بستن

تیغ وندال‌ها بر طاق بادی «نوروز مبارک»

هفت‌برکه (گریشنا) – این خبر تکمیل شد – طاق بادی ورودی شهر، دیگر سال نو را به مهمانان نوروزی تبریک نمی‌گوید.

به گزارش هفت‌برکه، تعطیلات و تردد مهمانان نوروزی انگیزه‌ای بود که تا بیست و هفتم اسفند ۹۵ شهرداری پروژه‌ی زیباسازی شهر را به اتمام برساند. طاق بادی ورودی شهر از سمت لار نیز با این هدف نصب شد. اما دیشب، هفتم فرودین‌ماه، در حالی که حدود یک هفته‌ی دیگر تا پایان تعطیلات باقی مانده است، این طاق بادی به دست افرادی ناشناس، با تیغ پاره و تخریب شد.

ابوالحسن حسینی، روابط عمومی شهرداری گراش، می‌گوید: «دیشب باخبر شدیم که طاق بادی حالتش را از دست داده و خراب شده است. برای پیگیری مساله به محل رفتیم. با وجود این که موتور دستگاه روشن بود، طاق از حالت اولیه‌اش خارج شده بود. بعد متوجه جای چند پارگی روی آن شدیم که امکان ترمیم آن نیز وجود ندارد.»

حسینی ادامه داد: «این طاق بادی در زمان شهرداری آقای قائدی با هزینه‌ی حدود هفت میلیون تومان خریداری شد.» او در جواب به این سوال که چه کسانی در بروز این اتفاق دخالت دارند گفت: «حدس می‌زنم باز هم دست وندال‌ها در کار باشد.»

 

وندالیسم یا خرابکاری، پدیده‌ای اجتماعی است. شخص وندال یا خرابکار، به صورت ارادی به تخریب اموال عمومی می‌پردازد و آثار و تبعات منفی از خود بر جای می‌گذارد.

اگر دوست داشتید اطلاعات بیشتری از وندالیسم به دست بیاورید، این گزارش منتشر شده در هفت‌برکه را بخوانید: یک نشست فرهنگی: وندالیسم چیست؟ چه کار باید کرد؟

تکمیل خبر: البته با تلاش ماموران شهرداری، این طاق بادی امروز به هر ترتیب تعمیر شد.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

7 نظر

  1. سلام قولا من رب رحیم
    ضمن محکوم کردن این اقدام ناشایست وزشت،از مسئولین فرهنگی شهرستان خواستار تلاش بیشتر وبرنامه های فرهنگی پربازده در راستای فرهنگ سازی عمومی به خصوص برای افراد مذکور می باشیم ؛این عمل ناصحیح درشهری اتفاق می افتد که معمولا تادیر وقت خیابان های شهرستان ،آباد وپرتردد است وچه بسا اگر شب ها ترددموتورسیکلت ها وعبورومرورمردم نبود چه خرابکاری های بزرگی که صورت نمی گرفت این درحالی است که درکشورهای اروپایی غالباًغیرمسلمان ،میوه فروشی ومغازه راصرفاً بایک صندوق دریافت پول را رها می کنند تا مردم به اختیارخود جنس مورد نیازخودرابرداشته وبهای پرداختی را درصندوق قرار دهند .
    أین تذهبون؟

    همیشه موید باشید

  2. فقر فرهنگی هیچ ادم عاقلی این کار رو انجام نمیده
    شهرداری هم از بودجه بیت لمال اینو خریده
    این وسط شخصی که این کار رو انجام داده مقصر نیست پدر مادری رو که اینو تربیت کردن مقصر هستن
    کسی که تیغ یا چاقو به دست توی شهر باشه هزار کار خلاف قانون انجام میده
    قانون هم شکر خدا نداریم باشون برخورد کنند تا بدونند تیغ و چاقو دست گرفتن چه برخوردی باشون میکنند

  3. جای تاسف داره برای کسی که اینکارو انجام داده . احتمالا این شخص گراشی نبوده، چون هر فردی برای شهر خودش تعصب داره و دلش میخاد همیشه اباد و رو به پیشرفت باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top