بستن

کلنگ‌زنی واحد خواهران و افتتاح دوره تثبیت حفظ در مجمع‌القرآن گراش

هفت‌برکه (گریشنا): ساختمان واحد خواهران مجمع‌القرآن گراش با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان، کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، عصر روز پنجشنبه سی‌ام دی‌ماه ۹۵، کلنگ احداث ساختمان واحد خواهران موسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، و حجت الاسلام بصیری، رییس مجمع القرآن، زده شد. قرار بود دکتر حسن محمدی، مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن ‌و عترت کشور، نیز در مراسم کلنگ‌زنی حضور داشته باشد؛ اما به موقع به این مراسم نرسید و به حضور در محفل انس با قرآن که همان شب برگزار شد، اکتفا کرد. (خبر در هفت‌برکه)

Majmae Kolang (2)

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، در سخنانش در این مراسم، با اشاره به این که واگذاری کارها به مردم از سیاست‌های دولت تدبیر و امید و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: «سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی که رهبر معظم انقلاب هم در اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست‌های راهبردی را ابلاغ فرمودند، واگذاری کارها در همه حوزه‌ها و بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به مردم بود. هر جا که کارها به مردم واگذار شده است، قطعا نتیجه بهتری داده است. یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید هم برون‌سپاری و واگذاری کارها در حوزه‌های مختلف به کسانی است که توانایی انجام کار را دارند. در حوزه‌های مختلف این کار شده بود، ولی در حوزه‌های فرهنگی به خصوص در حوزه‌های علوم قرآنی، این کار انجام نشده بود و می‌بینیم با فعالیت‌هایی که مجمع‌القرآن دارد و با انجمن‌های مردم‌نهاد و دوست‌داران قرآنی که دارد، امروز این کار انجام می‌شود.»

حجت الاسلام بصیری، رییس مجمع القرآن فاطمیون گراش، در رابطه با زمین و نحوه ساخت این ساختمان می‌گوید: «زمین این ساختمان از طرف دولت است. ابتدا مساحت این زمین ۲۴۰۰ متر بود که بعد به خاطر عقب‌نشینی ۲۰۴۰ متر شد. فاز اول پروژه، احداث ساختمانی با زیربنای ۸۰۰ متر مربع خواهد بود. یکی از خیرین شهرستان که دوست ندارند نامشان برده شود، هزینه ساخت فاز نخست این مجتمع را به عهده گرفته است.»

پس از مراسم کلنگ‌زنی، این هیات با حضور در حسینیه‌ی حضرت علی اکبر (حاج ‌شاجان) دوره تثبیت محفوظات حافظان کل قرآن کریم را نیز تحت نظر مجمع القرآن گراش افتتاح کردند. به گزارش روابط عمومی موسسه، این دوره شامل مجموعه‌ کلاس‌های آموزشی است که حافظان کل قرآن کریم می‌توانند پس از حضور در این دوره‌ها و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد علوم و حدیث، بدون نیاز به حضور در دوره‌ی چهارساله کارشناسی، مدرک کارشناسی از وزارت علوم دریافت کنند.

Majmae Tasbit

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. مگه امکان نداره همه نوع کلاس و آموزش و تربیت طلاب رو در یک یا دو مجموعه گرد آورد که همه پول رو خرج اینگونه اماکن اون هم با این هزینه های گزاف میکنند در حالی که اگر در بخشهای دیگه هم سرمایه گذاری کنند که جوانان بیکار و خانواده دار رو از بیکاری و نگرانی بیرون بیاورند هم به همان اندازه ثواب میبرند

    1. با توجه به اینکه تعداد حافظان وقرآن پژوهان وطلاب زیاد است ومدیریت حوزه های علمیه ومجمع القران دو چیز کاملا از هم جدا هستد ونیز نیاز خوابگاه مجزا برای خواهران وبرادران امکان ندارددر یک محل متمرکز بشه دقیقا مثل ضرب المثل آشپز که دوتا شد یاشور میشه یا بی نمک میشه. واگر هم بخوان بسازن باید زیر بنا را افزایش دادوطبقه رااضاف کنند که این هم میشه همین آش و همین کاسه وهزینه گزاف داره و…
      صرفا جهت اطلاع

  2. ذیل این خبر و چند خبر دیگر این موسسه در سایت وزین گریشنا، نظراتی عنوان شده که نشان از دغدغه‌مندی همشهریان عزیز دارد و این موضوع فی نفسه ارزشمند است. اما فضای خوبی است تا چند نکته را من باب یادآوری عرض کنیم:

    – واحد خواهران مجمع‌القرآن از سال ۱۳۹۳ تشکیل شده و طی این سال‌ها، توانسته بیش از ۳۵ حافظ کل قرآن را پرورش دهد. در حال حاضر نیز به‌صورت همزمان طرح‌های «حفظ شبانه روزی قرآن»، «حفظ نیمه شبانه‌روزی (سراج)»، «حفظ سه ساله قرآن»، «حفظ چهارساله قرآن»، «حفظ مجازی قرآن» و «حفظ جزء سی ویژه نونهالان (آوای فرشتگان)» در بخش حفظ قرآن کریم در حال برگزاری است. همچنین مرکز بشارت در بحث آموزش قرآن به دانش‌آموزان دختر فعال است. برگزاری دوره‌های مقطعی مانند دوره ۲ روزه آموزش صوت و لحن قرآن کریم با حضور اساتید کشوری نیز باید به این لیست اضافه شود.

    با این تفاسیر در حال حاضر “بیش از ۲۰۰ نفر” به‌صورت مستقیم در برنامه‌های واحد خواهران حضور دارند.

    با این حجم فعالیت، متاسفانه بخش‌های مختلف واحد خواهران در یک مکان واحد حضور ندارند. امروز بخش مدیریت در ساختمان مرکزی مجمع‌القرآن و بخش آموزش در مدرسه ام‌البنین(س) مستقر هستند. خوابگاه حافظان خواهر نیز به‌صورت موقت در طبقه دوم ساختمان مرکزی معین شده است. به‌علاوه این‌که خوابگاه شرکت‌کنندگان دوره تثبیت در حسینیه حضرت علی اکبر (حاج شاجان) قرار دارد. این پراکندگی باعث شده به روند فعالیت‌ها ضربه بزند.

    لذا با همین هدف بود که پیگیری ساخت مجتمع واحد خواهران در دستور کار قرار گرفت و خیر ارجمندی هزینه احداث فاز یک این مجتمع را به عهده گرفت.

    – درباره تعطیلی دانشکده علوم قرآنی گراش نیز ما متاثر و ناراحتیم. امروز گراش با حجم فعالیت‌های قرآنی انجام شده می‌تواند به قطبی در کشور تبدیل شود. همانگونه که شهرستان ما امروز در بحث درمان و پزشکی به یک قطب بدل شده‌ است.

    وجود دانشکده علوم قرآنی گراش به عنوان یک فضای علمی و آکادمیک در کنار موسسه مجمع‌القران و دیگر مراکز قرآنی شهر، یک هم‌افزایی در مباحث قرآنی را رقم زده بود. تا جایی که تابستان امسال حسین بهبودی مدیرکل امور استان‌ها و مؤسسات قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به فعالیت‌های قرآنی “شهرستان گراش” گفته بود: “عملکرد این شهرستان در فعالیت‌های قرآنی از استان بیشتر است!” بر این اساس معتقدیم تعطیلی دانشکده علوم قرآنی مانعی برای تبدیل شدن شهرستان گراش به قطب قرآنی کشور است.

    – امروز مجمع‌القرآن ترغیب حافظان قرآن کریم در فضای دانشگاهی و آکادمیک را نیز در دستور کار قرار داده است. با افتتاح “دوره آمادگی حافظان قرآن برای شرکت در آزمون ارشد” این عزیزان می‌توانند مدرک دانشگاهی رشته علوم و حدیث را از وزارت علوم دریافت کنند و سپس در مقطع کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل بپردازند. این موضوع می‌تواند سکوی پرشی برای ارتقای جایگاه جامعه علمی گراش به حساب آید.

    – به موسسه مجمع‌القرآن می‌توان از زاویه کارآفرینی نیز توجه کرد. موسسه‌ای کاملا مردم‌نهاد که هم‌اکنون در مجموعه‌ شعبات و زیرمجموعه‌های آن، حدود ۳۰ نفر اعم از خواهر و برادر مشغول به‌کار هستند. ضمن اینکه این مرکز با توجه به لزوم خودکفایی در تامین هزینه‌ها، اقدام به راه‌اندازی “تلویزیون شهری” و “بیرون‌بر” نموده است که این خود نیز مصداق کارآفرینی می‌باشد.

    ضمن اینکه از سال‌ها پیش این موسسه، یک صندوق قرض‌الحسنه تشکیل داده که هنوز نیز فعال است و سالانه به ده‌ها فرد و خانواده‌ بی‌بضاعت و کم بضاعت وام قرض‌الحسنه اهدا می‌کند.

    – اما موضوع پایانی تاثیرات ترویج قرآن بر شهر و جامعه است. طبق فرموده مقام معظم رهبری “تلاوت و تجوید و حفظ قرآن مقدمه رسیدن به جامعه قرآنی مطلوب است” و ایشان برای رسیدن به این موضوع “تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن” را مطالبه کرده‌اند.

    و در پایان به ذکر روایتی از پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد ـ صلّ الله علیه و آله ـ می‌پردازیم. کثیر بن سلیم می‌گوید: رسول اعظم (ص) فرمود: ای پسر! از قرائت قرآن غفلت مکن که قرآن دل را زنده می‌کند و از فحشاء و نادرست و ستم باز می‌دارد. (کنز العمال، ج ۲، ص ۲۹۱)

    با تشکر
    روابط عمومی موسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top