بستن

وضعیت اداره میراث فرهنگی پیگیری می‌شود

هفت‌برکه (گریشنا): چند روز پیش در گزارشی که از وضعیت اداره میراث فرهنگی گراش منتشر شد، مهندس اسدی، رییس این اداره، از استعفای خود خبر داد؛ و عبدالرضا هرمزی،‌ نایب رییس و سخنگوی شورای شهر نیز از آخرین وضعیت پیگیری برای رییس جدید این اداره سخن گفت. (خبر در گریشنا) خبرنگار هفت‌برکه در آن گزارش از فرمانداری شهرستان گراش نیز وضعیت را جویا شده بود، اما به دلیل حضور فرماندار در شیراز جوابی نگرفته بود. دیروز دوشنبه ۲۲ خرداد، اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، در گفتگو با هفت‌برکه، از آخرین وضعیت پیگیری برای اداره میراث فرهنگی صحبت کرد.

فرماندار شهرستان می‌گوید اداره میراث فرهنگی بی‌سرپرست نیست، و مهندس اسدی هنوز نامه استعفایی ننوشته است: «در حال حاضر سرپرستی اداره با جواد اسدی است و نامه‌ها و کارهای اداری را انجام می‌دهند ولی حضور کم‌تری در اداره دارند. ایشان چند بار به فرمانداری مراجعه کردند و گفتند که دیگر نمی‌توانند در اداره مشغول باشند؛ اما نامه استعفایی از سوی ایشان نداشتیم و هنوز ایشان سرپرست اداره هستند.» فرودی یک مورد از نامه‌نگاری‌های اخیر را هم به عنوان شاهد ذکر می‌کند: «همین چند روز پیش با پیگیری ایشان و فرمانداری بودجه هشتاد میلیونی را برای مرمت خانه شهیدان عظیمی گرفتیم. پنجاه میلیون این بودجه از فرمانداری و از محل دو درصد نفت و گاز، و چهل میلیون آن از بودجه متمرکز سازمان است. البته این بودجه نود میلیون بود که هشتاد میلیون آن محقق شد.»

فرماندار گراش درباره‌ی همکاری‌ها برای راه‌اندازی این اداره در گراش گفت: «در اینکه شورا در راه‌اندازی این اداره نقش داشته است شکی نیست. فرمانداری و مخصوصا قاسم فرسوده، شورا و بعضی از معتمدین با خانواده شهیدان عظیمی صحبت کردند و قبول کردند که این خانه را در اختیار میراث فرهنگی قرار دهند، همه نقش داشتند. ولی نقش اصلی را خانواده این شهیدان داشته است که خانه را اهدا کرد. برای میز و ملزومات اداری این اداره هم شورا و فرمانداری با هم همکاری کردند و امکانات را به این اداره دادیم.»

فرودی گفت برای راه‌اندازی اداره در گراش، یک نیروی استخدامی از شهرهای مجاور در نظر گرفته بودیم، ولی در گراش با آمدنش مخالفت شد:‌ «با توجه به قانون منع گسترش تشکلیات اداری، دولت نیرو جذب نمی‌کند. با تمام این اتفاقات ما مجوز نمایندگی را گرفتیم و مکانش را تعیین کردیم و اداره کل قبول کرد که یک نیرو هم به اداره میراث فرهنگی گراش بدهند. نیروی در نظر گرفته شده برای گراش، یک نیروی استخدام‌شده در شهرهای مجاور بود که با صحبت‌های انجام شده با خودشان، قبول کردند که به گراش بیایند. اما همین دوستان شورا و ایکوموس گفتند که نیرو از لار نباشد که حرفی پیش نیاید.»

او در ادامه گفت: «نیروی دیگری هم حاضر نبود که به گراش بیاید و امکان گرفتن نیروی آزاد هم نداشتیم. تنها کاری که توانستیم انجام دهیم، دعوت از جواد اسدی به عنوان سرپرست بود. ایشان در بحث میراث فرهنگی هم فعالیت داشتند و به مسائل آشنا بودند. قرار شد به صورت موقت از اداره آموزش و پرورش با حفظ سمت به میراث فرهنگی منتقل شود، و اداره کل اضافه‌کاری هم در نظر بگیرد که این اتفاق نیفتاد. برای نیرو در حال مذاکره با سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم، که طبق روال قانونی باید انجام شود و این پیگیری فرمانداری را به تنهایی نمی‌طلبد. نیروی فسا و جهرم و اطراف قبول نمی‌کنند که به گراش بیایند و اگر هم نیرو از بیرون بیاید با مشکل اسکان و وسیله مواجه هستیم. در گراش هم نیرویی نداریم که منتقل کنیم به این اداره. فعلا در حال پیگیری هستیم. چارت اداری و نیرو از شیراز و تهران از طریق معاونت برنامه ریزی و بودجه، پیگیر شدیم.»

باید دید در ادامه، تعامل بین فرمانداری، شورا و اداره کل میراث فرهنگی در این زمینه به کجا خواهد رسید.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

4 نظر

  1. سلام آیا برای سرپرستی این اداره مدارک خاصی لازم است واگه‌کسی بخواهد اقدام کند برای معرفی خود به عنوان سرپرست و خدمت گذارمردم باید به فرمانداری مراجعه کند

  2. سلام.بگو از لار بیاد بیشتر ادارات و بانک ها که از لار میاد.اگه شخصی لاری بیاد با فرهنگ گراش اشناس وبا توجه به اینکه لاری است اداره میراث فرهنگی باهاش همکاری می کنند و پیشرفت میکنه.کپی برداری از شهری که هفتادسال شهرستان است بد نیس.

  3. مسول اداره میراث فرهنگی بایدبومی خودشهرستان گراش باشه شمایی که میگین ازلاربیادیاخودتون لاری هستین یاوابسته به لارهستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top