‌نت و شرکت مهندسی گراش سقف برای برگزاری بخش‌های مختلف برنامه همکاری دارند.»

قرار است مراسم افتتاحیه طرح «خونه کدیم ۲» در ساعت ۹:۰۴ شب ۲۶ اسفندماه ۹۴ آغاز شود و این طرح تا ۱۱ فروردین ۹۵ در خانه تاریخی سعادت میزبان مردم منطقه و مسافران نوروزی خواهد بود. یکی از نخستین برنامه‌های خونه کدیم ۲ اجرای کائت‌شو گراشی خواهد بود. (خبر در هفت‌برکه)

خبرهای خونه‌کدیم ۲ در هفت‌برکه منتشر خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر از خبرها و برنامه‌های خونه کدیم ۲ به آدرس‌های زیر مراجعه نمایند:

Gerash.info/Khonakadim

Telegram.me/Khonakadim

Instagram.com/HistoGerash

13940111 Khona kadim (14)

3 نظر

  1. خونه کدیم ۱ بسیار عالی بود
    خدا قوت جوانان برومند و دلسوز شهر گراش
    که فکر می کنم در منطقه هیچ شهری مثل شهر خودمون این چنین جوانانی نداره
    حتما میایم میبنیم خونه کدیم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top