بستن

شورای شهر پنجم، شهردار گراش را ابقا کرد

هفت‌برکه (گریشنا): بعد از چندین جلسه غیررسمی، شورای پنجم شهر گراش به ابقای غلامعباس زارع در سمت شهردار گراش رای داد.

غلامعباس زارع از ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۳ کار خود را در شهرداری گراش آغاز کرد. (خبر در گریشنا) امروز اول شهریورماه ۱۳۹۶ در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر گراش، زارع با ۴ رای از ۵ رای اعضای شورای شهر در سمت شهرداری گراش ابقا شد.

غلامعباس زارغ – شهردار گراش

مصطفی خورشیدی، عضو شورای اسلامی شهر گراش، در گفتگو با حجت عابدی، خبرنگار هفت‌برکه، از ابقای شهردار خبر داد و افزود: «یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظایف شوراها انتخاب شهردار است. از این رو منتخبان شورای شهر گراش پس از برگزاری هفت جلسه فشرده، با در نظر گرفتن جوانب کارشناسی کار، شهردار کنونی گراش را در سمت خود ابقا کردند.»

خورشیدی گفت: «در این جلسه‌ها منتخبان شورا اصول، مبانی، دغدغه‌ها و انتظارهای خود و مردم و بعضا سوال‌ها و ابهام‌هایی که داشتند را مطرح کردند تا با یک فرآیند منطقی و معقول، انتخاب شهردار انجام شود.» او به ارزیابی عملکرد شهردار گراش اشاره کرد و گفت: «رضایت‌مندی نسبی مردم و مسئولان نیز از جمله مواردی است که منتخبان، آن را در گزینش شهردار جدید مبنا قرار دادند.»

این عضو شورای اسلامی شهر گفت: «امیدوارم شهردار منتخب با تلاش مضاعف، حمایت و پشتیبانی مردم و شورا در خدمت به گراش بیش از پیش موفق باشد و در راستای توسعه متوازن شهر و ارائه برنامه منسجم و دقیق و چشم‌انداز روشن و امیدبخش اقدام‌های موثر را انجام دهد.»

مصطفی خورشیدی در مورد نحوه انتخاب شهردار خاطرنشان ساخت: «پنج گزینه در ابتدا توسط منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر معرفی شدند و سوابق، دیدگاه و طرح و برنامه‌های آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه از پنج گزینه، دو گزینه بومی و غیر بومی، یعنی آقایان ابراهیم وقارفرد، رئیس سازمان نظام مهندسی و آقای غلامعباس زارع، شهردار فعلی، انتخاب شدند. اعضای منتخب در جلسات غیر رسمی به بررسی کارشناسی عملکرد و طرح و ایده‌های این عزیزان پرداختند که در نهایت مهندس زارع با توجه به برنامه مدون، همت و پشتکار و نوآوری در طرح و برنامه به مدت یک سال آینده انتخاب شد.»

زارع قبل از حضور در گراش، ده سال در استانداری فارس حضور داشت. او در سمت رییس گروه امور شهری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس شناخت خوبی از عملکرد شورا و شهردار پیدا کرد. پیش از آن نیز ۵ سال شهرداری کوار در کارنامه زارع دیده می‌شود.

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

15 نظر

  1. اقای خورشیدی،جناب دکتر حسنی، جناب دکتر فتحی و خانم ناصری ما بخاطر شعار بومی گرایی به شما رای دادیم.ایا واقعا نیروی بومی نداریم؟تاکی بفکر اشتغال دیگران باشیم و کسی بفکر جوانان گراش نباشد؟
    اگر از دولت انتقاد میکنیم که نیروی چینی میاورد پس باید حق داد.

    1. مطمن باشین اگه سالها قبل یکی مثل قائدی شهردار گراش نشده بود هنوزم گراش شبیه یه دهاتی بیش نبود.
      پس همیشه با منطق و انصاف سخن بگین.
      بهتره پیشنهاد بدین در شهرداری از نیروهای خدمتگذار بومی در قسمتهای فنی بجای آدمهایی که مته لای کار مردم میذارن استفاده نکنن.
      نه نیروهای بومی رو که هیچگونه تجربه ایی در امر اجرایی شهر ندارن بذاریم شهردار بشن.
      شبیه اینه که شما بگین کروش رو مثلا از تیم ملی برداریم و قلعه نوعی یا علی پرون رو بذاریم سرمربی تیم ملی.

  2. اعضای شورای محترم که با رای مردم اومدین بالا بدونید که الان در جایگاهی قرار دارین که من بودن معنایی نداره.
    درد این شهر شهردار نیست،و الحق و والاانصاف این شهردار آدم پاک و خوبیه.مشکل اساسی جای دیگری در شهرداری میباشد که تمام آدمهایی که به نوعی با شهرداری کار داشتن از این موضوع اطلاع دارن و خود اعضای شورا هم میدونن.
    پس ازتون تقاضا دارن شما رو به جان مقدساتتون،برای یکبار هم که شده من بودن رو کنار بذارین و در این یک قضیه پشت هم وایسین و طرف خواسته ی اکثریت مردم رو بگیرین و اون معضل رو رفع کنید.
    مطمن باشین اینکار باعث آبادی و ساخت و ساز بیشتر در شهرمون خواهد شد تا انقدر از شهرهای همجوار بخصوص لار عقب نیفتیم.
    بازم میگم اعضای شورا چشم امید ما اول به خدا بعد به شماست که بهتون اعتماد کردیم.نکنه حالا که چاقو رو دست شما دادن شما هم دستتون رو ببرین.
    الوعده وفا

  3. باتشکر از اعضای شورا،،فقط لطف کنید اون مهندس بومی که کل همشهریان از او ناراحت هستن و از سمت فعلی اش برکنار کنید

  4. باسلام خدمت شهردار محترم الحق که کسی بهتر از اقای زارع نداشتیم البته کزینه بومی در حد اندازه اقای مهندس زارع هم داشتیم که در بین شهردار بومی اسمی برده نشد انشالله شهری بسازیم با رضایت مندی شهروندان قدر شناس شهرمان گراش و درنبریک به اقای شهردار محترم و رئیس شورا اقای دکتر حسنی که انشالله مسئله بحث محدوده که از واجبات شهرمان هست پیگیر شوند و همچنین تبریک به اقای خورشیدی نائب رئیس شورا و همجنین به منشی شورا ی شهرمان

  5. اقای زارع بهترین گزینه بودن ملاک بومی بودن ملاک خوبی نیست
    بهترین ملاک میزان تعهد افراد در قبال کاری هست که انجام میدن اقای زارع مطمن باشن برای مردم گراش هیچ تفاوتی نداره که ایشون اهل کجا هستند اگه برای این شهر زحمت بکشن جزیی از ما هستند و مطمن باشن مردم قدردان ایشون

  6. یک نفر یه دلیل بیاره، که چرااقای مهرابی تو جلسه مهندس وقارفرد حاضر نشدن؟
    چه شده که چهار نفر به زارع رای دادن، حال که اکثریت طرفدار بومی گرایی بودن؟
    چرا حسنی به وقارفرد رای داد؟
    واقعا وقارفرد بی تجربه بود؟
    ما گراشیها نمیخواهیم گراشی به جایی برسه.

    1. این آقای شهرام خان ..شاید نمی دانند که شهرداری با بقیه ادارات فرق دارد و چقدر پست مهمی است وگرنه اینقدر بومی بومی نمی کردند. بقیه ادارات همه ی کارکنانشان بومی هستند.؟؟؟؟ آیا

  7. درود بر کسانی که برای شهر کار میکنند چه بومی غیر بومی فرق نمیکنه
    اَی میگین بومی بومی خوب این همه بومی شهردارشدن کدوم برای شهر کار انجام دادن به غیر اینکه هر کدومشون منطقه خودشون رو أباد کردن

  8. بهترین گزینه همین جناب زارع بودن ..
    چون واقعا برا گراش زحمت کشیدین..
    بجای بومی کردن شهردار باید بدنبال بومی کردن دیگر ادارات باشیم مخصوصا فرماندار..

  9. با سلام آقای شهردار بهترین گزینه هست برای شهردار بودن متاسفانه پرسنل اداره هستند که مشکل سازند افرادی بی تجربه که موذل بزرگی برای شهر بوجود میآورند قبلی مسؤل کارگزینی و درآمد و عمران اینها را باید افراد با تجربه گذاشت تا کسانی که با تجربه هستند برای این شهر زحمت بکشند

  10. سلام به دوستان
    گویا اقای زارع شهردار آباده در شمال فارس شدند و پیشنهاد شورا رو رد کردند و گفتند که حاضر نیستند دیگر در گراش بمانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top